اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزکوه:

دخالت غربی‏ها و جنگ در سوریه هزینه‏های زیادی خواهد داشت

امام جمعه فیروزکوه گفت: وقوع جنگ و آتش‏افروزی در سوریه هزینه‏های زیادی برای غربی‏ها به دنبال خواهد داشت.

دخالت غربی‏ها و جنگ در سوریه هزینه‏های زیادی خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام والمسلمین عبدالعلی استیری ظهر امروز در خطبه‏های نماز عبادی ـ سیاسی و دشمن‏شکن جمعه فیروزکوه در محل مسجد جامع این شهر، با اشاره به اوضاع کشور مسلمان سوریه اظهار داشت: این روزها دو نگاه و دیدگاه نسبت به مسائل و جنگ در سوریه وجود دارد.

وی گفت: دیدگاه نخست که امروز بهانه‏ای شده تا غربی‏ها بر طبل جنگ با این کشور بکوبند، استفاده ارتش و نیروهای دولتی سوریه از بمب‏ها و سلاح‏های شیمیایی است.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه افزود: دیدگاه دوم که نظر سیاست‏مداران روسی نیز بر آن بوده، این است که اگر هم سلاح شیمیایی مورد استفاده قرار گرفته، از سوی مخالفان دولت این کشور بوده است.

وی بیان داشت: نگاهی به این بهانه‏ها، یادآور تهاجم 10 سال قبل استکبار جهانی به کشور عراق است.

استیری ادامه داد: آنها با این بهانه که عراق دارای سلاح شیمیایی است، تهاجم و حمله نظامی به این کشور را آغاز کردند، اما در نهایت چیزی عایدشان نشد و با سرافکندگی از عراق خارج شدند.

وی در بیان علل و عوامل این قبیل بهانه‏گیری‏ها تصریح کرد: حدود سه سال است که غربی‏ها مخالفان سوریه را از طریق دلار، ارسال تجهیزات و . . . تغذیه می‏کنند، اما هنوز به نیات خود نرسیده‏اند.

گفت‏وگوی مسالمت‏آمیز موضع ایران در قبال مسائل سوریه است

امام جمعه فیروزکوه خاطرنشان کرد: غربی‏ها حال که اوضاع بر وفق مرادشان نیست، با هدف جلب اجماع جهانی برای ساقط کردن حکومت سوریه، این بهانه را مطرح کرده‏اند.

وی با بیان اینکه موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال مسائل سوریه گفت‏وگوی مسالمت‏آمیز است، هشدار داد: وقوع جنگی دیگر در منطقه، هزینه‏های زیادی برای حمله‏کنندگان (غربی‏ها) و مردم منطقه به دنبال خواهد داشت.

استیری گفت: خوب است معارضان سوری و دولت سوریه با گفت‏وگو، مسائل خود را حل کرده و امور را پیش برند.

وی اضافه کرد: مسائل داخلی سوریه قطعاً با دخالت بیگانگان حل نمی‏شود و آمریکایی‏ها باید بدانند گرچه شاید آغازگر جنگ باشند، اما اتمام جنگ در اختیارشان نخواهد بود.

اسلام بزرگ‏ترین قربانی تروریسم است

امام جمعه فیروزکوه در ادامه با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی مبارزه با تروریسم گفت: امروز آحاد کشورهای جهان حتی آنهایی که در صدر لیست تروریست‏های جهان قرار دارند، شعار مبارزه با تروریسم سر می‏دهند.

وی افزود: آنان به همین بهانه ارزش‏ها، آموزه‏ها و احکام دینی اسلام را مورد هجمه قرار می‏دهند و مسلمانان را متهم به تروریسم می‏کنند.

استیری یادآور شد: نگاهی به اسلام، حاکی از آن است که جان و مال مردم در این دین آسمانی دارای ارزش و احترام بوده و اسلام پرچم‏دار مبارزه با تروریسم است.

وی تصریح کرد: در طول تاریخ اسلام، ائمه معصومین(ع) و بزرگان دین مورد ترورهای متعدد شخصی و شخصیتی قرار گرفته‏اند و به خصوص انقلاب اسلامی ایران از همان بدو پیروزی قربانی تروریسم بوده است.

امام جمعه فیروزکوه خاطرنشان کرد: مسلمانان جهان، ترور را به هر شکل و شیوه‏ای در هر نقطه از جهان محکوم می‏کنند و در آرزوی روزی هستند که ریشه ترور و تروریست‏ها در دنیا خشکانده شود.

انتهای پیام/2568/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول