اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌ محیط‌ زیست نکا خبر داد

کشف سلاح غیرمجاز شکاری و گوشت مرال در مازندران

رئیس اداره‌ حفاظت‌ محیط‌ زیست نکا از کشف و ضبط سلاح شکاری غیرمجاز و گوشت مرال از شکارچیان متخلف در این شهرستان خبر داد.

کشف سلاح غیرمجاز شکاری و گوشت مرال در مازندران

محمدعلی طالبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا بیان داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست نکا با کسب اطلاع از طریق مردم در یکی از روستاهای مناطق هزارجریب نکا و اخذ مجوز قضایی برای ورود به منزل این شکارچیان متخلف با همکاری پرسنل زحمت‌کش نیروی انتظامی موفق به کشف یک قبضه سلاح شکاری، تعدادی تیر، فشنگ و هشت کیلو گوشت مرال در این منطقه شدند.

وی اظهار کرد: ماموران در بازرسی از منزل دو شکارچی متخلف در نکا موفق به کشف و ضبط یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز، تعداد زیادی پوکه فشنگ شکاری، گوشت شکار و تجهیزات اولیه گلوله‌سازی شدند.

طالبی با اشاره به اینکه متخلفان یاد شده به مراجع قضایی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: ایجاد امنیت برای حیات وحش جانوری و حفاظت مناسب از آن‌ها در مناطق زیر پوشش حفاظت محیط زیست نکا موجب شده است تا گونه‌های مرال، شوکا پلنگ، خرس، گرگ، انواع سمور، شغال، انواع عقاب‌ها، خزندگان و... در زیستگاه‌های طبیعی زیست کنند.

طالبی با بیان اینکه حفظ محیط زیست وظیفه همگانی است، اضافه کرد: با شکارچیان فاقد مجوز به شدت برخورد می‌شود و باید با برخورد با این موارد فضایی امن برای زندگی جانوران ایجاد کنیم.

رئیس اداره محیط زیست نکا یادآور شد: فرهنگسازی در حفاظت محیط زیست نیازمند آموزش لازم در این زمینه است که باید توسط کارشناسان فراهم شود و با برنامه‌ریزی مناسب این مسئله در این شهرستان با قوت پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: حفظ گونه‌های نادر از وحوش و یا طبیعت باید به‌عنوان گنجینه و سرمایه برای نسل‌های آتی نیز نگهداری شود.

طالبی گفت: محیط‌‌بانان در مناطق حفاظت شده با تمام توان از مناطق، حفاظت می‌کنند و اگر موردی از تخلف مشاهده شود برابر قانون با این افراد برخورد می شود.

وی افزود: فرهنگسازی، اطلاع‌رسانی و آموزش زیست محیطی در تمام مقاطع اجتماعی و آحاد جامعه از ضروریات مهم حفظ محیط زیست است که باید در این راستا با بهره‌مندی از تجربیات گذشته در راستای نهادنیه کردن فرهنگ زیست محیطی در جامعه تلاش کنیم.

انتهای پیام/86002/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول