اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام مهندسی معدن گلستان:

کارگاه آموزشی مهندسی رودخانه در گرگان شروع به کار کرد

رئیس نظام مهندسی معدن استان گلستان گفت: کارگاه آموزشی مهندسی رودخانه و مدیریت بهره‎برداری اصولی از شن، ماسه و رسوبات در گرگان شروع به کار کرد.

کارگاه آموزشی مهندسی رودخانه در گرگان شروع به کار کرد

صادق‎علی مقدم در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: این دوره تخصصی با حضور اساتید صاحب نظر به مدت دو روز از روز چهارشنبه 30 مرداد ماه سال‎‎جاری در سالن ابن سینای دانشگاه آزاد اسلامی گرگان شروع شده و روز پنج‎شنبه 31 مرداد ماه به پایان می‎رسد.

وی خاطرنشان کرد: در روز اول این برنامه آموزشی و در بخش اول مبحث جایگاه حقوقی آب و مسائل حقوقی مرتبط با آن از سوی محسن رضایی از مسئولان حقوقی شرکت آب منطقه‌ای استان ارائه شد.

استقبال کارشناسان گلستانی از دوره آموزشی مهندسی رودخانه‌ها

مقدم یادآور شد: در ادامه این جلسه روز اول موضوع سیل و اثرات آن بر مجاری، بسترها و شهرها از سوی دکتر امیراحمد دهقانی از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان طی دو مرحله تدریس شد.

وی ادامه داد: حضور حدود 200 نفر از اعضای نظام مهندسی معدن استان و کارشناسان دستگاه‎های اجرایی در این کارگاه علمی از نقاط قوت این دوره آموزشی و تخصصی بود.

لزوم تداوم دوره‌های آموزشی مرتبط با معدن در گلستان

رئیس نظام مهندسی معدن استان گلستان تصریح کرد: ‌این حضور موثر و پویا وظیفه سازمان را برای برگزاری چنین دوره‌هایی سنگین‌تر می‌سازد و تلاش خواهیم کرد، چنین دوره‌های تخصصی متناسب با نیاز مجموعه نظام مهندسی استان مهیا شود.

مقدم متذکر شد: این دوره با ارائه موضوعاتی چون قوانین و مقرارت، ضرورت تدوین استراتژی تامین مصالح شن و ماسه در استان، چگونگی کنترل برداشت مصالح توسط نقشه، مهندسی رودخانه، ضرورت لایروبی، ساماندهی، دیواره‎سازی و چگونگی ایجاد سازه‌های تقاطعی از دیگر مباحثی است که در روز دوم این همایش به آن پرداخته خواهد شد.

ارائه مبحث جایگاه مدیریت بحران در موضوع رودخانه‌ها

وی اضافه کرد: با توجه به جایگاه مدیریت بحران در موضوع رودخانه‎ها، مبحث اهمیت مهندسی رودخانه‌ها در برنامه‌های پیشگیری مدیریت بحران، توسط قاسم سمیعی مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان ارائه خواهد شد.

مقدم با اشاره به عوامل برگزاری این کارگاه آموزشی ادامه داد: در برگزاری این همایش آموزشی علاوه بر نظام مهندسی گلستان به عنوان بانی اصلی، آب منطقه‎ای و اداره کل مدیریت بحران استان نیز همکاری داشته‎اند.

رئیس نظام مهندسی معدن استان گلستان یادآور شد: در این دوره آموزشی، مسئولان فنی نظارت بر برداشت‎های مصالح رودخانه‎ای (اعضای نظام مهندسی معدن استان)، مدیران و کارشناسان آب منطقه‎ای و مدیریت بحران استان و کارشناسان مرتبط سایر دستگاه‎های اجرایی مشارکت دارند.

ارتقای کیفیت عملکرد مسئولان فنی ناظر بر برداشت‎های رودخانه‎ای هدف اصلی این دوره آموزشی

مقدم با اشاره به اهداف برگزاری این کارگاه تخصصی در استان خاطرنشان کرد: ارتقای کیفیت عملکرد مسئولان فنی ناظر بر برداشت‎های رودخانه‎ای و آشنایی با آخرین مباحث فنی مرتبط با مهندسی رودخانه از جمله مهمترین اهداف برگزاری این همایش دو روزه محسوب می‎شود.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به برنامه‎ها و اهداف پیش‎بینی شده انتظار می‎رود، این دوره آموزشی بتواند نقش موثری در تقویت نظارت بر مهندسی رودخانه و مدیریت بهره‎برداری از مصالح موجود در آن ایفا کند.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هرساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی است.

انتهای پیام/83002/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول