اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ملایر:

مهم‌ترین بهانه غرب برای جنگ‌افروزی مقاومت کشورهای آزاده است

فرمانده سپاه ناحیه ملایر مهم‌ترین بهانه غرب برای جنگ‌افروزی در منطقه را مقاومت کشورهای آزاده عنوان کرد.

مهم‌ترین بهانه غرب برای جنگ‌افروزی مقاومت کشورهای آزاده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر مراد اسماعیلی ظهر امروز در یادواره 77 شهید کارمند ملایر و شهدای دولت در سینما فرهنگیان اظهار داشت: امروز هرچه داریم از شجاعت، گذشت و فداکاری شهدای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف دفاع از کشور، نظام و انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به سختی دوران جنگ در دهه شصت افزود: یادآوری رویدادهای آن دوران و ایثار و فداکاری رزمندگان، برای نسل امروز و آینده جامعه درس بزرگی است و باید از گذشته عبرت گرفت.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر ابراز داشت: جنگ هشت ساله ایران جنگ بین‌المللی بود که در  آن قدرت‌های بزرگی نقش داشتند و ایران به تنهایی در مقابل ابرقدرت‌های دنیا ایستاد.

وی  تصریح کرد: رژیم بعثی عراق در روز اول جنگ 15 کیلومتر از خاک ایران، 10 شهر و بیش از 2 هزار روستا را به اشغال و تصرف خود درآورد، اما نیروهای رزمنده ایرانی تنها با توکل بر خدا و با تجهیزات اندک به مقابله با دشمن رفتند.

اسماعیلی یادآور شد: رژیم بعثی عراق جنگ را به ما تحمیل کرد و دنیا را همراه خود کرد چرا که آن‌ها اندیشه نوظهور اسلام را تهدید کننده لیبرالیسم غرب می‌دانستند.

وی ابراز داشت: همه توان دشمن متمرکز بر به زانو درآوردن انقلاب در ابتدای پیروزی شد اما با تقدیم شهدایی چون شهیدان رجایی، باهنر و دیگر شهدا توانستیم این پیروزی را حفظ کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران به آسانی به‌دست نیامده و وجود امام امت و ولایت، پرچمدار هدایت نظام و فرمانده اصلی این قرارگاه بود.

وی عامل دیگر پیشرفت انقلاب را حضور هوشمندانه مردم و پیوند بین امام امت، رهبری و مردم دانست.

اسماعیلی شورای امنیت را پایگاهی برای تسخیر حقوق بیت‌الملل خواند و گفت: مردم سوریه امروز تاوان مقاومت در برابر صهیونیست‌ها را می‌دهند و وظیفه ملت ایران حمایت از کشور و ملت سوریه است.

وی بیان کرد: امروز غربی‌ها دنبال این هستند تا با بهانه‌های واهی مقاومت را در منطقه بشکنند و اگر توطئه آنها در قبال سوریه عملی شود، خاورمیانه را به آتش می‌کشند.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر در ادامه با تأکید بر لزوم الگوگیری از شهدا و پیوند بین رهبری و مردم گفت: عزت، استقلال و توسعه همه جانبه مرهون خون شهداست و تا وقتی پیوند رهبری و مردم باقی و شهدا الگوی مقاومت باشند شاهد پیروزی‌های روزافزون خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: ما مقاومت را از شهدا آموخته‌ایم چرا که شهدا به دشمن نه گفتند و با نثار خون خود کشور را به محیطی امن برای زندگی امروز ما تبدیل کردند.

در پایان این مراسم با اهداء تثدسز لوح از خانواده‌های 77 شهید کارمند ملایر تجلیل شد و پس از پایان مراسم شرکت کنندگان با حضور در گلزار شهدای عاشورا به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.

انتهای پیام/89013/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول