اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

تجهیز کتابخانه‌های عمومی اولویت اول ماست

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: تجهیز کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از اولویت‌های جدی ما محسوب می‌شود.

تجهیز کتابخانه‌های عمومی اولویت اول ماست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمند امین ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات و نارسایی‌های کتابخانه‌ای در شهر جعفر‌آباد اظهار داشت: ما اگر امروز در اکثر شهرهای استان در‌صدد احداث کتابخانه مرکزی هستیم به دلیل توجه به این موضوع است که مردم با شور و رغبت بیشتر نسبت به گذشته سعی دارند در کتابخانه‌های عمومی حاضر شده و بخشی از وقت و فرصت‌شان را در کتابخانه‌های عمومی سپری کنند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 80 هزار نفر از جمعیت استان اردبیل عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که ما روند رو به رشد را در این زمینه همچنان شاهد و ناظر هستیم و امیدواریم با رسیدن به عضویت 120 هزار نفر از جمعیت استان بتوانیم 10 درصد جمعیت این استان را به عضویت کتابخانه‌های عمومی در آوریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با مهم ارزیابی کردن وضعیت بودجه‌ای کتابخانه‌های عمومی استان در افزایش فضاهای مطالعه‌ای و اعضا افزود: کتابخانه‌های عمومی اعتبارات جاری از استان ندارند و تنها 0.5 درصد در‌آمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی اختصاص داده می‌شود که بیشتر شهرداری‌های استان از تخصیص این مقدار سر باز می‌زنند.

فرهمند امین ادامه داد:‌ فضای کتابخانه‌ای در اردبیل نیز حدود یک سوم استاندارد جهانی است یعنی در این استان برای هر 100 نفر 2.3 متر‌مربع فضای کتابخانه‌ای وجود دارد که یک سوم استاندارد جهانی است.

این مسئول تصریح کرد:‌ با اتمام پروژه‌های در دست احداث می‌توان نسبت یک سوم فعلی را به 50 درصد استانداردهای جهانی رساند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از علاقه‌مندی مسئولان منطقه به کتاب و فرهنگ کتابخوانی تقدیر کرد و ترویج فرهنگ مطالعه در بین مردم جعفرآباد را حاصل تلاش دلسوزان حوزه فرهنگ و به ویژه کتابداران تلاشگر این منطقه دانست.

فرهمند امین تجهیز کتابخانه‌های عمومی را مهمترین اولویت حال حاضر این اداره کل اعلام کرد.

وی از خیرین شهرستان بیله‌سوار خواست تا با مشارکت هر چه بیشتر در حوزه کتابخانه‌سازی و تجهیز کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، زمینه توسعه بیش از پیش فرهنگی منطقه را فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه بخشدار جعفرآباد نیز در سخنانی بیان داشت: عضویت 10درصدی مردم جعفرآباد در کتابخانه عمومی حاصل تلاش‌های کتابداران دلسوز این منطقه بوده است.

لطف‌الله بهاری افزود: پیشتازی مردم این شهر در مسابقات کتابخوانی برگرفته از انس مردم با کتاب است.

وی با بیان اینکه بیش از 10 درصد مردم جعفرآباد در کتابخانه عمومی این شهر عضو هستند، تصریح کرد: خوشبختانه شاهد هستیم که مردم جعفرآباد کتاب را به عنوان مهمترین نیاز فرهنگی، در سبد روزانه خود قرار داده‌اند و این مهم جز با تلاش کتابداران دلسوز میسر نمی‌شد.

بخشدار جعفرآباد در پایان سخنان خود از تلاش‌های مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تقدیر کرد و اظهار‌امیدواری کرد که با تخصیص اعتبارات بیشتر طرح‌های کتابخانه‌ای در این شهر بیش از پیش توسعه یابند.

انتهای پیام/62005/ر40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول