اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای شهر اردبیل:

جای مهندسان در شورای شهر خالی است/ ابقای شهردار مطالبه مردم است

دبیر شورای شهر اردبیل گفت‌: تاسف می‌خوریم که جای مهندسان مجرب، کوشا و ایده‌پرداز در شورای شهر اردبیل خالی است.

جای مهندسان در شورای شهر خالی است/ ابقای شهردار مطالبه مردم است

نادر فرزانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: سطح علمی و آگاهی شورای شهر در یک تراز نبوده بلکه از عرش تا فرش تفاوت در دیدگاه‌ها و ارائه نظریات را شاهد بودیم ولی در مجموع می‌توان مدعی شد که مخالفت‌ها و موافقت‌ها گاه غیر کارشناسی بوده است.

وی از ساماندهی رودخانه بالیقلو به عنوان کار ماندگار شورای سوم یاد کرد و گفت: هر چند در این دوره کاری در حد یک شاهکار صورت نگرفت اما شاهد آن بودیم که برخی از پروژه‌های مشارکتی که به ضرر شهر و شهرداری بوده و با اصرار و پافشاری انجام شده که این حرکت کمر کار مشارکتی در شورا را شکسته است.

دبیر شورای شهر اردبیل نمونه عقیم ماندن این کار مشارکتی را مربوط به عملی نشدن پارکینگ علی‌زاده اعلام کرد و یادآور شد: سئوال بعدی اینجاست که به چه دلیل پارکینگ ساختمان مروارید حذف شد و وعده دادند تا در مکان دیگر پارکینگی احداث شود اما این کار انجام نشده است.

فرزانه خاطرنشان کرد: اجرای چنین پروژه‌های مشارکتی و عملی نشدن پروژه‌ها ضربه‌ای جدی به پیکره مشارکت‌ها وارد می‌کند و ما را از اصل قضایا و موضوعات دور نگه می‌دارد.

وی با مثبت ارزیابی کردن کیفیت آسفالت، تولید و توزیع شدن، اقدام شهردار سابق اردبیل در خرید کارخانه آسفالت و راه‌اندازی آن اقدامی ارزشمند بود و در قیاس با تولید آسفالت سایر مجموعه‌ها آسفالت تولید شده استان اردبیل به رقم برخی محدودیت‌ها در تولید و افزایش قیمت قیر مطلوب به نظر می‌رسد.

عضو شورای شهر سوم بیان داشت: شهرداری اردبیل با کیفیت‌ترین آسفالت را تولید می‌کند و کمترین ایراد به اجرای طرح‌ها و پروژه‌های آسفالت‌ریزی در سطح شهر اردبیل وارد است.

فرزانه در خصوص نهضت جدول‌گذاری آغاز شده در سطح شهر نیز افزود: عمر جداول ما از دو سال به هشت سال ارتقا یافته و دلیل آن نیز تبدیل دستگاه سابق به پرسی بوده است که سبب شده در تولید جدول با کیفیت مناسب عمل کنیم.

این عضو شورای شهر اردبیل با اظهار امیدواری از آغاز فعالیت شورای چهارم تصریح کرد: تاسف من از اینجاست که در شورا جای مهندسان کاربلد و فنی بسیار خالی است چرا که در طول عمر شورا کمتر شاهد حضور مهندسان لایق و با کفایت بوده‌ایم که ایده‌ها و نظرات سازنده و مثبت ارائه کنند.

وی بزرگترین ضعف شورای شهر را تشکیل نشدن یک اتاق فکر واقعی و هدایتگر توصیف کرد و گفت: به دلیل نبود این اتاق فکر در کمیسیون شورا به جای پرداختن به مباحث کلام موضوعات پیش پا افتاده مطرح شده و یا بیشتر وقت اعضای شورا صرف رسیدگی به خواسته و شکایت ارباب رجوع می‌شود در حالی که شورای شهر باید از بدنه کارشناسی و قوی و مجرب برخوردار باشد.

دبیر شورای شهر اردبیل با بیان اینکه رسانه‌ها و مطبوعات به ویژه خبرنگارانی که به صورت مستمر در جلسات شورا حاضر می‌شدند در پیشبرد اهداف پارلمان محلی نقش بی‌بدیل داشتند، خاطرنشان کرد: بنده حضور خبرنگاران را در جلسات شورا مثبت و سازنده ارزیابی می‌کنم چرا که حضور آنها فضایی را فراهم می‌کرد تا نقص‌ها و کوتاهی‌ها به سرعت برطرف شده و جبران شود.

فرزانه ضرورت برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی برای اعضای جدید و مبتدی را یادآور شد و اذعان داشت: در کنار این کلاس‌های آموزشی باید اعضای جدید در فرصت باقیمانده زمینه‌ای را به وجود آورند تا با حضور در صحن علنی و کارشناسی شورا بهتر و بیشتر در جریان امور قرار گیرند.

این مسئول به تلخی و شیرینی‌های شورای شهری سوم اشاره کرد و گفت: تلخی‌ها از آن جهت بود که برخی از طرح‌ها و لوایح به رغم آنکه مطلوب نبوده و در حد رای‌آوری قرار نداشت با نظر دیگر همکاران رای می‌آورد و ما نیز باید به این رای‌آوری تمکین می‌کردیم.

عضو شورای شهر اردبیل با اشاره به اینکه ارائه تخفیف‌ها در قالب ماده 17 به کمترین میزان رسیده بود، گفت: بنده از آن جهت با برخی تخفیف‌های بی‌رویه مخالف بودم که تخفیف‌ها را اگر قرار بود اعمال شود حق همه شهروندان می‌دانستم نه اینکه عده‌ای می‌خواستند از این تخفیف بهره‌مند شوند و عده دیگر بهره‌مند نباشند.

تخریب شهردار اردبیل مغرضانه است

وی با مطلوب ارزیابی کردن همکاری شورا و شهرداری آن هم در سطح عالی گفت: بنده صدیف بدری شهردار اردبیل را فردی شایسته، مجرب با دانش و شخصیت وارسته و فاخر می‌دانم و امیداورم شورای چهارم نیز هم‌راستا با خواست مردم به ابقای او کمک کند.

دبیر شورای شهر اردبیل اظهار داشت: اگر این ادعا صورت نگیرد واقعاً ظلم در حق شهر و شهروندان است و بنده به عنوان یک شهروند از این موضوع افسوس خواهم خورد.

فرزانه در خصوص برخی اقدامات مغرضانه و شایع‌سازی‌ها در خصوص عملکرد شهرداری گفت: کار خیر با هر نیتی که انجام شود مطلوب است هر چند برای تبلیغات انتخابات باشد که قطعاً اینگونه نیست.

وی عنوان کرد: کار برای مردم و خداوند ثواب و پاداش حقیقی دارد و هرگز نباید با اهداف متفاوت کار درست انجام شده را زیر سئوال برد.

این عضو شورا با محکوم کردن اقدامات مغرضانه و تخریب‌گونه علیه عملکرد شهردار اردبیل ادامه داد: بنده معتقدم شورای سوم ضعف‌هایی داشت که از آن جمله می‌توان به برگزار نشدن کمیسیون به شکل تخصصی اشاره کرد.

فرزانه نقطه قوت شورای سوم را نیز تعامل عالی اعضا برای حفظ منافع شهر و شهروندان توصیف کرد و یادآور شد: بنده به شورای چهارم توصیه می‌کنم زمان به سرعت در حال گذر است و در این گذر سریع روزگار باید تلاشی را انجام داد تا ماندگار بماند و از موقعیت محدود و فرصت زودگذر استفاده کرد تا با وحدت و انسجام مردم ثمره کارها را به خوبی لمس کنند.

عضو شورای شهر اردبیل در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بنده در این شش سال آرزو داشتم پل ایستگاه سرعین آنگونه که خواست و مطالبه حقیقی مردم و طراحی مهندسان بود اجرا شود و در کنار آن میدانی با نام شاه اسماعیل به همراه تندیس او در کمربندی اردبیل را ه بیفتد تا تاریخ و تمدن این سرزمین در ذهن و خاطره‌ها باقی بماند.

انتهای پیام/62001/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول