اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل مدیریت بحران گلستان:

تابستان امسال حادثه‎ بلایای طبیعی در گلستان نداشته‎ایم

مدیر کل مدیریت بحران گلستان گفت: خوشبختانه امسال با توجه به شرایط جوی و آمادگی نسبی دستگاه‎های اجرایی، تاکنون حادثه‎ای در خصوص بلایای طبیعی نداشته‎ایم.

تابستان امسال حادثه‎ بلایای طبیعی در گلستان نداشته‎ایم

قاسم سمیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: بر اساس اطلاعیه و اخطاریه‎های دریافتی از سازمان مدیریت بحران کشور بر اثر ورود سامانه ناپایدار جوی، استان از اواخر امشب شاهد کاهش محسوس دما خواهد بود.

وی تصریح کرد: این سامانه جوی شامل یک توده هوای خنک است از اواخر امروز به سواحل دریای خزر نفوذ می‎کند.

تداوم بارندگی تا اواخر روز دوشنبه هفته جاری

وی ادامه داد: کاهش پنج درجه‎ای دما و مواج بودن دریای خزر تبعات این تغییرات جوی است که تا اواخر روز دوشنبه این هفته استان‎های گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات البرز مرکزی را در بر می‎گیرد.

سمیعی ادامه داد: هم‎اکنون دمای هوای گلستان 27 درجه سانتیگراد است که نسبت به دیروز تغییری نداشته است.

وی اضافه کرد: با توجه به پیش‎بینی هواشناسی، اوضاع جوی استان از سه‎شنبه تا اواخر روز پنج‎شنبه به سمت هوایی صاف توام با افزایش دما جریان خواهد یافت و از روز جمعه دوباره هوا دچار ابرناکی، کاهش دما و تغییرات جوی می‎شود.

تعامل با دستگاه‎های اجرایی گلستان برای مواجهه با حوادث احتمالی

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با تاکید بر آمادگی همه دستگاه‎های اجرایی استان برای مواجهه با حوادث احتمالی افزود: طی اطلاعیه‎ای به اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران، فرمانداران و شهرداران تابعه استان اعلام شد تا از آمادگی لازم برای مدیریت حوادث احتمالی برخوردار باشند.

سمیعی تصریح کرد: هماهنگی و تعامل مناسبی بین دستگاه‎های اجرایی و امدادی استان جریان دارد و انتظار می‎رود با وجود این تعامل، مشکلی در این شرایط حادث نشود.

وی با اشاره به اواخر تابستان به عنوان تلخ‎ترین روزهای استان در زمینه وقوع بلایای طبیعی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال با توجه به شرایط جوی و آمادگی نسبی دستگاه‎های اجرایی، تاکنون حادثه‎ای در این عرصه نداشته‎ایم.

سمیعی ادامه داد: با هوشیاری و تعامل دستگاه‎های اجرایی استان و مردم می‌توان از بروز خسارات سنگین ناشی از سیلاب‌های احتمالی به تاسیسات زیربنایی و اماکن مسکونی جلوگیری کرد یا از تاثیرات مخرب آن کاست.

مردم به اطلاعیه‎ها و اخطاریه‎های هواشناسی توجه کنند

وی متذکر شد: دستگاه‎های اجرایی عملیاتی استان با توجه به روزهای باقیمانده به پایان تابستان می‌توانند، لایروبی رودخانه‌های داخل شهر و پاکسازی پل‎های در مسیر سیلهای احتمالی را در دستور کار قرار دهند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان، بر توجه مردم به اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌های صادره از سوی هواشناسی استان و کشور تاکید کرد و افزود: بی‌توجهی به این اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌ها ممکن است نتایج دردناکی در پی داشته باشد.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هرساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی است.

انتهای پیام/83002/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول