اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان خواستار شد

برخورد جدی با متجاوزان به حریم رودخانه‌های گلستان

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: با متخلفان و متجاوزان به حریم و بستر رودخانه‌های استان باید برخورد جدی و قانونی شود.

برخورد جدی با متجاوزان به حریم رودخانه‌های گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی عصر امروز در آخرین روز از دوره آموزشی مهندسی رودخانه و مدیریت بهره‎برداری اصولی از رسوبات شن و ماسه در گرگان اظهار داشت: متأسفانه افراد سودجو و فرصت‎طلب خیلی راحت به حریم رودخانه‌ها تجاوز می‌‌کنند و خود را در مقابل قانون پاسخگو نمی‌دانند.

بیشتر تخلفات در عرصه رودخانه‌ها ریشه در فقدان نظارت جدی دارد

وی ادامه داد: بسیاری از تخلف‌ها در عرصه منابع طبیعی از جمله برداشت بی‌رویه از رودخانه‌ها ریشه در فقدان نظارت جدی دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان اضافه کرد: چنانچه نظارت قانونی به شکل جدی اعمال شود، ریشه بسیاری از تخلفات خشکانده می‌شود.

نظارت جدی بر رودخانه‌ها امری انسانی و شرعی است

وی یادآور شد: انجام وظیفه و نظارت قانونی در حوزه‌های عمرانی به ویژه در بخش مهندسی رودخانه‌ها که با جان و مال مردم و حفظ محیط زیست ارتباط دارد، امری انسانی و شرعی است.

سمیعی، مهم‌ترین برنامه مدیریت بحران را در عرصه رودخانه‌های استان، پیشگیری قلمداد کرد و اذعان داشت: تمرکز بر موضوع پیشگیری علاوه بر کاهش خسارت و هزینه‌های مقابله، جامعه را از خطرات احتمالی در این حوزه ایمن می‌سازد.  

خسارت 1100 میلیارد ریالی سیل به استان در سال 91

وی با اشاره به خسارت‌های متعدد سیل به استان در سال‎های گذشته تصریح کرد: تنها در سال گذشته حدود یک‌هزار و 100 میلیارد ریال خسارت بابت سیل به استان وارد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان افزود: متاسفانه این حوادث در سال گذشته موجب مرگ تعدادی از شهروندان گلستانی شد که با هیچ اعتبار و هزینه‌ای این زیان قابل جبران نیست.

اختصاص بخش اعظم اعتبارات حوادثی گلستان به موضوع پیشگیری

سمیعی اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع پیشگیری، بخش اعظمی از اعتبارات حوادثی سال گذشته استان به موضوع پیشگیری به ویژه در پروژه‎های کوچک اما تاثیرگذار اختصاص یافت.

وی ادامه داد: با توجه به حجم بالای مسئولیت در حوزه رودخانه‌ها همه دستگاه‌های عملیاتی مرتبط باید کمک کنند تا در این عرصه مشکلی نداشته باشیم.

سمیعی، با تقدیر از برگزارکنندگان دوره آموزشی مهندسی رودخانه‌ها در استان افزود: برنامه‎های زیربنایی همچون آموزش و برنامه‎های فرهنگی باید در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان از تهیه طرح جامع سیل استان خبر داد و اجرای آن را منوط به تامین اعتبار کافی و همراهی همه دستگاه‎های اجرایی مرتبط قلمداد کرد.

انتهای خبر/83002/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول