اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نهاد کتابخانه‎های عمومی سیستان و بلوچستان:

ایستگاه‌های مطالعه تاثیر بسزایی در ارتقا سطح مطالعه و کتابخوانی دارد

مدیرکل نهاد کتابخانه‎های عمومی سیستان و بلوچستان گفت: ایستگاه‌های مطالعه آزاد در ارتقا سطح مطالعه و کتابخوانی بسیار موثر است.

ایستگاه‌های مطالعه تاثیر بسزایی در ارتقا سطح مطالعه و کتابخوانی دارد

اسفندیار زیدآبادی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهارداشت: تاکنون 13 ایستگاه مطالعه آزاد در سیستان و بلوچستان افتتاح و راه‎اندازی شده است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‎های عمومی سیستان و بلوچستان بیان کرد: تاکنون 13 ایستگاه مطالعه آزاد در سیستان و بلوچستان راه اندازی شده که تعداد 150 هزار جلد کتاب در آنها موجود است.

این مسئول اضافه کرد: طی 15 روز گذشته بیش از 70 هزار جلد کتاب توسط مردم از ایستگاه‎های مطالعه آزاد خارج شده است، که این نشان از علاقه مردم به مطالعه و کتابخوانی دارد.

وی با بیان اینکه سطح مطالعه در سیستان و بلوچستان ارتقا یافته است، افزود: با توجه به استقبال مردم از این ایستگاه‎ها، تا پایان سال جاری، تعداد 30 ایستگاه مطالعه آزاد در این استان افتتاح خواهد شد.

وی راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه آزاد را نشان از اعتماد دولت بوسیله کتابخانه های عمومی به مردم عنوان کرد و گفت: امروز کتاب به عنوان یک سبد کالای رایگان در هر نقطه ا‌ی در اختیار مردم قرار دارد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در شهرستان زاهدان ایستگاه‌های مطالعه آزاد در بیمارستان خاتم الانبیا(ص)، تامین اجتماعی، فرودگاه، ترمینال، ایستگاه راه آهن و تعدادی از مکان‌های پر تردد افتتاح شده است.

وی ادامه داد: در این ایستگاه‌های مطالعه انواع و اقسام کتب در موضوعات مختلف برای تمام رده‎‌های سنی وجود دارد.

زیدآبادی از افتتاح سه کتابخانه در شهرستان های چابهار، نیکشهر و ایرانشهر خبر داد و افزود: اگر مشکلات مالی این اداره کل برطرف شود، طی چندماه آینده این کتابخانه‌ها را افتتاح خواهیم کرد.

وی ضمن گلایه از عملکرد شهرداری‌ها برای پرداخت نیم درصد اعتبارات به حساب کتابخانه‌های عمومی استان بیان کرد: در صورتی که شهرداری‌ها به این وظیفه خودعمل نکنند، نمی‌توانیم شاهد ارتقا سرانه مطالعه و کتابخوانی در استان باشیم.

انتهای پیام/75004/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول