اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

مشکل اراضی عطایی برطرف شد / باغ شریعت تحویل شهرداری می‌شود

شهردار اردبیل گفت: با تصویب شورای عالی مسکن و شهرسازی و عنایت نیکزاد وزیر راه و شهرسازی سابق مشکل اراضی عطایی در اردبیل بعد از سال‌ها کش و قوس برطرف شده و شهرداری می‌تواند اقدامات عمرانی را انجام دهد.

مشکل اراضی عطایی برطرف شد / باغ شریعت تحویل شهرداری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری صبح امروز در آخرین جلسه رسمی شورای شهر سوم در اردبیل اظهار داشت:‌ بر اساس این مصوبه بخش قابل توجهی از اراضی عطایی که سال‌ها بلاتکلیف مانده بود رفع ابهام شده و قرار شد با قطعه‌بندی و تثبیت شوارع و همچنین مشخص شدن خالص مسکونی وضعیت اراضی خیابان عطایی اردبیل مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این مصوبه که به زودی به شهرداری ابلاغ می‌شود شهرداری اردبیل باغ شریعت را نیز تحویل خواهد گرفت تا بتواند طرح‌های توسعه فضای سبز خود را در این محدوده اجرایی و عملیاتی کند.

در ادامه این جلسه رئیس شورای شهر اردبیل نیز با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و دولتمردان سختکوش و پر‌تلاش برای رئیس جمهور جدید و اعضای کابینه آرزوی موفقیت کرد تا در سایه عزت‌مندی و تلاش روز‌افزون بتوانند بستر رضایت و مشارکت بهتر مردم را فراهم آورند.

حجت‌الاسلام محمد رضا سرداری با قدردانی از تلاش و همت مسئولان استانی در سنگر خدمت‌رسانی بی‌منت به ویژه شهرداری اردبیل و همکاران شورا گفت:‌ در گرامیداشت این هفته و تا آغاز هفته دفاع مقدس 64 پروژه عمرانی شهرداری در مناطق چهار‌گانه و سازمان‌های ذیربط افتتاح می‌شود.

وی یادآور شد: در روزهای گذشته شاهد افتتاح 23 پروژه در منطقه چهار شهرداری بودیم که این کار با همت و درایت مجموعه پر‌تلاش شهرداری ادامه پیدا می‌کند.

در این جلسه اعضای شورای شهر اردبیل مصوب کردند تا از بابت حق و حقوق یکی از صاحبان اراضی اتوبوسرانی اردبیل مبالغی پرداخت شود تا صاحب ملک و اراضی موجود در این منطقه که شهرداری محوطه اتوبوسرانی را برای پروژه مشارکتی در اختیار شرکت سبلان سبز قرار داده ایراد و اشکال قانونی نداشته و شش دانگ سند این مجموعه در اختیار شهرداری باشد.

اعضای شورای شهر همچنین در این جلسه با پرداخت 31 میلیون و 870 هزار تومان خسارت از بابت تقلیل یک طبقه از واحد مسکونی مجموعه‌ای در کنار پادگان سپاه موافقت کردند و اعضای شورای شهر به جد از دستگاه‌های امنیتی و انتظامی خواستند تا با تعیین حریم امنیتی خود به شورای شهر و شهرداری اعلام کنند تا از صدور مجوز تراکم خودداری کرده و مقررات مربوط به حریم پادگان‌های نظامی را مدنظر قرار دهد.

شهردار اردبیل در این رابطه بیان داشت:‌ قرار شده است با همکاری سپاه، اطلاعات و نیروی انتظامی توافق و نشست‌های مشورتی صورت گیرد تا با تعیین حریم پادگان‌های مرکزی آنها از هرگونه ساخت و ساز و تراکم در این محدوده و چند طبقه‌سازی جلوگیری شود.

صدیف بدری افزود: البته در این زمینه ارتش به دلیل برنامه‌ریزی که در انتقال پادگان خود به خارج از شهر مدنظر قرار داده است مشکلی از بابت ساخت و سازهای حریم این پادگان به وجود نیاورده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نائب رئیس شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه از شورای تامین و نهادهای انتظامی و نظامی خواست با تعیین حریم و تعریف پلاک‌ها مشکلی از بابت ساخت و ساز و چند طبقه‌‌سازی برای هموطنان بوجود نیاورند تا خسارتی متوجه شهرداری نشود.

در ادامه این جلسه اعضای شورای شهر اردبیل با انتقال بخش عظیمی از حساب‌های بانکی شهرداری به بانک صادرات به شرط ایجاد باجه‌های جدید در مناطق چهارگانه شهرداری و همچنین دستگاه‌های خودپرداز و همچنین پایانه‌های خرید موافقت کردند تا با تجمیع حساب شهرداری همشهریان بتوانند به راحتی کار پرداخت عوارض، مبالغ صدور پروانه و بدهی‌های خود را انجام دهند.

 

تامین 367 میلیون تومان آسفالت برای روستاهای حریم اردبیل

در این جلسه مقرر شد از محل ماده 99 تبصره 3 قانون شهرداری‌ها شهرداری اردبیل از بابت دریافت عوارض مناطق محدوده شهری 367 میلیون تومان پرداخت کند که این رقم برای خرید آسفالت به قیمت روز بازار از طریق شهرداری اختصاص می‌یابد تا بدون دخالت شورای شهر و شهرداری بنیاد مسکن و راه و شهرسازی این میزان آسفالت را در عمران و آبادانی روستاهای حریم شهر اردبیل صرف کنند.

این درخواست شهرداری بعد از چندین جلسه بحث و بررسی توسط اعضای شورای شهر مصوب شد ولی اعضای شورا تاکید کردند که از سال‌های آینده این ماده قانونی را در ردیف بودجه در‌آمدی در نظر بگیرند تا عین رقم دریافت شده صرف هزینه عمران و آبادانی روستاهای حریم شهر شود.

در این رابطه تعدادی از اعضای شورای شهر اردبیل نیز با انتقاد از پرداخت این مبلغ و تامین آسفالت مورد نیاز روستاهای حریم شهر از شهرداری نیز درخواست کردند تا مطالبات خود را که حدود 13 میلیارد تومان از ادارات و نهادهای مختلف است در قبال این سختگیری مسئولان استانی درخواست کرده و در این زمینه از مواضع قانونی کوتاه نیایند.

شهردار اردبیل نیز گفت:‌ ما تنها به ارزش 367 میلیون تومان آسفالت آن هم به نرخ روز دم کارخانه تحویل می‌دهیم و بنیاد مسکن و راه و شهرسازی مجری عملیاتی کردن پروژه‌هایی است تا این میزان آسفالت در روستاهای حریم شهر اردبیل مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/62001/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول