اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت:

سیستم مدیریت یکپارچه در شرکت خدمات ترابری نفت نهادینه شد

مدیرعامل شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت گفت: سیستم مدیریت یکپارچه در شرکت خدمات ترابری نفت نهادینه شده است.

سیستم مدیریت یکپارچه در شرکت خدمات ترابری نفت نهادینه شد

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، مراد کمالی اظهارکرد: فرهنگ‌سازی برای پیاده کردن سیستم مدیریت یکپارچه از اولویت‌های این شرکت است که با برنامه‌ریزی و آموزش تمام کارکنان در سال‌های اخیر هم اکنون سیستم مدیریت یکپارچه(IMS) در این شرکت نهادینه شده است.

وی افزود: به این منظور به کارکنان شرکت از سطح مدیریت تا پایین‌ترین سطوح آموزش‌های لازم داده شده تا اجرای خط مشی‌های سیستم مدیریت یکپارچه را جزو وظایف مهم روزانه خود به حساب آورده و به بهترین شکل آن را مدنظر قرار دهند.

مدیرعامل شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت، رضایتمندی مشتری، تجهیز، توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل، حفظ محیط زیست و استفاده بهینه از منابع انرژی، بهبود مداوم فرآیندها، ارتقا سطح ایمنی و بهداشت و افزایش سطح کیفی خدمات حمل و نقل را از جمله مهم‌ترین خط مشی‌های تعریف شده در راستای استقرار سیستم مدیریت یکپارچه (IMS) در این شرکت عنوان کرد.

کمالی ادامه داد: برای تحقق این اهداف در سه حوزه مدیریت کیفیـت، مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و مدیریت زیست محیطی دوره‌های آموزشی با استفاده از اساتید مجرب و توانمند کشور برگزار شد که در نتیجه آن تمام کارکنان شرکت در نگهداری و ارتقاء سیستم مدیریت یکپارچه مشارکت و همکاری دارند.

 

* فعالیت 35 ممیز و سرممیز نگهداری سیستم مدیریت یکپارچه

مدیرعامل شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت افزود: علاوه بر این بیش از 35 ممیز و سرممیز داخلی در این شرکت آموزش و تربیت داده شده که در کنار وظایف محوله سازمانی خود کار ممیزی و سرممیزی برای نگهداشت سیستم و انطباق فعالیت‌ها با استانداردها را انجام می دهند.

وی خاطرنشان‌کرد: وجود این افراد شایسته که شناخت اصولی و صحیحی از فرآیند ممیزی دارند عامل موثری در رصد کردن مشکلات و رفع ایرادها و موانع موجود در سیستم مدیریت یکپارچه بوده که نتیجه آن را در تایید گواهینامه‌ها از سوی شرکت صادرکننده بدون هیچگونه عدم انطباقی در اردیبهشت ماه سال جاری مشاهده کردیم و این موفقیت در سطح شرکت ملی نفت ایران کم نظیر است.

 

* فعالیت کمیته راهبری سیستم مدیریت یکپارچه در شرکت ترابری

کمالی در ادامه با اشاره به تشکیل کمیته راهبری در این شرکت برای تامین و برآورده کردن الزامات استانداردهای سیستم مدیریت یکپارچه(IMS) گفت: این کمیته متشکل از مدیرعامل، مدیران و روسای کارگروه‌های 9گانه است که وظیفه سیاست گذاری، سازماندهی و نظارت بر پروژه سیستم مدیریت یکپارچه(IMS) در تمام سطوح شرکت را بر عهده دارد.

وی افزود: این کمیته با تشکیل جلسه هر 6شش ماه یکبار پایش‌هایی که توسط کارگروه‌های مربوطه انجام می‌شود را بررسی و در خصوص اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه تصمیمات لازم را اتخاذ می کند.

مدیرعامل شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت ادامه داد: این کارگروه‌ها شامل پایش، اندازه گیری و تجزیه و تحلیل داده‌ها، اهداف و برنامه‌ها، شناسایی و ارزیابی نقاط ریسک و خطر، شناسایی و ارزیابی جنبه های زیست محیطی، کالیبراسیون، کنترل مستندات، پنج اِس (5S)، ممیزی داخلی و کارگروه اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه است.

کمالی افزود: در واقع فعالیت‌هایی که این کارگروه‌های 9گانه نسبت به نحوه استقرار سیستم مدیریت یکپارچه در سطح شرکت انجام می‌دهند توسط کمیته راهبری بررسی و نقاط قوت و ضعف شناسایی، بررسی و تجزیه و تحلیل می‌شود.

وی در ادامه از استقرار نظام آراستگی محیط کار در این شرکت خبر داد و تصریح کرد: استقرار نظام آراستگی محیط کار (5S) را از دو سال قبل در سطح 9 واحد عملیاتی و تعمیراتی این شرکت آغاز شده که هم اکنون مراحل پایانی آن در حال انجام است.

کمالی اضافه کرد: استقرار این سیستم در راستای تکمیل و ارتقای سیستم مدیریت یکپارچه و در نتیجه ارتقاء فعالیت‌ها و خدمات شرکت است که تاثیر بسزایی نیز برای تحقق این اهداف داشته است.

مدیرعامل شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت در پایان با اشاره به فعالیت‌های تخصصی این شرکت در پشتیبانی از برنامه‌های تولید در مناطق نفت خیز جنوب گفت: امیدواریم مجموعه این اقدامات بتواند بیش از پیش در بهبود فرآیندها و ارائه هر چه بهتر خدمات فنی و تخصصی به شرکت‌ها و واحدهای عملیاتی مناطق نفت خیز جنوب و تحقق برنامه‌های تولید اثرگذار باشد.

انتهای پیام/72008/صا/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول