اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی جنوب کرمان:

فرآیند اصلاح نژاد دام مشکل کمبود گوشت را رفع می‌کند

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: فرآیند اصلاح نژاد دام را برای آینده در دستور کاری خود قرار می‌دهیم، چرا که با این کار مشکل کمبود گوشت در کشور برطرف می‌‌شود.

فرآیند اصلاح نژاد دام مشکل کمبود گوشت را رفع می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، جهانگیر مشایخی عصر امروز در مراسم افتتاح واحد پرورش یک‌هزار رأسی گوسفند داشتی در این شهرستان اظهار داشت: این نوع گوسفند مولد است که تولید و تأمین به‌پرواری را به دنبال دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه کشت علوفه خوبی در این منطقه داریم در پی این هستیم تا اینگونه طرح‌ها را در سطح شهرستان گسترش دهیم که اجرای آن مقرون به صرفه است. 

مشایخی تصریح کرد: با توجه به اهمیت گوشت در تلاش هستیم تا با برنامه‌ریزی مناسب به عنوان صادرکننده بره پرواری به استان‌های دیگر باشیم.

وی با بیان اینکه فرآیند اصلاح نژاد را برای آینده در دستور کاری خود قرار می‌دهیم، ابراز داشت: با این کار ضریب تبدیل را افزایش داده و همچنین مشکل کمبود گوشت در کشور را می‌توان برطرف کرد.

مشایخی، اعتبار اجرای این طرح را 7 میلیارد ریال ذکر و عنوان کرد: اعتبار تأسیسات طرح واحد پرورش یک‌هزار رأسی گوسفند داشتی از محل اعتبارات طرح توسعه تأمین شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: در تلاش هستیم تا کشاورزانی را که دارای کشت علوفه هستند به این سمت و سو هدایت کنیم تا بتوانند، چنین طرح دارای بازدهی اقتصادی را انجام دهند.

انتهای پیام/80001/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول