اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه داران:

آتش دامن مسببان جنگ با سوریه را می‌گیرد

امام جمعه داران گفت: بعضی از کشورها مثل عربستان، ترکیه، اردن و دیگر کشورها در تحمیل جنگ به کشور سوریه آتش‌بیار معرکه شده‌اند و نمی‌دانند که این آتش عاقبت دامن آنان را نیز می‌گیرد.

آتش دامن مسببان جنگ با سوریه را می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از داران، حجت‌الاسلام احمد طیبی در آیین نماز جمعه این هفته با اشاره به حمایت آمریکا، انگلیس و فرانسه از کشور اسرائیل در حمله به کشور سوریه اشاره داشت و خاطرنشان ساخت: عربستان، قطر، ترکیه و اردن و کشورهای دیگر در قضیه حمله به کشور سوریه آتش‌بیار معرکه هستند و نمی‌دانند که این آتش دامن آنان را نیز می‌گیرد.

طیبی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدان رجایی و باهنر هفته دولت را به دولتمردان جمهوری اسلامی تبریک گفته و به پروژه‌های افتتاح شده در هفته دولت شهرستان اشاره کرد و دستگاه تصفیه آب و حل مشکل آشامیدنی مردم را از مهم‌ترین آنان بیان داشت.

وی تاکید کرد : بر اساس گزارشات رسیده موافقت برداشت از آب‌های سطحی شهرستان برای استفاده از آب شرب توسط فرماندار شهرستان از وزارت نیرو اخذ شده و در حال برنامه‌ریزی است.

امام جمعه شهر داران آغاز هفته تعاون و روز تعاون را به همه دست‌اندرکاران این عرصه تبریک گفت.

وی شهادت بنیان‌گذار مکتب شیعه جعفری حضرت امام صادق(ع) را تسلیت عرض کرده و گوشه‌ای از ویژگی های آن امام عزیز را به گزارش روایات و احادیث بیان کرده و خواهان برگزاری هرچه بهتر مراسم ایام شهادت در شهرستان شد.

وی به تشکر ریاست جمهوری ایران از موضع مستحکم روسیه و چین در قبال حمله به کشور سوریه توسط آمریکا و ترک جلسه سازمان ملل اشاره داشت و افزود: نیروی تدافعی و هوایی و زمینی کشور سوریه به حدی است که دشمن را در حمله به این کشور مردد گذاشته است.

امام جمعه داران در خطبه اول نماز جمعه این هفته استحکام خانه و خانواده را در تعالیم اسلام و سیره آنان بیان داشت و اعلام کرد: تزلزل خانواده‌ها ریشه در تحولات منفی جوامع دارد، از این رو اسلام به  حیطه‌های ازدواج، تربیت فرزندان، ارتباط افراد خانواده با هم، تغذیه و بهداشت آنان توجه داشته و توصیه‌هایی از این موارد را در آیین خود دارد.

وی به نیاز انسان به محبت اشاره داشت و ماندگاری خانواده‌ها را وابسته به محبت بین افراد خانواده ذکر کرد و گفت: رابطه بین ایمان و محبت به همسر و فرزندان در خانواده مورد تاکید ائمه اطهار و اسلام است و ایمان به خدا باعث ایجاد محبت بین همسر و خانواده می‌شود.

طیبی نگاه محبت آمیز والدین به فرزندان و فرزندان به پدر و مادر را نوعی عبادت دانست و ادامه داد: تربیت سالم با ایجاد جامعه سالم، رابطه نزدیک و تنگاتنگ دارد و منشاء گناهان، مصیبت‌ها و لجاجت و گمراهی در فراموش کردن مرگ توسط انسان‌هاست و اگر یاد مرگ و قیامت نباشد، نتیجه آن در اعمال انسان به‌صورت لجاجت و در نهایت گمراهی نمایان می‌شود.

انتهای پیام/2301/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول