اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آبیاری آبپخش خبر داد

پوشش بتنی کانال روستاهای دشتی و چهاربرج در سال 93

رئیس اداره آبیاری آبپخش از پوشش بتنی کانال روستاهای دشتی و چهاربرج در سال 93 خبر داد.

پوشش بتنی کانال روستاهای دشتی و چهاربرج در سال 93

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، اصغر حاجی‌پور چهارشنبه شب در دیدار مسئولان آبپخش با مردم روستای دشتی اسماعیل‌خانی اظهار داشت: منطقه آبپخش یکی از قطب های موثر استان در صنعت کشاورزی است که استعدادهای کشاورزی فراوانی دارد و باید برای شکوفایی هر چه بیشتر این استعدادها تلاش کنیم.

وی افزود: آبیاری یکی از مسائل مهمی است که تاثیر به سزایی در توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های کشاورزی در منطقه دارد و کشاورزان همیشه به آن توجه اساسی دارند.

رئیس اداره آبیاری آبپخش خاطرنشان کرد: پرسنل و میرآب‌های ادراه آبیاری آبپخش همواره کوشیده‌اند تا با ارائه خدمات مطلوب در اجرای فرآیند آبیاری نخیلات رضایت کشاورزان آبپخشی را جلب کنند.

حاجی‌پور بیان داشت: تلاش برای افزایش کیفیت آبیاری و راندمان انتقال آب از اولویت‌های مهمی است که اداره آبیاری آبپخش به منظور خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به کشاورزان در دستور کار خود قرار داده است.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی و اطلاعات موجود نخیلات منطقه آبپخش باید بر اساس سهمیه هر 100 اصله نخل چهار ساعت آبیاری شوند و اداره آبیاری این موضوع را به‌صورت اساسی در دستور کار خود قرار داده، ولی به دلایلی در اجرای این طرح دچار مشکل می‌شویم.

این مسئول اذعان داشت: در منطقه دشتی دور آبیاری گذشته 70 شبانه‌روز با سرعت آب دو متر مکعب به طول انجامیده، درصورتی که بر اساس طرح توزیع ساعتی سهمیه آب نخیلات سهمیه آب این روستا 22 روز بوده است.

رئیس اداره آبیاری آبپخش عنوان کرد: عدم همکاری برخی از کشاورزان منطقه در توزیع ساعتی آب از مهم‌ترین عواملی است که سبب اطاله دور آبیاری در منطقه آبپخش شده است.

حاجی‌پور ابراز داشت: اگر کشاورزان و نخلداران در مناطق مختلف با کارشناسان و میرآب‌های اداره آبیاری همکاری داشته باشند، دور آبیاری به‌صورت چشمگیری افزایش می‌یابد.

وی افزود: مدیریت شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر و شرکت آب‌ منطقه‌ای استان در سال‌های اخیر توجه اساسی به موضوع لایروبی کانال‌های آبیاری داشته‌اند و خدمات فراوانی در این عرصه به کشاورزان ارائه شده است که در سال جاری نیز شاهد تداوم آن خواهیم بود.

رئیس اداره آبیاری آبپخش گفت: در بحث پوشش بتنی کانال‌های آبیاری منطقه آبپخش در سال 92 کانال‌های جهان‌بخشی و قمیصی در دستور کار ما است و در هیچ یک از مناطق آبپخش پروژه پوشش بتنی دیگری تعریف نشده است.

حاجی‌پور عنوان کرد: پروژه اجرای فاز دوم طرح پوشش بتنی کانال آبیاری دشتی اسماعیل‌خانی و کانال بهداری چهاربرج در اولویت کاری شرکت آب منطقه‌ای قرار دارد و معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای به این موضوع تاکیدی جدی داشته است.

انتهای پیام/2452/ش30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول