اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قروه:

طرح حمله به سوریه ناشی از جنگ افروزی‌های غرب است

امام جمعه موقت قروه گفت: طرح حمله به سوریه ناشی از جنگ افروزی‌های غرب است و مطمئنا پاسخ حمله نظامی علیه این کشور، پاسخی جز نابودی رژیم جعلی اسراییل نخواهد داشت.

طرح حمله به سوریه ناشی از جنگ افروزی‌های غرب است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام عبدالصمد دانش در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قروه گفت: بی‌ثباتی در منطقه خاورمیانه تنها به نفع اسرائیل است و به ‌ضرر مسلمانان و ساکنان این منطقه خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز به اتحاد دنیا اسلام بیش از هر زمان دیگری احساس نیاز می‌شود، همراهی برخی حکام عربی با آمریکای جهانخوار را تاسف بار دانست و افزود: اتحاد و همسویی دنیای اسلام تنها راه اصلی مقابله با کید و مکر دشمنان اسلام است و دولت‌های اسلامی باید با همراهی ملت‌های مسلمانان راه را بر هرگونه تجاوز غرب علیه امت اسلامی ببندند.

وی عدم اتحاد و همبستگی مسلمانان را ناشی از ناآگاهی آنان عنوان کرد و افزود: اگر امروز دیده می‌شود که بخشی از مسلمانان آلت دست غرب برای جنگ افروزی هستند، این به واسطه ناآگاهی و جهل آنان است که خود را بازیچه دست استکبار قرار داده‌اند.

خطیب موقت نماز جمعه قروه، با بیان اینکه حکومت اسلامی، تنها حکومت در بردارنده سعادت دنیا و آخرت برای بشریت است، افزود: امام راحل با بنا نهادن حکومت دینی در عصری که طرح جدایی دین از سیاست با قوت تمام در حال اجرا بود، خط بطلانی بر تمامی این طرح‌های پوشالی کشید.

دانش افزود: امروز هم جهان غرب با طرح این مباحث واهی، می‌خواهد حکومت‌های اسلامی را به نقض قوانین دینی در عرصه حکومت داری وادارد.

وی اضافه کرد: تجربه نظام حکمتی جمهوری اسلامی ایران، ثابت کرده است که موفق‌ترین شیوه حکومتی برای کشورهای مسلمان بر همین پایه است و هر کس غیر از این، عمل کند خود را به تباهی خواهد کشاند.

امام جمعه موقت قروه افزود: طرح حمله به سوریه ناشی از جنگ افروزی‌های غرب است و مطمئنا پاسخ حمله نظامی علیه این کشور، پاسخی جز نابودی رژیم جعلی اسراییل نخواهد داشت.

دانش تاکید کرد: اگر جهان اسلام متحد و یک دست شود، در پرتو تقوا چنان قدرت عظیمی را به دست خواهد آورد که هیچ نیرویی یارای مقابله با آن را نخواهد داشت.

وی گفت: کید و ترفند آمریکا و ایادی آن به منظور مقابله با یک حکومت خاص در منطقه نیست، بلکه هدف اصلی آنان مبارزه با اصل دین اسلام است.

امام جمعه موقت قروه با نکوهش تلاش مذموم غرب برای حمله به سوریه گفت: این ترفند دشمنان از هم اکنون محکوم به شکست است.

وی افزود: آمریکا باید از تجربه تلخ خود در عراق و افغانستان درس عبرت بگیرد.

دانش در ادامه با تسلیت سالروز شهادت صادق آل محمد(ص) گفت: امام جعفر صادق(ع) با خدمات ارزنده علمی و فقهی خود، موجب پویایی و بالندگی احکام دینی شدند.

امام جمعه موقت قروه با اشاره به نقش اهل بیت عصمت و طهارت در توسعه و ترویج معارف دینی گفت: منطق اهل بیت مبتنی بر منطق علم و دانش است که گواه این گفته، دوران درخشان امامت عالم آل نبی(ص)، حضرت امام جعفر صادق (ع) است.

وی نر پایان نقش ممتاز آن حضرت در تقویت علم و دانش و نیز گسترش احادیث را بی‌نظیر خواند.

انتهای پیام/79009/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول