اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش آبپخش خبر داد

تعطیلی 5 مدرسه متوسطه اول در آبپخش/ 2 آموزشگاه غیرانتفاعی منحل شدند

رئیس اداره آموزش و پرورش آبپخش از تعطیلی 5 مدرسه متوسطه اول در آبپخش خبر داد و گفت: دو آموزشگاه غیرانتفاعی مقطع متوسط اول در آبپخش با درخواست موسس منحل شده‌اند.

تعطیلی 5 مدرسه متوسطه اول در آبپخش/ 2 آموزشگاه غیرانتفاعی منحل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، محمود انتظامی چهارشنبه شب در دیدار مسئولان آبپخش با مردم روستای دشتی اسماعیل‌خانی اظهار داشت: بحث تجمیع مدارس از مسائلی است که بنابر شیوه‌نامه تدوینی وزارت آموزش و پرورش در مدارس کم‌جمعیت سراسر کشور شاهد آن خواهیم بود.

وی افزود: مدیرکل آموزش و پرورش استان اجرای این مصوبه را در دستور کار خود قرار داده و مناطق مختلف را مکلف به اجرای طرح تجمیع در مدارس کم‌جمعیت شهری و روستایی کرده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش آبپخش خاطرنشان کرد: بر اساس شیوه‌نامه وزارت آموزش و پرورش مدارس مقطع متوسطه اول در مناطق روستایی 30 دانش‌آموز است که به دلیل پراکندگی مناطق روستایی استان بوشهر با پیگیری‌های مدیرکل آموزش و پرورش این میزان به 20 دانش‌آموز کاهش یافته است.

انتظامی بیان داشت: بحث انحلال در هیچ یک از مدارس بخش آبپخش مطرح نیست و تنها شاهد تجمیع مدارس روستایی کم‌جمعیت خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در سطح روستاهای آبپخش مدارس مقطع متوسطه اول روستاهای دشتی اسماعیل‌خانی و بنار آزادگان تجمیع می‌شود به‌طوری که متوسطه اول دخترانه در روستای دشتی اسماعیل‌خانی و متوسطه اول پسرانه در روستای بنار آزادگان برگزار می‌شود.

این مسئول اذعان داشت: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته مدارس مقطع متوسطه اول روستای چهار برج تعطیل و در مدارس شهر آبپخش تجمیع می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش آبپخش با اشاره به اجرای طرح تجمیع در شهر آبپخش عنوان کرد: در سال تحصیلی گذشته شاهد فعالیت 10 آموزشگاه مقطع متوسطه اول در شهر آبپخش بوده‌ایم که در سال جاری این میزان به پنج مدرسه مقطع متوسطه اول کاهش می‌یابد.

انتظامی ابراز داشت: دو آموزشگاه غیر انتفاعی مقطع متوسطه اول به درخواست موسس منحل شده و 450 دانش‌آموز متوسطه اول شهر آبپخش در سه آموزشگاه پسرانه و دو آموزشگاه دخترانه سامان‌دهی می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه در بحث تجمیع مدارس کیفیت آموزشی مورد تاکید مسئولان آموزش و پرورش است، گفت: افزایش کیفیت خدمات آموزشی عامل مهمی است که مسئولان آموزش و پرورش در بحث تجمیع مدارس دنبال می‌کنند و از این رو انتظار می‌رود اولیای دانش‌آموزان نیز همکاری داشته باشند.

انتظامی افزود: در مقطع متوسطه اول نرم برگزاری کلاس‌ها 32 ساعت در هفته است که در سال گذشته در برخی مدارس روستایی شاهد 16 ساعت فعالیت آموزشی مدارس در طول هفته بودیم.

وی یادآور شد: در قالب اجرای طرح تجمیع تمام مدارس مقطع متوسطه اول بخش آبپخش به‌صورت 32 ساعت در طول هفته فعالیت می‌کنند و دبیران تخصصی در این مدارس به تدریس واحد‌های مختلف درسی می‌پردازند.

انتهای پیام/2452/ع30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول