اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همدان صورت گرفت

تبدیل 554 هزار لیتر سوخت مایع به گاز طبیعی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان از فعالیت 2 هزار و 93 مصرف‌کننده عمده فرآورده‌های نفتی در استان خبر داد و گفت: در راستای مبارزه با قاچاق سوخت 554 هزار لیتر سوخت مایع به گاز طبیعی تبدیل شد.

تبدیل 554 هزار لیتر سوخت مایع به گاز طبیعی

اصغر توفیقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: فروش فرآورده‌های نفتی در استان توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان با رویکرد مدیریت بهینه عرضه و صیانت از سرمایه‌های ملی از طریق سامانه تجارت آسان صورت می‌گیرد.

وی افزود: مصرف‌کنندگان فرآورده‌های نفتی با مراجعه به این سامانه، بر اساس نیاز و ارائه مستندات لازم و میزان مصرف، تقاضای خود را ثبت می‌کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان بیان داشت: بر حسب اینکه متقاضی زیرمجموعه کدام نهاد دولتی ناظر است، همان دستگاه در سامانه تجارت آسان پیشنهاد سوخت برای متقاضی را اعلام داشته و بعد از طی فرایند تعیین شده در نهایت منطقه بر اساس دستورالعمل‌ها و استانداردهای تعریف شده در بخش‌های مختلف مصرف نسبت به تخصیص سهمیه اقدام می‌کند.

وی یادآور شد: تعدیل سهمیه و تطبیق با استانداردهای مصرف انرژی و برآورد میزان نیاز واقعی مصرف‌کنندگان بر عهده شرکت و از وظایف ذاتی آن بوده و در راستای اصلاح الگو و بهینه‌سازی مصرف و مبارزه با قاچاق سوخت صورت می‌گیرد.

توفیقی گفت:‌ در صورت عدم اجرای این مهم سوخت مازاد در بخشی دیگر مصرف شده یا به خارج از محدوده جغرافیایی استان قاچاق می‌شود.

*فعالیت 2 هزار و 93 مصرف‌کننده عمده فرآورده‌های نفتی در استان

وی با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی متعدد با دستگاه‌های متولی ابراز داشت: به منظور تقریب آرا و با توجه به تعامل و هماهنگی با ادارات صنایع و جهاد کشاورزی در راستای تعیین سهمیه‌ها، جلسات توجیهی برای مصرف‌کنندگان عمده و حتی مسئولان کافی‌نت‌ها نیز برگزار شده و مغایرت‌های برآورد نیاز مصرف‌کنندگان توسط متولیان امر در سال 92 کاهش یافته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان با اشاره به آمار شهریورماه سال جاری و فعالیت 2 هزار و 93 مصرف‌کننده عمده فرآورده‌های نفتی در استان تصریح کرد: تبدیل سوخت و بهینه‌سازی و جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت مایع یکی از راهکارهای مبارزه با قاچاق سوخت به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: طی امسال 554 هزار لیتر سوخت مایع به گاز طبیعی تبدیل شده که شامل 172 هزار لیتر نفت‌گاز و 382 هزار لیتر نفت‌کوره است.

توفیقی ابراز داشت:‌ با توجه به گازسوز شدن کوره‌های آجر در منطقه مصرف نفت‌کوره کاهش پیدا کرده است.

*افزایش 16 درصدی مصرف نفت‌گاز در بخش حمل و نقل

وی تصریح کرد:‌ مصرف نفت‌گاز در بخش حمل و نقل در پنج ماه نخست امسال 170 هزار و 139 متر مکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به دلیل عدم اجرا و تداوم عرضه نفت‌گاز منطقه‌ای در بخش حمل و نقل در سال 92، 16 درصد افزایش داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان تصریح کرد: با اجرای این طرح از تاریخ 16 اردیبهشت تا 30 شهریور ماه سال 91 در سطح منطقه به عنوان پایلوت با همکاری سازمان حمل و نقل و پایانه‌های استان سهمیه کامیون‌هایی که در استان سوختگیری می‌کردند استانداردسازی و تعدیل شد و مصرف نفت‌گاز در بخش حمل و نقل نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن 18 درصد کاهش یافته بود.

وی با اشاره به کنترل و نظارت مستمر بر جایگاه‌ها و مجاری عرضه اظهار کرد: در پنج ماه نخست امسال یک هزار و 700 مورد بازدید و کنترل کیفی فرآورده موجود در جایگاه‌ها (به طور متوسط ماهیانه چهار مرتبه) صورت گرفته که تمام فرآورده‌های عرضه شده با شاخص‌های استاندارد مبدأ مطابقت داشته است.

توفیقی با بیان اینکه چندین جلسه کمیته رسیدگی به تخلفات توزیع و فروش فرآورده‌های نفتی به منظور برخورد قاطع با متخلفان برگزار شده است، افزود: گزارش‌های کنترل اداره استاندارد نیز حاکی از این امر است.

وی یادآور شد: در زمینه آزمایش کمی تلمبه‌های سوخت‌رسانی منطقه نیز یک هزار و 769 نازل توسط خدمات فنی مهندسی منطقه و 626 مورد نیز به همراه نماینده اداره کل استاندارد استان آزمایش شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان ابراز داشت: امسال یک هزار و 250 مورد بازدید از مصرف‌کنندگان عمده در منطقه شامل 240 مورد توسط واحد مهندسی فرآورده‌ها و یک هزار و 10 مورد نیز توسط کارشناسان نواحی تابعه صورت گرفته است.

*امکان‌سنجی کارخانجات برای تبدیل سوخت مایع به گاز

وی با اشاره به سهمیه سوخت خودروها در بخش حمل و نقل اضافه کرد: دارندگان خودرو باید اطلاع داشته باشند که سهمیه سوخت هر خودرو صرفاً متعلق به مالک آن و برای استفاده در همان خودرو تعیین شده است.

توفیقی ادامه داد: در صورت مشاهده سوء استفاده از کارت‌های سوخت متفرقه در دست افراد سودجو یا متصدیان جایگاه‌ها توسط گروه‌های بازرسی و نظارت شرکت، این کارت‌ها توقیف و تمام تراکنش‌های سوختگیری آن و دیگر کارت‌های سوخت متعلق به همان مالک حقیقی یا حقوقی دقیقاً بررسی می‌شود.

وی تأکید کرد: در صورت احراز تخلف، برخورد قانونی با متخلفان یا مالک شامل ابطال یک یا چند کارت سوخت، جریمه نقدی و حتی ابطال دائم کارت سوخت، اعمال خواهد شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت گاز استان برای تبدیل سوخت مصرف‌کنندگان عمده اظهار کرد:‌ برخی از کارخانجات توسط کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان و شرکت گاز در راستای انشعاب خط لوله گاز امکان‌سنجی شده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بخش‌هایی که زیرساخت‌ها برای شرکت گاز آماده بوده کار تبدیل سوخت از سوخت مایع مانند نفت سفید یا نفت‌گاز به گاز شهری صورت گرفته است.

انتهای پیام/89006/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول