اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان استانی و شهرستانی شورای چهارم اردبیل تحلیف می‌شود

پایان 6 ساله شورای سوم در اردبیل

با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و همزمان با سراسر کشور اعضای شورای شهر چهارم اردبیل 12 شهریور ماه تحلیف می‌شوند.

پایان 6 ساله شورای سوم  در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در حالی این مراسم روز 12 شهریور ماه برگزار می‌شود که در ایستگاه پایانی شورای سوم شهر اردبیل، چهار عضو این شورا از قطار پارلمان محلی پیاده شده و به جای آن هشت عضو جدید سوار می‌شوند.

جواد قرآن‌نویس به عنوان عضو با سابقه شورای شهر اردبیل با چهار سال عضویت در شورای اول، دوم و سوم شورای شهر اردبیل، عزیزه تراز یکی از بانوان شورای شهر اردبیل، نادر فرزانه مهندس پر تلاش و کوشای شورای شهر اردبیل و همچنین علیرضا دباغ عبداللهی دیگر مهندس و کارشناس زبده شورای شهر اردبیل در حالی با ساختمان شورا واقع در مصلای اردبیل وداع می‌‌کنند که به جای آنها هشت عضو جدید فعالیت‌شان را با امید و نشاط خاص آغاز می‌کنند.

هرچند علیرضا دباغ عبداللهی از اعضای شورای سوم  دو ماه مانده از عمر شورای سوم استعفا داده بود و ماریا موسوی جایگزین او شده بود اما سه عضو دیگر نیز تا چند روز آینده با شورا خداحافظی کرده و به جای آنها زکی‌الله خوشبخت، اسفندیار‌هوشیار، محمد فیضی، حسین افسانه‌، ولی نعمتی، رحیم آقازاده‌، سلامت صفری و علی هدایتی جایگزین می‌شوند تا در پارلمان چهارم بتوانند نقش‌آفرینی کنند.

در حالی عمر شورای سوم بعد از شش سال فعالیت فردا با قدردانی از اعضای رفتنی شورای سوم به پایان می‌رسد که مراسم تحلیف اعضای شورای چهارم قرار است با حضور فرماندار اردبیل در محل فرمانداری و در روز12 شهریور برگزار شود.

بعد از مراسم تحلیف و همزمان با آغاز فعالیت دور چهارم شورای شهر اردبیل انتخابات هیئت رئیسه با حضور 13 عضو شورای شهر اردبیل برگزار می‌شود.

بر اساس آرای مردمی ولی نعمتی، علی هدایتی، سلامت صفری، حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری، ذکی‌الله خوشبخت، محمد اصلانیان، سالار شاکر، اسفندیار هوشیار، جواد زنجانی، لیلا تقوی، محمد فیضی، حسین افسانه، رحیم آقازاده با کسب بیشترین آرا روز 24 خرداد ماه بعد از انتخابات به عنوان منتخبان مردم به پارلمان محلی راه یافتند که به نظر می‌رسد بعد از آغاز فعالیت این منتخبان داغ‌ترین مباحث مربوط به انتخابات هیئت رئیسه شهردار و اعضای کمیسیون‌هاست که باید منتظر ماند و دید از بین گزینه‌ها کدام یک بیشترین آرا را برای ریاست شورا کسب خواهد کرد.

سرداری و خوشبخت رقبای جدی ریاست شورای شهر

اما آخرین اخبار و رایزنی‌ها نشان می‌دهد که شانس برای به کرسی ریاست نشستن دو منتخب مردم یعنی حجت‌الاسلام محمد رضا سرداری و زکی‌الله خوشبخت بیشتر از دیگران است.

هرچند پیش‌بینی‌های اولیه حکایت از هم‌تراز بودن رای این دو نفر برای کسب کرسی ریاست است اما به یقین رای یکی از اعضا که گفته می‌شود هم تمایل به اعضای سابق و هم اعضای جدید دارد قطعاً در این زمینه تاثیر‌گذار خواهد بود.

ابقای بدری بیشترین گرایش منتخبان شورای چهارم

اما بعد از انتخابات هیئت رئیسه و انتخاب اعضا برای کمیسیون‌های مختلف، بحث داغی که این روز‌ها نیز در محافل مطرح می‌شود انتخاب شهردار جدید اردبیل است.

هر چند در این زمینه گزینه‌هایی نیز مطرح شده اما گرایش و رغبت اکثریت اعضای شورای به ابقای صدیف بدری شهردار فعلی اردبیل است تا این چهره جوان مدیریتی بتواند با تکیه بر توانمندی‌های خود به روند رو به صعود خود درعمران و آبادانی ادامه دهد.

هر چند گزینه‌های دیگری نیز نظیر یعقوب عزیززاده، کریم حاجی‌زاده‌، حکمت نوراللهی و نجات عبداللهی در این زمینه مطرح می‌شود اما 13 عضو شورای شهر اردبیل در دور چهارم مصمم هستند تا به دور از فضاسازی‌های کاذب سیاسی، نگاه‌های حزبی و جناحی بتوانند شهردار لایق برای اردبیل انتخاب کنند.

انتهای پیام/62005/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول