اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور شوراهای اسلامی دو دهستان

مراسم تحلیف شوراهای روستایی بخش مرکزی گچساران برگزار شد

مراسم تحلیف شوراهای روستایی بخش مرکزی گچساران، با حضور اعضای شوراهای اسلامی دو دهستان امام‌زاده جعفر(ع) و بی‌بی حکیمه(س) برگزار شد.

مراسم تحلیف شوراهای روستایی بخش مرکزی گچساران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، مراسم تحلیف اعضای دور چهارم شوراهای اسلامی بخش مرکزی این شهرستان، ظهر امروز و با حضور 80 نفر از منتخبان مردم در این شوراها برگزار شد.

بخشدار مرکزی گچساران در این جلسه که با حضور علی کریمی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: شوراهای اسلامی روستایی به منظور خدمات‌رسانی مطلوب به ساکنان روستاها وظایف مهم و سنگینی بر عهده دارند.

یوسف انصاری با تشریح قوانین شوراهای اسلامی روستاها یادآور شد: طبق قانون، شوراهای وظایف و اختیاراتی دارند که آگاهی هر چه بیشتر از این قوانین برای ارائه خدمات بهتر لازم و ضروری است.

وی ابراز داشت: شوراهای اسلامی روستاها باید به بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسائی‌های موجود در روستا بپردازند.

انصاری افزود: تهیه و ارائه طرح‌ها و پیشنهادهای جامع و کاربردی در زمینه برطرف شدن مشکلات روستاها و اجرای طرح‌های خدماتی مطلوب در روستاها ضمن توسعه روستاها، رضایتمندی مردم را در پی دارد.

وی با تأکید بر جلب مشارکت و خودیاری مردم و همکاری شوراها با مسئولان اجرایی اداره‌ها و نهادهای اجرایی، از شوراها خواست تا در این زمینه تعامل خوبی با مسئولان داشته باشند.

بخشدار مرکزی گچساران انتخاب دهیار را یکی از وظایف مهم شوراها دانست و از اعضای شوراهای اسلامی خواست تا در انتخاب دهیاران، عدم انتخاب دهیار شاغل را یکی از مؤلفه‌های مهم برای انتخاب دهیاران عنوان کرد.

رعایت سلسله مراتب اداری برای مکاتبات شوراهای روستایی ضروری است

انصاری خاطرنشان کرد: انتخاب دهیار متخصص و تحصیل کرده که وقت کافی داشته باشد و توان خود را در زمینه امور روستا بکار گیرد، می‌تواند در توسعه و پیشرفت روستا نقش مهمی ایفا کند.

وی ادامه داد: شوراهای اسلامی روستا باید سلسله مراتب مکاتبات و مراجعات اداری را رعایت کرده و بخشداری نخستین مرکز مراجعه برای بیان مشکلات و درخواست‌های شورای روستایی است.

به گزارش فارس در پایان این مراسم، متن تحلیف و سوگندنامه قرائت و توسط اعضای دور چهارم شوراهای اسلامی دهستان‌های امام‌زاده جعفر(ع) و بی‌بی حکیمه(س) گچساران همخوانی شد.

انتهای پیام/82001/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول