اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده دشتستان در مجلس:

سوء‌استفاده از مشاهیر تاریخی مخالف حقوق و خواسته مردم است

نماینده دشتستان در مجلس گفت: استفاده از مشاهیر تاریخی به‌عنوان ابزاری برای سوء‌استفاده سیاسی، مخالف خواسته مردم است و هیچ کس حق حرکت در چنین مسیری را ندارد.

سوء‌استفاده از مشاهیر تاریخی مخالف حقوق و خواسته مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد ظهر امروز در جمع شهروندان برازجانی اظهار داشت: همبستگی و اتحاد در بین مردم ایران اسلامی و شیعیان امری ضروری است و نباید اجازه دهیم دشمنان با اختلاف افکنی مانع از مقاومت و پیشرفت ما شوند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هر اقدامی که در بین مردم شهر و کشور و شیعیان امام صادق(ع) اختلاف ایجاد کند، اشتباه و محکوم است و باید با افزایش بصیرت و آگاهی مانع از ایجاد شکاف و اختلاف میان آحاد مردم و شیعیان شویم.

موسوی‌نژاد با اشاره به اخبار و اطلاعات منتشر شده در ارتباط با نصب تندیس غضنفرالسلطنه برازجانی در میدان شهید چمران، اظهارداشت: یکی از مواردی که در وجود انسان ایجاد انگیزه می‌کند، شناختن مفاخر و مشاهیر تاریخی است که در حوزه‌های مختلف فعالیت داشته‌اند.

وی اضافه کرد: هر شخصیتی که در مقابل متجاوزان و بیگانگان مبارزه، ایستادگی و مقاومت کرده، باید به‌عنوان اسوه و الگو به مردم و جوانان جامعه معرفی شود و مسئولان نیز باید به‌منظور برجسته‌سازی این موارد اهتمام ورزند.

موسوی نژاد تاکیدکرد: مجسمه یک هدف واقعی نیست بلکه نشانی درجهت معرفی وتبیین شخصیت‌های الگو است که مسئولان مورد توجه قرار داده‌اند.

تشکیل کمیته شناسایی مفاخر دشتستان

این مسئول اذعان داشت: در گذشته نیز در نشست‌های مختلفی که با حضور مردم و مسئولان برگزار شده، به ایشان اعلام کرده‌ایم که باید گروه‌هایی در ارتباط با شخصیت‌ها و مشاهیر شهرستان دشتستان تحقیق کنند.

رئیس فراکسیون نمایندگان استان های جنوبی کشور عنوان کرد: درباره شخصیت افرادی مثل غضنفرالسلطنه و آیت‌الله مجاهد برازجانی معرفی خوبی به مردم انجام نگرفته و باید بابرگزاری نشست‌های متعدد و همایش و کنگره شخصیت آنها را برای مردم تبیین و معرفی کنیم.

موسوی‌نژاد متذکر شد: اقناع و پاسخ دادن به ابهامات مردم در ارتباط با موضوعات و مسائل مختلف امری بسیار مهم است و نباید اقداماتی صورت بگیرد که برای مردم سوال برانگیز باشد.

موسوی‌نژاد ابراز داشت: امیدواریم شورای اسلامی جدید شهر برازجان با تشکیل کمیته‌ای به تحقیق و بررسی پیرامون شخصیت‌های تاریخی شهرستان پرداخته و راهکارهای لازم برای معرفی ایشان به مردم را ارائه دهد؛ البته در گذشته نیز این پیشنهاد را داده بودیم که متاسفانه اقدام مناسبی صورت نگرفت.

وی تاکیدکرد: با مخالفت کردن و رفتارهای نا مناسب کاری درست نمی‌شود، بلکه باید بنشینیم و باگفت‌وگو و هم‌اندیشی مسائل راحل کنیم تا کشمکش واختلافی ایجاد نشود.

سوء استفاده از مفاخر و شخصیت‌های تاریخی محکوم است

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی گفت: عده‌ای باموضع گیری قصد سوء‌استفاده سیاسی از این مسائل را دارند و با رفتارهای ناصحیح و مخالف منافع مردم خود را پشت اینگونه مسائل پنهان می‌کنند.

موسوی‌نژاد با تاکید بر اینکه استفاده از مشاهیر تاریخی به‌عنوان ابزاری برای سوء‌استفاده سیاسی، مخالف خواسته مردم و شناسایی الگوها به آنها است، افزود: هیچ کس با نصب تندیس غضنفرالسلطنه مخالف نیست و نخواهدبود، ولی بهتر بود این تندیس مانند تندیس شهید صادق گنجی که از افتخارات و الگوهای برازجان است، با عزت و احترام در مراسمی رسمی با حضور مردم و مسئولان انجام می‌شد تا به معرفی بهتر ویژگی‌های این شخصیت تاریخی منجر شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر تندیس هر شخصیتی بخواهد با این طریق و به‌صورت شبانه و با بی‌احترامی و نا هماهنگی نصب شود مردم با این موضوع مخالف هستند، ولی مردم و مسئولان دشتستان با گذشته و تاریخ خود و شخصیت‌های مبارز مورد تکریم شهرستان مشکلی ندارند.

وی استفاده از احساسات مردم برای منافع شخصی را محکوم دانست و تصریح کرد: ایجاد اختلاف بین مردم به‌خاطر منافع شخصی و سیاسی خودمان، نوعی از رفتار متکبرانه و مستکبرانه است و مردم ومسئولان هیچگاه آن را نمی‌پذیرند.

نماینده مردم دشتستان درمجلس شورای اسلامی باتاکید برحفظ وحدت و انسجام اذعان داشت: امروز مشکلات فراوانی در شهر وجود دارد که باید با جلوگیری از اختلاف‌افکنی و با حفظ وحدت وانسجام، برای رفع آنها تلاش کنیم.

موسوی‌نژاد خاطرنشان کرد: مسئولان باید به اولویت‌های جامعه به‌ویژه محلات محروم و کمتر توسعه یافته که از حداقل امکانات نظیر روشنایی و آسفالت معابر برخوردار نیستند، توجه کرده و از پرداختن به مسایل فرعی وحاشیه ای خودداری کنند.

انتهای پیام/2452/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول