اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اصفهان:

10 واحد فروش گوشت‌ غیربهداشتی تعطیل شد

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اصفهان گفت: به دنبال پیگیری‌های انجام شده در چند ماهه اخیر از امروز 10 فروشگاهی که گوشت خود را از کشتارگاه‌های سنتی و غیربهداشتی تهیه می‌کردند، تعطیل شدند.

10 واحد فروش گوشت‌ غیربهداشتی تعطیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، احمد جمشیدی بعد از ظهر امروز در بازدید خبرنگاران از مجتمع پروتئینی نوشین حلال اصفهان اظهار کرد: یکی از اهداف اداره‌کل امور اجتماعی فرهنگی بحث سلامت جامعه است و این امر به شاخصه‌های فراوانی بستگی دارد.

وی با اشاره به اینکه در بیشتر کشتارگاه‌ها نکات بهداشتی رعایت نمی‌شود، تصریح کرد: کشتارگاه‌های دام سنتی که سال‌ها مشغول به فعالیت هستند برخی از این نکات را رعایت نمی‌کنند و مردمی هم که این گوشت‌ها را تهیه می‌کنند، در جریان نیستند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه هدف ترویج کشتارگاه‌های صنعتی، رعایت نکات بهداشتی است، تصریح کرد: به همین منظور برای اجرای این طرح فروشگاه‌هایی که عرضه گوشت از کشتارگاه‌های سنتی و غیربهداشتی را انجام می‌دهند، از امروز تعطیل و پلمپ می‌شود.

وی افزود: یکی از موارد بهداشتی که باید در کشتارگاه‌ها رعایت شود تجهیز به پیش‌‌سردکن است که در حال حاضر تنها دو کشتارگاه دام به این امکانات مجهز هستند.

جمشیدی با بیان اینکه در استان اصفهان تنها پنج کشتارگاه صنعتی مشغول به فعالیت هستند، بیان کرد: در ادامه اجرای طرح رعایت نکات بهداشتی در فروشگاه‌ها درصدد تغییر روش تمامی کشتارگاه‌ها از سنتی به صنعتی هستیم.

وی با اشاره با بیماری تب کنگو که از دام به انسان منتقل می‌شود، افزود: آموزش افراد در معرض خطر، سمپاشی دام و جایگاه‌های دامی، تغییر ساعت کشتارگاه‌های دام بدون پیش‌سرد و پیش‌سرد کردن لاشه‌های دام‌ها در اولویت قرار دارد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اصفهان تاکید کرد: طبق مصوبه اجرایی تمام مسایل فروشگاه‌ها و رستوران‌ها برای عرضه گوشت قرمز بهداشتی و خرید آن از کشتارگاه‌های صنعتی در مدت دو تا سه ماه آینده برطرف می‌شود.

انتهای پیام/63007/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول