اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی شهرستان دشتستان خبر داد

تولید سالانه 8 هزار و 700 تن گوشت سفید در شهرستان دشتستان

رئیس جهادکشاورزی شهرستان دشتستان از تولید سالانه 8 هزار و 700 تن گوشت سفید در این شهرستان خبر داد.

تولید سالانه 8 هزار و 700 تن گوشت سفید در شهرستان دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حسین قیصری شامگاه دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان دشتستان ظرفیت‌های بالایی را در خود جای داده که باید از تمامی آنها برای ارتقا و توسعه همه جانبه این شهرستان استفاده کنیم.

وی افزود: صنایع کشاورزی و دامداری دو مورد از مهم‌ترین ظرفیت‌های شهرستان دشتستان محسوب می‌شود و در سال‌های اخیر تاثیر فراوانی در توسعه شهرستان دشتستان داشته است.

رئیس جهادکشاورزی شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: توسعه صنایع کشاورزی و دامداری شهرستان دشتستان از اولویت‌هایی است که در یک سال گذشته تلاش زیادی در این راستا صورت گرفته و موفقیت‌های ارزشمندی در این زمینه شاهد بوده‌ایم.

قیصری بیان داشت: در سال‌های گذشته شاهد فعالیت 67 واحد مرغداری فعال در مناطق مختلف دشتستان بود‌ه‌ایم و در قالب طرح‌های جدید شاهد اضافه شدن چندین واحد مرغداری فعال به شهرستان دشتستان بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: افتتاح واحد مرغداری روستای دهنو بخش مرکزی دشتستان با ظرفیت تولید 30 هزار قطعه مرغ از طرح‌هایی است که در سال جاری شاهد بهره‌برداری آن بوده‌ایم و این مساله گامی مهم در افزایش میزان تولید گوشت سفید در سطح شهرستان دشتستان است.

رئیس جهادکشاورزی شهرستان دشتستان اذعان داشت: در سال‌های گذشته شاهد تولید 8 هزار و 400 تن گوشت سفید در شهرستان دشتستان بوده‌ایم و با بهره‌برداری از این طرح تولید گوشت سفید دشتستان به 8 هزار و 700 تن افزایش یافته است.

قیصری عنوان کرد: پروژه مذکور با اعتبار 420 میلیون تومانی از محل اعتبارات تولیدی و اقتصادی احداث شده و با بهره‌برداری از این پروژه هشت فرصت شغلی در صنعت مرغداری شهرستان دشتستان ایجاد شده است.

افتتاح پرواربندی 200 راسی در دشتستان

رئیس جهادکشاورزی شهرستان دشتستان گفت: دشتستان در بخش دامداری و تولید گوشت قرمز نیز در استان دارای جایگاه مطلوبی است و بیش از نیمی از گوشت قرمز استان را تولید می‌کند.

قیصری افزود: در شهرستان دشتستان سالانه 7 هزار و 500 تن گوشت قرمز تولید می‌شود که این میزان گوشت قرمز از  یک میلیون و 200 هزار دام سبک و سنگین شامل گاو و گوسفند و بز و میش تولید می‌شود که این شهرستان را به قطب دام‌داری و دامپروری استان بوشهر تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: بهره‌برداری از پروژه‌های پرواربندی دام در شهرستان دشتستان از اقداماتی است که در یک سال گذشته نقشی موثر در افزایش تولید گوشت قرمز این شهرستان داشته است.

قیصری بیان داشت: با بهره‌برداری از پرواربندی 200 راسی در شهرستان دشتستان در سال جاری تولید گوشت قرمز این شهرستان به 7 هزار و 700 تن افزایش یافته است.

وی افزود: این پروژه با اعتبار 480 میلیون ریال و در مدت زمان هفت ماه اجرا شده و در بحث اشتغال دو فرصت شغلی ایجاد کرده است.

انتهای پیام/2452/ح40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول