اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

دوره آموزشی ارتباطات رادیویی در گرگان برگزار شد + تصاویر

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: دوره آموزشی ارتباطات رادیویی (EUC) به مدت 24 ساعت در محل این اداره کل برگزار شد.

دوره آموزشی ارتباطات رادیویی در گرگان برگزار شد + تصاویر

قاسم سمیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: این کارگاه تخصصی برای 40 نفر مخاطب، متشکل از دبیران مدیریت بحران شهرستان‌ها و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان در گرگان برگزار شد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران با تشکر از توجه ویژه کارگروه تحول اداری استان به موضوع مدیریت بحران بلایای طبیعی خاطرنشان کرد: این آموزش در امتداد آموزش‌هایی است که مجوز آن از این کارگروه تخصصی استان اخذ شده است.

اجرای دوره آموزشی به شکل تئوری و عملی

سمیعی یادآور شد: در این دوره آموزشی، فراگیران با اجزای سیستم‌های ارتباطی و کارکرد دستگاه‎ها و نرم‌افزارهای مرتبط آشنا شدند.

وی ادامه داد: این دوره به دو شیوه تئوری و عملی برگزار شد و فراگیران ضمن آشنایی تئوری با مکانیزم‌های ارتباطی موجود به شکل عملی با وسایل ارتباطی در این اداره کل آشنا شدند.

استقرار سیستم EUC در مدیریت بحران گلستان

سمیعی با اشاره به استقرار سیستم (EUC) در این اداره کل تصریح کرد: این سیستم دارای پنج کنسول مجهز به خطوط ثابت تلفن، سیستم‎های ارتباطی رادیویی و قابلیت لینک مستقیم خطوط تلفن با بی‎سیم را دارد.

سمیعی اذعان داشت: از طریق این سیستم دستگاه‌های عملیاتی در مواقع بحرانی می‌توانند ضمن ارتباط مستمر در قالب یک مدیریت یکپارچه به ایفای نقش خود در این پروسه بپردازند.

 

 
 

یکپارچگی فرماندهی واحد از مزایای سیستم‌های ارتباطی مدیریت بحران است

وی ادامه داد: در این مجموعه ارتباطی دستگاه‌های عملیاتی می‌توانند همزمان اطلاعات تخصصی را از محل حادثه به مرکز فرماندهی بحران یا بالعکس گزارش دهند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان متذکر شد: با راه‌اندازی سیستم‌های ارتباطی و دریافت اطلاعات به موقع در زمان مقابله، مدیران می‌توانند تحت یک فرماندهی واحد، بهترین تصمیم‌ها و واکنش‌ها را نسبت به حوادث از خود بروز دهند.

تحکیم پیوند کاری دستگاه‌های عملیاتی با توسعه سیستم‌های ارتباطی

سمیعی اضافه کرد: خوشبختانه هماهنگی و تعامل مناسبی بین دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی استان حاکم است که این سیستم ارتباطی می‌تواند این پیوندهای کاری را مستحکم‌تر سازد.

وی با اشاره به برنامه‌های آموزشی این اداره کل در سال‌جاری افزود: تداوم آموزش شریان‌های حیاتی، مدیریت بحران بلایای طبیعی برای دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای سطح استان و آموزش همگانی برخی از برنامه‌های آموزشی است که امسال برنامه‌ریزی شده است.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هرساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی است.

انتهای پیام/83002/ب40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول