اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آئین افتتاح خانه عالم روستای خلیفه‌ای

خرمی: خانه‌های عالم پل ارتباطی بین جوانان و مبلغان محسوب می‌شود

در آئینی با حضور مردم و مسئولان خانه عالم روستای خلیفه‌ای دشتستان به بهره‌برداری رسید.

خرمی: خانه‌های عالم پل ارتباطی بین جوانان و مبلغان محسوب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، ظهر امروز در آئینی با حضور مسئولان و مردم روستای خلیفه‌ای خانه عالم این روستا به بهره‌برداری رسید.

فرماندار دشتستان در این آئین گفت: روحانیون و طلاب نقش مهم و ارزشمندی در گسترش فرهنگ دینی دارند و امیدوار هستیم با احداث خانه‌های عالم و احداث فضاهای مورد نیاز بتوانیم گامی در این راستا برداریم.

علیرضا خرمی اظهار داشت: اسلام کامل‌ترین دین در بین تمام ادیان اسلام بوده و تبیین اصول اسلام و تبلیغ دین امری مهم است که باید در جامعه نهادینه شود.

وی افزود: تجهیز و توسعه مراکز مذهبی در دستور کار مدیران و مسئولان اجرایی شهرستان دشتستان قرار دارد و باید در این راستا تلاش بیشتری انجام شود.

خرمی خاطرنشان کرد: نقش بی‌بدیل خانه‌های عالم روستایی بر همه آشکار است و آنچه تاکنون مشخص شده است در تقویت مسائل فرهنگی روستاها نقش بی‌بدیلی داشته است.

این مسئول اذعان داشت: خانه عالم را بسترساز حضور عالمان و روحانیون در مناطق مختلف روستایی است و در تقویت بستر و زیرساخت‌های فرهنگی هر یک از مناطق تاثیرات بسیار بالایی دارد.

فرماندار دشتستان عنوان کرد: وقتی روحانی به صورت ثابت در روستا حضور می‌یابد، مردم می‌توانند در هر زمانی از وجود ایشان بهره‌‌مند شوند که همین نقش ایجاد خانه‌های عالم را پررنگ می‌کند.

خرمی با اشاره به نقش خانه‌های عالم در مناطق روستایی ابراز داشت: خانه‌های عالم می‌تواند در تعمیق باورهای دینی افراد و پل ارتباطی بین جوانان و مبلغان نیز به حساب ‌‌آید.

وی اضافه کرد: ترویج علوم دینی و پاسخ به سوالات دینی مردم نقش مهمی است که خانه‌های عالم با حضور در مناطق روستایی ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/2452/ط20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول