اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشروح/ حدادعادل در مشهد:

مخالفت مجلس با وزرا مخالفت با کلیات دولت نیست / گشوده شدن تمدن غرب در برابر تفکر اسلامی

نماینده مردم تهران در مجلس به عدم رای اعتماد به سه وزیر دولت از سوی مجلس اشاره کرد و گفت: نماینده مجلس اگر در رای اعتماد وزرا مخالفت می‌کند به معنی مخالفت با کلیات دولت نیست.

مخالفت مجلس با وزرا مخالفت با کلیات دولت نیست / گشوده شدن تمدن غرب در برابر تفکر اسلامی

به گزارش خبرنگار فارس از مشهد، غلامعلی حدادعادل پیش از ظهر امروز در دومین روز از چهاردهمین اجلاس سراسری اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور در که سالن همایش‌های کتابخانه آستان قدس رضوی برگزار شد اظهار کرد: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی نهادینه شدن انتقال نرم قدرت است.

وی گفت: در گذشته انتقال قدرت در ایران همیشه خونین بوده است و تاریخ ایران از این حیث اسباب خجالت است، در دوران گذشته به صورت فراوان دیده می‌شد که شاهی یکی از فرزندان خود را به عنوان ولیعهد منصوب می‌کرد و سایر فرزندان خود را کور می‌کرد تا مانع او نشوند.

* انقلاب اسلامی در ایران انتقال نرم قدرت را به ما آموخت

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انقلاب اسلامی در ایران انتقال نرم قدرت را به ما آموخت که با مردم‌سالاری دینی یک فرد انتخاب می‌شود و قدرت را به دست می‌گیرد.

حدادعادل خاطرنشان کرد: این کار شکوه و اقتدار برای ما در دنیا ایجاد می‌کند و باعث استمرار تجربه‌هاست، نمونه بارز فواید انتقال نرم قدرت را در انتخابات اخیر ریاست جمهوری دیدید.

وی اضافه کرد: مردم پای صندوق‌های رای حاضر شدند و انتخاب خود را بدون اعتراض به نتیجه انتخابات انجام دادند که این دستاورد از دستاوردهای علمی و صنعتی برای ما مهم‌تر است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه این کار رشد و بلوغ سیاسی مردم را نشان می‌دهد ادامه داد: مقام معظم رهبری بعد از گذشت 4 سال از حوادث فتنه 88 در سخنرانی‌های خود هنوز از فتنه سال 88 یاد می‌کنند، ایشان در سخنرانی‌های خود در ماه مبارک رمضان چندین مرتبه به این موضوع اشاره کردند و گفتند که در آن زمان کشور به لبه پرتگاه رسید و خداوند به ما کمک کرد.

به گفته وی سال 88 انتقال نرم قدرت در حال انجام بود که با تهمت تقلب چه کارهایی که نکردند.

* امیدواریم با دولت جدید اعتدال و آرامش در کشور حاکم شود

وی با بیان اینکه امیدواریم با دولت جدید اعتدال و آرامش در کشور حاکم شود، تاکید کرد: تحریم و مشکلات اقتصادی و فشاری که به کشور وارد می‌شود ایجاب می‌کند که دست به دست هم دهیم تا همبستگی اجتماعی و زمینه برای خلق حماسه اقتصادی تامین و آماده شود.

حدادعادل با بیان اینکه حل مشکلات مستلزم آرامش است اضافه کرد: باید تلاش کنیم که کشور به سال‌های تنش 78 و 88 برنگردد.

* مخالفت نمایندگان مجلس با وزرا مخالفت با کلیات دولت نیست

وی در ادامه به موضوع رای اعتماد وزرا در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: نماینده مجلس اگر در رای اعتماد وزرا مخالفت می‌کند به معنی مخالفت با کلیات دولت نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر نقدی می‌کنیم و برای وزرا به وظیفه خودمان عمل می‌کنیم این احتمال را که در آینده زمینه در بعضی موارد برای تنش و افراط فراهم شود را کاهش می‌دهیم.

عضو شورای انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: گاهی حرف‌هایی زده می‌شود که فلانی رهبری مخالفان دولت در مجلس را برعهده دارد، باور نکنید زیرا این‌ها تسویه حساب سیاسی است که افراد کم مایه فتنه‌انگیزی می‌کنند.

وی خطاب به اساتید دانشگاه حاضر در اجلاس گفت: شما اساتید در دانشگاه وظیفه حساس و خطیری به عهده دارید و باید پاسدار وحدت و ارزش‌های انقلاب باشید.

* برخی درصدد کشاندن فتنه به دانشگاه‌ها هستند

حدادعادل ادامه داد: نه دولت باید کاری کند که جرقه فتنه در دانشگاه‌ها زده شود نه شما باید اجازه بدهید که حوادث گذشته تکرار شود، این باید دستاورد شما از این اجلاس باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه اظهار کرد: آنچه منشأ گردهمایی ما در این مکان شده است، انقلاب اسلامی است که خوشبختانه روز به روز اهمیت آن آشکارتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حوادثی که در دنیا رخ می‌دهد سبب می‌شود بیشتر قدردان این انقلاب باشیم، گفت: آنچه در مصر می‌گذرد باید آیینه‌ای باشد که در آن نظر کنیم و در این راه ثابت قدم باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما دارای سه رکن است تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما سه رکن دارد که همچنان پابرجاست و تا زمانی که استمرار داشته باشد انقلاب ما پیش می‌رود.

به گفته عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، ایمان به خدا، رهبری و مردم سه رکنی است که انقلاب اسلامی ما را پیروز کرد و برای بقای انقلاب باید به این سه رکن توجه کنیم.

وی تصریح کرد: آنچه مهم است و ما کم‌تر به آن توجه کردیم، گشوده شدن درهای مسئولیت کشور به روی مردمی است که قبل از انقلاب چنین فرصتی را نداشتند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر شما تاریخ بخوانید بهتر می‌توانید تصدیق کنید که چه اتفاقی در ایران افتاده است ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب قدرت از یک خانواده به خانواده دیگری منتقل شد اما متاسفانه جامعه تحولی پیدا نکرد.

* مسئولان نظام از اول انقلاب به طبقات اشرافی تعلق نداشتند

حدادعادل خاطرنشان کرد: اتفاقی که با وقوع انقلاب اسلامی رخ داد، این بود که راه برای قدرت تصمیم‌گیری مردم در سرنوشت کشورشان باز شد و باید به این نکته توجه شود که در این 35 سال بعد از انقلاب افرادی که به پست و مقام رسیدند به طبقات اشرافی تعلق نداشته‌اند.

وی اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی عامه مردم امکان حضور در تصمیم‌گیری و پیشرفت کشور را پیدا کردند که این یک دستاورد عظیم است و نباید آن را فراموش کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در شرایط فعلی نیز باید مراقب باشیم و به خودمان هشدار دهیم تا خدایی ناکرده، ما به یک طبقه جدید و تجمل گرایی مبدل و گرفتار نشویم.

* فرهنگ و تمدن غرب در برابر تفکر اسلامی گشوده شده است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ریشه و کلید این راه ایمان به خدا است و آنچه می‌تواند ما را از دنیاطلبی مانع شود، توجه به معنویت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تحول علوم انسانی اشاره کرد و گفت: چالش اصلی در علوم انسانی این است که فرهنگ و تمدن غرب در برابر تفکر اسلامی گشوده شده است.

حدادعادل ادامه داد: اگر علوم انسانی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی وارد کشور شده دست نخورده باقی بماند چگونه می‌توانیم به این انقلاب امیدوار باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری چند سالی است که این موضوع را مطالبه جدی کردند، افزود: در شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورایی باهدف تحول در علوم انسانی شکل گرفته است که در حال حاضر به 15 رشته علوم انسانی اولویت داده‌ایم.

به گفته وی، تاکنون 80 جلسه برگزار کرده‌ایم و کارگروه‌ها هم تاکنون هزار جلسه برگزار کرده‌اند.

حدادعادل اظهار کرد: امیدواریم در دولت جدید پژوهشگاه تحول علوم انسانی تشکیل شود.

انتهای پیام/صا40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول