اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان تاکید کرد:

گسترش آموزش‎های مردم‌محور از طریق رسانه‌ها

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان بر گسترش آموزش‎های مردم‌محور به ویژه از طریق رسانه‌ها تاکید کرد.

گسترش آموزش‎های مردم‌محور از طریق رسانه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان قاسم سمیعی بعدازظهر امروز در جمع کارشناسان مدیریت بحران استان گلستان اظهار داشت: در تقدیرنامه‌ای که خطاب به سیدعلی‌رضا حسینی مسئول رسانه و اطلاع‌رسانی این اداره‌کل صادر شده، ضمن اشاره به تلاش‌های خستگی‌ناپذیر، اثرگذار و همکاری و مشارکت وی در امر اطلاع‌‌رسانی از فعالیت‌های مرتبط با حوزه کاری اداره‌کل مدیریت بحران استان تقدیر و تشکر شده است.

دومین تقدیر معاون استاندار گلستان از اطلاع‌رسانی مدیریت بحران

سمیعی متذکر شد: پیش از این در بررسی عملکرد سالانه که متعلق به سال 91 بود نیز از مجموعه مدیریت بحران استان به واسطه اطلاع‎رسانی مناسب از فعالیت‌های این بخش تقدیر به عمل آمده بود.

اطلاع‌رسانی و مستندسازی مهمترین بخش مدیریت بحران گلستان

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به اطلاع‎رسانی و مستندسازی به عنوان مهم‌ترین بخش این اداره‌کل خاطرنشان کرد: اطلاع‎رسانی از وظایف محوله و مجموعه فعالیت‎های این اداره‌کل، همچنان با کیفیت بیشتر تداوم خواهد داشت.

سمیعی تصریح کرد: این اخبار و گزارش‎ها کمک می‎کند تا مردم با حوزه فعالیت مدیریت بحران آشنا شده و بدانند که این مجموعه در چارچوب وظایف قانونی خود حداکثر تلاش را انجام می‎دهد.

نقش فعالانه مردم در چرخه مدیریت بحران به عنوان سرمایه اجتماعی

وی با توجه به اهمیت نقش مردم در پیشبرد برنامه‌های مدیریت بحران متذکر شد: توسعه و ترویج طرح‌های مردم‌محور در مراحل چهارگانه مدیریت بحران ضروری است و باید حمایت شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان افزود: تجربه نشان داده که نیروهای مردمی آماده و مجهز، کارآمدترین ابزار مدیریت بحران محسوب می‌شوند و در قانون نیز باید راهکارهای فعال‎سازی بیشتر نقش آنان در چرخه‌های مدیریت بحران لحاظ شود.

به گفته سمیعی، تربیت و آموزش نیروهای فعال مردمی برای حضور در حوادث احتمالی آن هم در منطقه‌ای که زندگی می‌کنند و با فرهنگ و آداب آن سازگار هستند، مدیریت سرمایه اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: اولین امدادگران در حوادث مردم عادی هستند و آموزش این افراد علاوه بر سرعت‎بخشی به درمان و نجات جان مصدومان، در افزایش امنیت منطقه حادثه‌دیده نیز تاثیرگذار است.

تاکید بر گسترش آموزش‌های مردم‌محور

این مسئول گلستانی با تاکید بر گسترش آموزش‎های مردم‌محور به ویژه از طریق رسانه‌ها یادآور شد: این آموزش‎ها باید به دنبال حساس‎سازی افراد جامعه به موضوع بلایای طبیعی، آگاهی‌بخشی آنان نسبت به اصول اولیه امداد و نجات، افزایش هم‌نوایی گروهی و آماده‎سازی برای واکنش‎های صحیح آنان در برابر بلایای طبیعی باشد. 

سمعیی تصریح کرد: تغییر رفتار مردم جامعه نسبت به موضوع حوادث، ترویج سیاست‎های پیشگیرانه دولت همانند گسترش فرهنگ بیمه و مقاوم‌سازی ساختمان‌های مسکونی و تصحیح انتظارات غیرمعقول مردم خسارت‌دیده از دولت از دیگر برنامه‎هایی است که می‌تواند به عنوان مباحث آموزشی از سوی مربیان این دوره‌ها طرح شود.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد، این استان به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، هرساله شاهد حوادث و بلایای طبیعی متعدد در این منطقه شمالی کشور است.

انتهای پیام/83002/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول