اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار برازجان خبر داد

تصویب سند 20 ساله فرهنگی اجتماعی شهرداری برازجان

شهردار برازجان از تصویب سند 20 ساله فرهنگی اجتماعی شهرداری برازجان خبر داد.

تصویب سند 20 ساله فرهنگی اجتماعی شهرداری برازجان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، کریم حسین‌آبادی شامگاه یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: گسترش ارتباطات مردمی و افزایش سهم مردم در مدیریت شهر از رویکردهایی است که شهرداری برازجان در سه سال گذشته به آن توجه داشته و در این زمینه نتایج ارزشمندی حاصل شده است.

وی افزود: حوزه مدیریت شهری یکی از گسترده‌ترین و وسیع‌ترین عرصه‌های مدیریتی است و اگر این تصور در جامعه حاکم شود که ارگانی مانند شهرداری باید تمامی مسئولیت‌ها را در این عرصه به دوش بکشد، سرعت توسعه و ارتقای شهری به میزان چشم‌گیری کاهش می‌یابد.

شهردار برازجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو پارک بزرگ شهر برازجان توسط جمعیت‌های خودجوش مردمی مدیریت می‌شوند و در یک ارزیابی منصفانه می‌توانیم آنها را به‌عنوان پارک‌های شاخص برازجان معرفی کرد.

حسین‌آبادی بیان داشت: دولت تدبیر و امید شرایط لازم برای افزایش تاثیرگذاری مردم در مدیریت‌ جامعه را هموارتر کرده و امیدواریم در چنین شرایطی موقعیت مناسب برای افزایش نقش مردم در مدیریت شهر و محلات افزایش یابد.

وی اضافه کرد: ایجاد و تشکیل انجمن‌های مردمی و NGO از اقداماتی است که شهرداری با توجه به آن می‌تواند فرآیند مدیریت شهری را تسهیل کند و امیدواریم این روند در شهرداری برازجان رشد و توسعه یابد.

این مسئول اذعان داشت: توجه به نیازهای فرهنگی در بحث مدیریت شهری یکی از شاخصه‌ها و ویژگی‌های برازجان در سال‌های اخیر بوده و از تمام ظرفیت‌‎ها برای تجلی این موضوع استفاده کرده‌ایم.

شهردار برازجان عنوان کرد: تصویب سند توسعه 20 ساله فرهنگی و اجتماعی شهرداری برازجان از اقدامات ماندگاری است که در روزهای گذشته تحقق یافته است.

حسین‌آبادی ابراز داشت: ایجاد معاونت فرهنگی شهرداری برازجان یکی از اقداماتی است که شهرداری برازجان به‌منظور فراهم کردن شرایط لازم برای تقویت فرهنگی جامعه به آن توجه داشته است.

وی ادامه داد: تقویت فعالیت‌های قرآنی جامعه از اولویت‌های شهرداری برازجان در بحث فعالیت‌های فرهنگی است و در این زمینه شاهد شکل‌گیری دبیرخانه دائمی جشنواره قرآنی در شهرداری برازجان بوده‌ایم.

شهردار برازجان گفت: توجه به جایگاه کودکان در مدیریت شهری در سال‌های گذشته به‌صورت اساسی مورد توجه مجموعه شهرداری برازجان بوده و این امر تا حد زیادی زمینه‌ساز رضایت خانواده‌های برازجانی بوده است.

حسین‌آبادی اظهار داشت: کودکان شاخه اصلی رشد منابع انسانی هر جامعه هستند و از این رو باید بیشترین توجه خود را به این رده سنی داشته باشیم.

وی افزود: بر اساس مطالعات روان‌شناسی و جامعه‌شناسی 70 درصد از شخصیت انسان‌ها تا سن هفت سالگی شکل می‌گیرد و توجه به کودکان جامعه سرمایه‌گذاری بلندمدت فرهنگی در آن جامعه محسوب می‌شود.

حسین‌آبادی گفت: راه‌اندازی اتاق‌های فرهنگ و تدوین مدیریت فرهنگی پارک‌ها، راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ محله‌ای و برگزاری جشنواره‌های مختلف بین اهالی محلات و تعامل با آموزش و پرورش و مهدهای کودک‌ در راستای ارائه آموزش‌های شهروندی به کودکان نیز از دیگر اقدامات اساسی شهرداری است.

انتهای پیام/2452/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول