اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

نگاه‌ها به شوراهای روستایی تغییر کند/ به خاطر فشارهای بیرونی کار را رها نمی‌کنیم

استاندار همدان با اشاره به تغییر نگرش‌ها به شوراهای روستایی گفت: برخی مواقع از بیرون برای جابه‌جایی استاندار و فرمانداران فشار می‌آورند، اما نباید به خاطر این حرف‌ها کار را کنار بگذاریم.

نگاه‌ها به شوراهای روستایی تغییر کند/ به خاطر فشارهای بیرونی کار را رها نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد در شورای اداری شهرستان ملایر با بیان اینکه ما در جمهوری اسلامی جابه‌جایی دولت داریم نه جابه‌جایی قدرت، اظهار کرد: در نظام اسلامی فقط جابه‌جایی خدمت‌گزاران است و عده‌ای می‌روند و خدمت‌گزاران جدید می‌آیند.

وی با اشاره به اینکه مردم هیچ‌گاه با دشمنان همراه نشدند، تصریح کرد: نظام اسلامی ایران در منطقه، امن‌ترین کشور است در حالی که در کنار ما کشورهای منطقه دچار آشوب و ناامنی هستند.

استاندار همدان اضافه کرد: دشمن با تمام توان علیه نظامی اسلامی توطئه کرده و حتی تحریم‌های اقتصادی نیز نتوانسته بر روی مسئله امنیت تأثیر بگذارد.

وی بیان داشت: گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی مردم را اذیت و ناراحت کرده اما باعث خستگی مردم نشده و مردم همواره مشکلات را تحمل می‌کنند.

آزاد در ادامه با بیان اینکه دشمنان برای برگزار نشدن انتخابات و یا به چالش کشیدن آن بسیار تلاش کردند، ابراز داشت: در اوج این همه تبلیغات منفی دشمن، مقام معظم رهبری با نامگذاری سال به نام حماسه سیاسی و اقتصادی بسیاری کارشناسان سیاسی را متعجب کرد.

وی گفت: اگر خدشه‌ای به انتخابات وارد می‌شد برای نظام بسیار سنگین بود اما رهبر معظم انقلاب با برنامه‌ریزی و روشنگری مردم را به سمت خلق حماسه سیاسی هدایت کردند.

استاندار همدان با بیان اینکه در فضای آلوده تبلیغات منفی دشمن علیه انتخابات، رهبری خواهان خلق حماسه شدند، خاطرنشان کرد: حماسه موضوعی فراتر از عادی است و مردم با حضور پرشور خود در انتخابات این حماسه را ایجاد کردند.

وی گفت: در این انتخابات با وجود آنکه در برخی از شهرستان‌ها سه انتخابات به طور هم‌زمان برگزار شد جزو انتخاباتی بود که حتی یک دعوای کوچک محلی هم نداشتیم.

استاندار همدان در ادامه با بیان اینکه با اعمال تحریم‌ها مشکلاتی برای کشور ایجاد شده اما مشکل مالی نداریم، ابراز داشت: مشکل ما در جابه‌جایی و تبدیل ارز است که این را هم حل خواهیم کرد و از همه توان کشور برای تحقق حماسه اقتصادی باید استفاده شود.

وی افزود: کشور دارای توانمندی‌های زیادی است که از برخی از این ظرفیت‌ها بعد از گذشت 34 سال از آنها استفاده نشده و این تحریم‌ها شاید باعث شوند که از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

آزاد ادامه داد: مسائل را نباید صرفاً از منظر مالی دید و با برداشتن گام‌های کوچک در تولید داخلی می‌توان به خودکفایی برسیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در نظام اسلامی پست و مقام ارزش نیست، ابراز داشت: اگر در جمهوری اسلامی مسئولیتی را از روی دوش فردی برمی‌دارند باید شکر خدا را کند و کسی که مسئولیت دارد باید پاسخگوی تصمیمات خود باشد.

استاندار همدان افزود: برخی مواقع از بیرون برای جابه‌جایی استاندار و فرمانداران و غیره فشار می‌آورند اما نباید به خاطر این حرف‌ها کار را کنار بگذاریم.

وی اضافه کرد: در حالی که دولت تغییر کرده نباید کشور را تعطیل کرد و تا لحظه‌ای که بر سر کار هستیم باید کارها را انجام دهیم.

آزاد در ادامه با بیان اینکه برخی از مدیران، بخشداران و شهرداران در محل خدمت خود مستقر نیستند، گفت: مدیران اگر نمی‌توانند کارها را به فرد دیگری بدهند و یا اینکه به میان مردم بروند و دلایل عدم انجام کارها را به مردم بگویند و آنها را توجیه کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه توجه به تکمیل پروژه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: امسال هم شاید مانند سال گذشته مشکل اختصاص اعتبار داشته باشیم، اما مدیران اولویت کاری خود را تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بگذارند و تا وقتی که پروژه‌ها تکمیل نشده به سمت طرح‌های جدید نروند.

استاندار همدان ادامه داد: اشتغال یکی از گرفتاری‌های دولت در کشور و استان است و باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که اشتغال موجود حفظ و اشتغال جدید هم ایجاد شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسکن مهر اشاره کرد و یادآور شد: دستگاه‌های خدماتی و شهرداری به مساکن مهر توجه بیشتری کنند و البته به مسکن مهر به عنوان تافته جدا بافته از دیگر پروژه‌های مسکن نگاه نکنند.

وی در ادامه به انتخابات شوراها اسلامی اشاره کرد و گفت: اعضای شورای سوم زحمات زیادی کشیدند و بیشترین زحمات را شوراهای روستایی متحمل شدند و در برخی مواقع مدیران حتی جواب آنها را ندادند.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: باید این نوع نگاه به روستائیان و مناطق محروم تغییر کند چون شوراهای شهری ردیف مالی دارند اما شوراهای روستایی هیچ‌گونه موضوع مالی ندارند و از مال خود برای رفع مشکلات مردم هزینه می‌کنند.

وی در پایان با بیان اینکه در سال گذشته همدان خشک‌ترین استان کشور بود، ابراز داشت: مشکل کمبود آب جدی است و با کاهش مصرف می‌توان به حفظ آب کمک کرد.

انتهای پیام/89019/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول