اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ابهام نمایندگان در رای اعتماد به وزرا وقایع بعد انتخابات 88 است

یوسفیان‌ملا: گزینه‌های وزارت باید درباره فتنه پاسخ قانع‌کننده به نمایندگان مجلس بدهند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره گزینه احتمالی وزارت علوم گفت: نکته مورد ابهام نمایندگان در رای اعتماد به وزرا بحث وقایع بعد انتخابات است، اگر توفیقی به مجلس معرفی شود باید پاسخ قانع‌کننده بدهد تا رای اعتماد بگیرد.

یوسفیان‌ملا: گزینه‌های وزارت باید درباره فتنه پاسخ قانع‌کننده به نمایندگان مجلس بدهند

عزت‌الله یوسفیان‌ملا امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در آمل در پاسخ به سئوالی مبنی بر عدم کسب رای اعتماد میلی‌منفرد به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت علوم و فناوری در دولت یازدهم اظهار داشت: مجلس برای تعیین و انتخاب وزرا مطابق ماده 204 آئین‌نامه داخلی مجلس معیاری برای خود گذاشته است.

وی افزود: در این معیار ابتدا اعلام شده افرادی که در سال 78 و 88 درباره انتخابات و اعتراض به نتیجه شمارش آرا فعالیت داشتند در بین نمایندگان رای نخواهند داشت که این یک اصل بوده و ما مطابق با آن فعالیت می‌کنیم.

نماینده حوزه انتخابیه آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید اینکه برخی افراد معرفی شده از سوی دولت یازدهم برای در اختیار گرفتن وزارت کسانی بودند که چنین اتهامی داشتند ولی با دفاعیات رای اعتماد برایشان احراز شد ولی برخی نیز اتهامات‌شان اثبات شده و در بین نمایندگان مردم رای نیاوردند.

یوسفیان‌ملا با بیان اینکه نماینده‌گان درباره کاندیدای وزارت علوم که به آنها معرفی شده بود به نتیجه نرسیدند زیرا دفاعیات‌ جعفر میلی‌منفرد مورد قبول نبوده و او رای نیاورد.

وی در پاسخ به دیگر سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه هم‌اکنون جعفر توفیقی سرپرست فعلی وزارت علوم و تحقیقات به عنوان یکی از گزینه‌های این وزارتخانه در آینده مطرح است، در مورد این فرد چه نظری دارید، گفت: به هر حال یک سری مسائل را به توفیقی نیز نسبت دادند که باید بررسی شود، این طور نیست که ما ندیده و نشنیده کسی را رد کنیم البته هنوز هم معلوم نیست نظر رئیس جمهور در مورد توفیقی چیست و آیا روحانی قصد دارد او را به عنوان فرد مورد نظر وزارت علوم و تحقیقات معرفی کند یا خیر.

یوسفیان‌ملا اضافه کرد: بسیاری از افراد در گذشته سرپرستی وزارتخانه‌ها را برعهده داشتند ولی معرفی نشدند، در دولت احمدی‌نژاد نیز این‌گونه بود به عنوان مثال افرادی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش فعالیت داشته ولی به عنوان گزینه وزارتخانه به مجلس معرفی نشدند و فرد دیگری جای آنها معرفی شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با ابراز اینکه ما نیز از ذهنیت رئیس جمهور اطلاعی نداریم که قصد معرفی چه کسی را دارد، اذعان داشت: اگر توفیقی معرفی شود موارد رسیدگی شده و نمایندگان با قناعت وجدانی آن را کنکاش می‌کنند.

یوسفیان‌ملا درباره سرپرست سابق وزارت علوم و وزیر سابق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دولت دوم اصلاحات اظهار داشت: توفیقی فرد مسلط و مدیر است و در مدتی که در وزارت علوم و تحقیقات فعالیت داشت تصمیماتش حساب‌ شده بود البته اگر درباره انتخابات 88 مواردی به ویژه در زمینه حضور در صحنه بعد از انتخابات مطرح باشد باید بررسی شود.

وی با اعلام اینکه برخی افراد که در سال 88 پس از انتخابات تاثیر مستقیم و موثری داشتند رای اعتماد نمایند‌گان را نمی‌بینند، یادآور شد: کاندیدای مورد نظر این افراد در انتخابات ریاست جمهوری دهم فردی بود که از نظر شورای نگهبان در صلاحیت مورد تائید بود و مشکلی نداشت ولی ملاک ما بعد انتخابات است، افرادی که بعد انتخابات اعتراض داشته و به کف خیابان‌ها آمدند مورد بررسی نمایندگان قرار می‌گیرند وگرنه بحث حضور در ستادهای انتخاباتی و رای دادن به کاندیداهای مورد نظر مشکلی ایجاد نمی‌کند.

یوسفیان تصریح کرد: فقط همان نکته‌ای که رهبر انقلاب نیز به آن اشاره داشتند که اگر اعتراضی است به دستگاه‌های نظارتی اعتراض کنند ولی عده‌ای کف خیابان‌ها آمدند که کار درستی نبود و به فرموده‌های ولایت فقیه جامه عمل نپوشاندند و هم‌اکنون با مشکل برخورد می‌کنند.

وی در پایان گفت: توفیقی لیاقت در اختیار گرفتن وزارت علوم را دارد ولی نکته مورد ابهام بحث وقایع بعد انتخابات است که اگر او از سوی روحانی به مجلس معرفی شود باید پاسخ قانع‌کننده به نمایندگان مجلس بدهد ولی اگر پاسخ داده نشود نمایندگان با وزیر شدن او نیز مخالفت خواهند کرد و رای اعتماد نخواهند داد.

انتهای پیام/86012/ح40/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول