اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جذب و سازماندهی ائمه جماعات:

روسای 4 فرقه اهل تسنن از شاگردان امام صادق (ع) بودند

معاون جذب و سازماندهی ائمه جماعات با بیان اینکه امام صادق (ع) 4 هزار شاگرد خاص را تربیت کردند، گفت: روسای چهار فرقه اهل تسنن از شاگردان امام صادق (ع) بودند.

روسای 4 فرقه اهل تسنن از شاگردان امام صادق (ع) بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام محمدرضا حاتم‌پوری کرمانی شامگاه یکشنبه در ویژه برنامه مدافعان حرم توسط هیئت ثارالله (ع) در شب شهادت امام صادق (ع) مسجد قدس این شهر با تسلیت شهادت این امام همام، اظهار کرد: زندگی امام صادق (ع) در سه بخش تقسیم می‌شود.

وی یک بخش از زندگی امام صادق (ع) را دوران تربیتی ایشان دانست و گفت: امام صادق (ع) در زمان امام سجاد و امام باقر (ع) یک دوره تربیتی را گذراند.

این مسئول ادامه داد: اختلاف بین حکام اموی و عباسی‌ها فرصتی را برای امام صادق (ع) ایجاد کرد تا حضرت 4 هزار شاگرد خاص را تربیت کند.

وی با بیان اینکه روسای چهار فرقه اهل تسنن و امام آنها از شاگردان امام صادق (ع) بودند، تصریح کرد: ابوحنیفه می‌گوید آنچه یاد گرفتم در آن دوسالی بود که در کوفه خدمت امام صادق (ع) کسب کردم.

حاتم‌پور کرمانی شخصیت امام صادق (ع) از دیدگاه بزرگان دین را افضل‌تر خواند و گفت: کلمات بسیار عجیبی از بزرگان و علمای اهل تسنن درباره امام صادق (ع) عنوان شده که برخی از آنها در کلمات بزرگان شیعه هم دیده نشده است.

وی گذشت، زهد و عبادت را از جمله ویژگی‌های امام صادق خواند و افزود: راوی می‌گوید امام صادق 360 مرتبه در یک حالت سجده و رکوع طولانی بودند.

معاون جذب و سازماندهی ائمه جماعات یکی از شاگردان امام صادق را جابر بن حیان پدر علم شیمی نامید و متذکر شد: یکی از شاگردان امام به ایشان گفت که می‌خواهد تمام علومی که یاد گرفته را در هشت بند و هشت قسمت عرضه کند.

وی اهمیت دادن به نمازهای واجب به ویژه نماز صبح را از سفارش‌های ائمه ذکر کرد و افزود: روزی که نماز صبح قضا شود باید بگرییم که چه گناهی مرتکب شدیم و نماز صبح قضا شد.

این مسئول با بیان اینکه مال و حسب و نسب به درد انسان نمی‌خورد، گفت: محبوب‌ترین انسان نزد خدا با تقواترین است.

وی تقوا را از سفارش‌های امام صادق (ع) عنوان کرد و یادآور شد: امام صادق (ع) می‌فرماید تقوا یعنی تمام اعمال، خدا عیب‌های ما را پوشانده و اگر پرده‌پوشی نبود کسی جرأت بالای منبر رفتن نداشت و یا در این مجلس حضور نمی‌یافت.

حاتم‌پوری با اشاره به اینکه پرده‌پوشی را باید از خدا یاد گرفت، خاطرنشان کرد: باید با نفس‌کشی رضایت پروردگار را جلب کنیم.

وی به خطبه 28 نهج‌البلاغه اشاره کرد و یادآور شد: علی (ع) در این خطبه به موضوع تبعیت از هوای نفس و آرزوهای طولانی خارج از عمر انسان اشاره کرد و گفت: پیامبر (ص) فرمود مردم شما برای آخرت خلق شدید نه دنیا.

این مسئول متذکر شد: امام صادق (ع) نیز فرمود شفاعت ما مال قیامت است و متعلق به برزخ نیست و ما باید ببینیم برای برزخ خود چه کرده‌ایم.

وی امام صادق (ع) را دارای حرمت خواند و تصریح کرد: امام صادق (ع) بسیار عزیز است.

به گزارش فارس، حاتم‌پوری کرمانی در مجلس مذکور به ذکر مصیبت اهل بیت (ع) پرداخت و حاضران را به فیض رساند.

انتهای پیام/2300/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول