اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بخشداری مرکزی گچساران خبر داد

آغاز جلسات انتخابات هیئت رئیسه شوراهای روستایی گچساران

سرپرست بخشداری مرکزی گچساران از آغاز برگزاری جلسات انتخابات هیئت رئیسه شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

آغاز جلسات انتخابات هیئت رئیسه شوراهای روستایی گچساران

یوسف انصاری ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: بر اساس ماده 1 دستورالعمل شرح وظایف هیأت رئیسه شوراهای اسلامی بخش، شهر، روستا، استان و عالی استان‌ها مصوب سی و نهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها، برگزاری جلسات انتخاب هیئت رئیسه شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی گچساران در دستور کار قرار گرفته است.

وی یادآور شد: بر‌اساس این ماده، منظور از هیئت رئیسه در این دستورالعمل مجموعه ساختاری متشکل از رئیس، نایب رئیس، منشی است.

سرپرست بخشداری مرکزی گچساران با اشاره به آغاز به کار رسمی شوراهای اسلامی روستاها از 12 شهریور افزود: انتخابات اعضای هیئت رئیسه شوراهای روستایی به منظور آمادگی شوراها برای آغاز رسمی فعالیت‌ها صورت می‌گیرد.

انصاری تصریح کرد: در اجرای ماده 16 انتخابات و ماده 89 آیین‌نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی روستا و بخش، از اعضای شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی گچساران برای حضور در بخشداری و انتخاب اعضای هیئت رئیسه دعوت به عمل آمده است.

وی ادامه داد: بر این اساس روزانه چند شورای روستایی دعوت و فراخوانی شده و پس از انتخاب هیئت رئیسه سنی و انتخاب مسن‌ترین فرد، سوگندنامه توسط وی قرائت می‌شود.

انصاری با بیان اینکه پس از قرائت سوگند‌نامه و همخوانی بقیه اعضای شورا، زیر سوگندنامه توسط اعضای شوراها امضا می‌شود، عنوان کرد: پس از امضای سوگندنامه، رأی‌گیری انتخابات هیئت رئیسه آغاز می‌شود.

سرپرست بخشداری مرکزی گچساران بیان کرد: در انتخابات هیئت رئیسه، فردی که بیشترین رأی را کسب کند به عنوان رئیس شورا انتخاب و سپس بر همین اساس نایب رئیس و منشی شورا انتخاب می‌شود.

انصاری برگزاری انتخابات و تعیین هیئت رئیسه شوراهای روستایی را گامی مهم و مؤثر در آمادگی این شوراهای برای آغاز به‌کار فعالیت خود در 12 شهریور عنوان کرد.

وی از اعضای شوراهای اسلامی روستاها خواست تا با وحدت و همدلی در راستای پیشرفت و توسعه روستاها و خدمت‌رسانی مطلوب به روستائیان تلاش کنند.

انتهای پیام/82001/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول