اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه کرامت صورت می‌گیرد

اهتزاز پرچم حرم مطهر رضوی برای نخستین بار در خوسف

مسئول برگزاری جشن زیر سایه خورشید در خراسان جنوبی گفت: کاروان خدام حرم مطهر رضوی در سفر خود به خراسان جنوبی پرچم حرم مطهر رضوی را در خوسف برای نخستین بار به اهتزاز در می‌آورند.

اهتزاز پرچم حرم مطهر رضوی برای نخستین بار در خوسف

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حامد عرب‌زاده ظهر امروز در نشست خبری که در دفتر خبرگزاری فارس در بیرجند با حضور خبرنگاران رسانه‌های گروهی برگزار شد، اظهار داشت: کاروان خدام حرم مطهر رضوی 20 شهریور ماه برای برگزاری جشن زیر سایه خورشید وارد خراسان جنوبی می‌شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به نام‌گذاری این روز یعنی روز تجلیل از بقا متبرکه، استقبال نمادین از این خدام در محل بقعه متبرکه شهدای باقریه بیرجند انجام می‌گیرد.

کاروان‌های رضوی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی

مسئول برگزاری جشن زیر سایه خورشید در خراسان جنوبی با بیان اینکه در ادامه این سفر، کاروان خدام به خوسف سفر می‌کنند، افزود: اهتزاز پرچم حرم مطهر رضوی برای نخستین بار در خوسف برگزار می‌شود.

عرب‌زاده ادامه داد: همچنین کاروان خدام در جشنی که در محل بقعه متبرکه امامزاده سلطان قاسم نصرآباد برگزار می‌شود شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در روز 21 شهریور کاروان خدام حرم مطهر رضوی در پادگان محمد رسول‌الله (ص) بیرجند حضور پیدا می‌کند، افزود: در ادامه این کاروان به بیمارستان‌های سطح شهر رفته و حال و هوای حرم مطهر رضوی را به آنجا می‌برند.

برش کیک تولد امام رضا (ع) در بیرجند

این مسئول برگزاری جشن زیر سایه خورشید در خراسان جنوبی شرکت در جمع اعضای کانون پرورشی و فکری کودکان استان و برش کیک تولد امام رئوف را از دیگر برنامه‌های این خدام رضوی در بیرجند عنوان کرد.

عرب‌زاده اذعان داشت: پس از دیدار خدام حرم مطهر رضوی با خانواده شهدا و جانبازان، این خدام در جشن موعود عاشقان امام رضا(ع) که در محل مجتمع فرهنگی هنری محبان‌الزهرا (ص) برگزار می‌شود شرکت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: این جشن با سخنرانی حجت‌الاسلام فرازی جانشین شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و مداحی حاج ابراهیم قانع و با حضور پرشور مردم عاشق و دلداده به امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

رونمایی از گنبد جدید بی‌بی زینب خاتون

مسئول برگزاری جشن زیر سایه خورشید یادآور شد: شرکت در مراسم پیاده روی شهرستان بیرجند و اهتزاز پرچم بارگاه منور امام رضا(ع) در پایان این مراسم، دیدار از فرزندان یتیم، سالمندان خانه سالمندان، مددجویان کانون اصلاح و تربیت و زندان مرکزی بیرجند از دیگر برنامه‌های خادمان حرم رضوی در روز جمعه 22 شهریور است.

عرب‌زاده اضافه کرد: همچنین این کاروان بعد از اقامه نماز جمعه در بقعه متبرکه بی‌بی زینب خاتون در شهرستان سربیشه حضور یافته و بعد از عطر‌افشانی و غبارروبی این بقعه، از گنبد جدید این حرم رونمایی شده و پرچم حرم مطهر رضویی به این مکان اهدا می‌شود.

وی با اشاره به سفر خادمان حرم رضوی به شهرستان سربیشه در 23 شهریور، افزود: عیادت از سالمندان و بیماران بستری در بیمارستان، دیدار از ائمه جماعت و امام جمعه سربیشه و شرکت در جشن بزرگ زیر سایه خورشید از جمله برنامه‌های این خادمان در شهرستان سربیشه است.

حال و هوای حرم مطهر رضوی در جنوبی‌ترین نقطه خراسان جنوبی

مسئول برگزاری جشن زیر سایه خورشید از حرکت خدام حرم رضوی به سمت شهرستان نهبندان خبر داد و گفت: زیارت بقعه متبرکه امامزادگان سید علی و سیدالحسین(ع) در جنوبی‌ترین شهرستان استان، عیادت از سالمندان و بیماران، دیدار با ائمه جمعه و شرکت در جشن زیر سایه خورشید در حسینیه سیدالشهدا(ع) نهبندان در سفر خدام رضوی به این شهرستان برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/69019/ک40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول