اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر حزب موتلفه اسلامی فارس:

شورای شهر در انتخاب شهردار به خود فرصت بدهد

دبیر حزب موتلفه اسلامی فارس گفت: شورای شهر فرصتی به خود بدهد تا پس از تثبیت و ایجاد هماهنگی بیشتر و تسلط بر موارد مختلف، تصمیم‌گیری در مورد عزل ‌و ‌نصب شهردار را انجام دهد.

شورای شهر در انتخاب شهردار به خود فرصت بدهد

غلامحسین چوبینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی شهر در چارچوب قوانین وظایفی دارند که یکی از این وظایف انتخاب شهردار است، اظهار داشت: شورای چهارم شهر شیراز بیشتر از نیروهای متعهد، با تجربه، کارآمد و دلسوز تشکیل شده و به این مهم توجه دارند که شهردار شیراز باید در حد و اندازه این کلان‌شهر باشد و بتواند برنامه‌های شهری را به خوبی عملی کند.

وی یکی از گزینه‌های پیش روی شورای چهارم شیراز را شهردار فعلی این شهر دانست و اضافه کرد: عملکرد شهردار فعلی نسبت به شهرداران گذشته شیراز مثبت بوده و این امر به عهده شورای شهر است که مجموعه کارکرد شهرداری، معاونان و شهرداران مناطق آن را رصد کرده و اگر ادامه کار آنان را به صلاح دید، مدیریت فعلی را تثبیت کند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی فارس تصریح کرد: با توجه به آنکه در کلان‌شهرها ثبات مدیریتی الزام دارد، دادن فرصت به شهردار فعلی شیراز حداقل برای یک سال دیگر قابل قبول است که برنامه‌های خود را تکمیل کند و آنگاه بتوان تصمیم بهتری اتخاذ کرد.

چوبینی ادامه داد: تغییر شهردار می‌تواند هم تهدید و هم فرصت باشد و شورای شهر باید به دور از هرگونه تعصب جناحی یا گروهی شهردار را انتخاب کند و بداند که این انتخاب برای همیشه در کارنامه شورا ثبت می‌شود.

دبیر حزب موتلفه اسلامی فارس تصریح کرد: اگر شورا فرد مناسبی را انتخاب کند کار خود را در ادامه راه آسان کرده و این وظیفه شورا است که با همدلی بین اعضا شهرداری را برگزیند که با وظایف خود آشنا باشد و امور را به خوبی پیش برد.

وی بیان کرد: به دور از حمایت از هر شخصی بر این باور هستم که مشکلات در شهر شیراز بسیار است و در تصمیم‌گیری برای عزل و نصب شهردار باید در وهله نخست، رضای خدا و در درجه بعد مطالبات به حق مردم را در نظر گرفت.

شورا برای تصمیم‌گیری به خود فرصت بدهد

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان فارس ابراز داشت: از سویی خوب است که شورا فرصتی به خود نیز بدهد تا پس از تثبیت و ایجاد هماهنگی بیشتر، آرام شدن فضای جامعه و تسلط بر موارد مختلف تصمیم‌گیری در مورد عزل‌ و‌ نصب شهردار را انجام دهد.

چوبینی در ادامه گفت: با شناختی که از شورای چهارم شهر شیراز داریم احتمال می‌دهیم که بهترین شهردار نسبت به ادوار گذشته را در نظر بگیرند که می‌تواند شهردار فعلی یا شخصی جدید باشد.

وی در پایان تصریح کرد: هر تصمیمی که نمایندگان مردم در شورا بگیرند قابل احترام است اما پس از انتخاب شهردار باید به وی فرصتی چند ساله داد تا در آرامش و ثبات، برنامه‌های خود را پیاده کند چرا که بهترین مدیر نیز نمی‌تواند ظرف یک تا دو سال طرح‌ها را به طور کامل عملی سازد.

انتهای پیام/ 2448/ک40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول