اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با عنوان نقش استان مرکزی در جنگ و دفاع مقدس

نمایشگاه دفاع مقدس در اراک برپا می‌شود

فرمانده سپاه ناحیه اراک از برپایی نمایشگاه دفاع مقدس با عنوان نقش استان مرکزی در جنگ و دفاع مقدس در اراک خبر داد.

نمایشگاه دفاع مقدس در اراک برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سید ‌عطاء‌الله میرکمالی ظهر امروز در نشست برنامه‌‌ریزی برنامه‌های هفته دفاع مقدس اظهار داشت: این نمایشگاه 31 شهریور در اراک برپا می‌شود.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه با 17 غرفه در حوزه‌های فرهنگی، پدافند غیر عامل، پشتیبانی، مقاومت و ایثار، صنعت و جنگ، نقش لشکر پیاده، امداد و نجات و درمان جانبازان و مجروحان جنگی، روحانیون و جنگ و جهادگران در دوران هشت سال دفاع مقدس برپا خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه اراک بیان داشت: در سال‌های گذشته نیز این نمایشگاه برپا می‌شد، اما تفاوت این نمایشگاه‌ با سال‌های قبل در این است که در سال‌های گذشته یکی از عملیات‌ها را در وسعتی بزرگ بازسازی و به صورت رزمایش برگزار می‌کردیم که امسال رزمایش نخواهیم داشت و به طور مختص به نقش و جایگاه استان در دوران دفاع مقدس پرداخته می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه اراک تاکید کرد: هفته دفاع مقدس فرصت بسیار خوبی است که رشادت‌ها، روحیه ایثار و مقاومتی که در رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس وجود داشت برای نسل جدید به نمایش گذاشته شود که برپایی این نمایشگاه نقش موثری در این زمینه دارد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس متعلق به همه قشرهای مختلف مردم است و باید نقش و اثرگذاری ملت در پیروزی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس به خوبی در هفته دفاع مقدس با بر پایی نمایشگاه‌ها تبیین و ترسیم شود، بیان کرد: در این نمایشگاه به مدت 7 شب و هر شب به نام یک قشر با حضور مردم شریف استان برنامه‌هایی اعم از سرودهای حماسی، نور افشانی، برنامه‌های نمایشی و خاطره گویی برگزار می‌شود.

میرکمالی ادامه داد: جنگ هشت ساله دفاع مقدس از نادرترین جنگ‌ها در تاریخ معاصر بوده است که باید جوانان امروز را به خوبی با حقایق این جنگ آشنا ساخت.

وی گفت: ملت ایران پیروز واقعی جنگ تحمیلی بود و باید در زمینه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همه تلاش کنند.

به گفته وی در هفته دفاع مقدس هر شب برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در ورزشگاه 15 هزار نفری امام خمینی(ره) اراک برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/87005/ک30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول