اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ورامین:

حمله به سوریه پایان خوشی برای آمریکا ندارد

امام جمعه ورامین با انتقاد از طرح حمله نظامی به سوریه گفت: طرح حمله به سوریه واقعاً تعجب‌آور است، چرا که اگر یک ملت دارای عقل باشد، هرگز حاضر نمی‌شود کاری انجام دهد که موجب ناراحتی انسان‌ها گردد.

حمله به سوریه پایان خوشی برای آمریکا ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، آیت‌الله سیدمرتضی محمودی گلپایگانی در خطبه‌های نماز جمعه ورامین با دعوت مردم به تقوای الهی، انسان را بهترین موجودات نزد خداوند متعال دانست و بیان داشت: خداوند متعال در قرآن کریم به گونه‌ای از انسان تعریف کرده است که مثل آن وجود ندارد.

عقل پیامبر باطنی انسان است

امام جمعه ورامین افزود: خداوند به انسان نعمتی به نام عقل اعطا کرده است و عقل به منزله یک پیامبر باطنی و نوری است که انسان به وسیله آن می‌تواند بدی‌ها را از خوبی‌ها تشخیص دهد.

وی در ادامه عنوان کرد: خداوند در جای دیگری از قرآن از انسان به گونه‌ای دیگر یاد می‌کند و انسان‌هایی که به جای پرستش خداوند به پرستش هوای نفس می‌پردازند، را مورد سرزنش قرار می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین ادامه داد: انسانی که باید اشرف مخلوقات باشد و مقام و منزلتش در عالم قیامت بالا باشد در اثر پیروی از هوای نفس به جایی می‌رسد که همان خدایی که از انسان تعریف می‌کند او را مانند یک حیوان قلمداد می‌کند.

وی تصریح کرد: اعتقاد، ابزاری است که انسان به وسیله آن هدایت می‌شود، هر کس که اعتقادش قوی باشد به سمت خوبی‌ها حرکت می‌کند و هر کس اعتقادش ضعیف باشد به سمت گمراهی می‌رود و زشتی‌ها را زیبا می‌بیند.

*حادثه هشتم شهریور در کارنامه منافقین نقطه‌ای ننگین است

آیت‌الله محمودی در خطبه دوم نماز جمعه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر بیان داشت: حادثه دلخراش هشتم شهریور که در آن شهید رجایی و باهنر به عنوان دو انسان دلباخته اسلام و قرآن به شهادت رسیدند، نقطه ننگینی در کارنامه منافقین است.

امام جمعه ورامین تأکید کرد: خداوند در قرآن کریم یک سوره را به نام منافقین نام نهاده است و در سوره مبارکه بقره بعد از پنج آیه که به بیان ویژگی‌های مومنین پرداخته، 12 آیه را به بیان ویژگی‌های منافقین اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: شهیدان رجایی و باهنر هم توسط منافقی که در لباس دوست ظاهر شده بود به شهادت رسیدند، منافقین انسان‌های خطرناکی هستند که باید همواره مراقب این افراد بود.

حمله نظامی به سوریه احمقانه است

امام جمعه ورامین ادامه داد: طرح حمله نظامی به سوریه احمقانه است و آمریکا بداند که اگر جنگ را شروع کند، ورود به جنگ با خودش است اما پایان این جنگ قابل پیش‌بینی نیست.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین خاطرنشان ساخت: جای تأسف است که حکومتی که خود را خادم حرمین شریفین می‌داند، آمریکا را تشویق به تهاجم به سوریه می‌کند و روسیه را تطمیع می کند تا از حمله به سوریه حمایت کند.

امام صادق(ع) احکام اسلامی را احیا کرد

محمودی با اشاره به سال‌روز شهادت امام صادق(ع)، بیان داشت: امام صادق(ع)، شخصیتی است که عمر خود را برای احیای اسلام صرف کرد و مظلومانه زندگی کرد و به شهادت رسید، امام صادق(ع) خدمات ارزنده ای به عالم اسلام ارائه کرد و بسیاری از احکام اسلامی از وجود نازنین امام صادق(ع) و امام باقر(ع) به دست ما رسیده است.

وی در پایان همه مسئولان را به خدمت‌گزاری بهتر به مردم ایران اسلامی دعوت کرد.

انتهای پیام/2462/غ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول