اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین خبر داد

رکوردشکنی افتتاح پروژه‌های ورزشی در استان قزوین

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین از افزایش 10 هزار مترمربعی فضاهای ورزشی در استان در نیمه دوم امسال خبر داد و گفت: تا پایان امسال رکورد افتتاح پروژه‌های ورزشی در قزوین شکسته می‌شود.

رکوردشکنی افتتاح پروژه‌های ورزشی در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، محسن حق‌شناس ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح سالن ورزشی چند منظوره روستای قشلاق شهرستان آبیک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان قزوین 17 هزار و 400 مترمربع فضای ورزشی سرپوشیده وجود دارد که با افتتاح پروژه‌های ورزشی در نیمه دوم امسال در 10 هزار متر مربع، رکورد افتتاح پروژه‌های ورزشی شکسته می‌شود.

وی افزود: تاکنون 55 هزار و 470 ورزشکار سازمان‌یافته داریم که در 45 هیئت ورزشی و در رشته‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین میزان سرانه فضاهای ورزشی در استان را 79 سانتی‌متر ذکر کرد و گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه این میزان فضا باید به 109 سانتی‌متر برسد.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: 50 درصد اعتبارات مربوط به اداره کل ورزش و جوانان و 50 درصد دیگر مربوط به دستگاه‌های اجرایی است و با تحقق این امر، میزان سرانه فضای ورزشی به حد استاندارد می‌رسد.

وی با اشاره به تغییر سیاست وزارت ورزش و جوانان در خصوص احداث زمین‌های ورزشی خاکی در روستاها اضافه کرد: امروزه زمین چمن مصنوعی در زمین‌هایی به مساحت یک‌هزار تا یک‌هزار و 400 مترمربع در روستاها احداث می‌شود که کاربری ثابت دارد و هزینه نگهداری آن پایین است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین ادامه داد: در هفته دولت 10 پروژه ورزشی با 70 میلیارد ریال اعتبار در این استان به بهره‌برداری رسید.

حق‌شناس تصریح کرد: برخی از زمین‌هایی که شوراهای اسلامی روستاها به اداره کل ورزش و جوانان واگذار کردند به دلیل ندادن هیچ سندی به این اداره کل با مشکل مواجه شده است‌ بنابراین به دلیل اینکه زمین برای دیگران محسوب می‌شود، سرمایه‌گذاری در این اراضی خلاف مقررات است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره اینکه سالن ورزشی روستای ناصرآباد این شهرستان چه زمانی افتتاح می‌شود، اظهار کرد: این پروژه 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تنها کفپوش آن باقی مانده و اعتبار لازم برای آن تأمین شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین اضافه کرد: پیمانکار پروژه مذکور باید رضایت حوزه فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان را کسب کرده تا نسبت به نصب کفپوش اقدام کند که در آینده نزدیک این امر تحقق می‌یابد.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: همه سالن‌های ورزشی در سطح استان قزوین دو منظوره هستند.

انتهای پیام/77006/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول