اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:

میلاد سرخ بستر رویش فرهنگ حسینی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: جشنواره میلاد سرخ سر‌آغاز رویش فرهنگ متعالی ایثار و شهادت و عشق به اباعبدالله‌الحسین (ع) است که امیدواریم در سال‌های آینده خلق آثار شاخص و ممتاز در این جشنواره را شاهد و ناظر باشیم.

میلاد سرخ بستر رویش فرهنگ حسینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور شرفی ظهر امروز در آیین اختتامیه دومین جشنواره سراسری میلاد سرخ در مجتمع فدک اردبیل اظهار داشت: منظومه کربلا سر شجاعت و شهامت رادمردانی است که در صیانت از سیره و سلوک اهل بیت عصمت و طهارت و آرمان ارزشی و الهی پا به میدان گذاشته‌اند تا با شهادت خود سر حیات‌بخش این زندگی عزت‌مندانه را بازگو کنند.

وی فرهنگ حسینی و شعار همیشه ماندگار هیهات ‌من ‌الذله را درس جاودانه رادمردان دشت نینوا توصیف کرد و افزود: عشق به ساحت سید‌الشهدا سرور جوانان اهل بهشت و آموزگار ایثار و شجاعت عشق برگرفته از تعلقات قلبی و مکنونات درونی است که همیشه و در همه احوال در دل مردم این سرزمین به ویژه اردبیل حسینی و ابوالفضلی پایدار و جاودانه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل عنوان کرد: ما به بهانه دومین جشنواره فیلم میلاد سرخ که تجلی عشق به حسین (ع) و سالار شهیدان است تمام همت و غیرتمان را به کار گرفتیم تا میزبان هنرمندانی باشیم که خالصانه‌ترین احساسات و پاک‌ترین نیات خود را در اعتلای فرهنگ حسینی و علوی به کار گرفتند.

شرفی ادامه داد: جشنواره میلاد سرخ که برای دومین بار برگزار می‌شود فرصت و بهانه‌ای است تا با اصالت هنر و تولید آثار ارزشمند بتوانیم حقایق دینی و معرفتی را بازگو کنیم.

این مسئول از این جشنواره به عنوان طلیعه تجلی فرهنگ عاشورایی در سینما یاد کرد و تصریح کرد: جشنواره سراسری میلاد سرخ که امروز به کار خود پایان می‌دهد می‌تواند آغازگر مسیری باشد که در آن شاهد تجلی موضوعات و فرهنگ عاشورایی در کشور باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با قدردانی از همراهی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و موسسه فرهنگی – سینمایی هفت اکسیر هنر در برگزاری این رویداد فرهنگی – هنری ابراز داشت: هر چند این جشنواره هنوز در ابتدای راه است اما می‌توان با همتی مضاعف در سال‌های آینده این جشنواره را به صورت بین‌المللی و با مشارکت فیلمسازان جهان اسلام برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر جشنواره میلاد سرخ در پایان سخنان خود یادآور شد: ما در دو روز برگزاری این جشنواره علاوه بر نمایش 55 اثر منتخب در سینما انقلاب اردبیل و مجتمع فرهنگی و هنری فدک سعی کردیم با برگزاری کارگاه‌های متنوع با حضور فیلمسازان و منتقدان ابعاد مختلفی از سینمای دینی و جشنواره را مورد ارزیابی و بررسی دقیق قرار دهیم.

انتهای پیام/62001/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول