اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

جوانان شوش ناراضی از کمبود امکانات ورزشی

جوانان مستعد شهرستان شوش خواستار توجه هر چه بیشتر مسئولان به بخش ورزش این شهرستان هستند زیرا همواره در رشته‌های مختلف صاحب عناوین استانی و کشوری شده‌اند.

جوانان شوش ناراضی از کمبود امکانات ورزشی

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، شهرستان شوش دارای پتانسیل‌های بالایی در زمینه ورزشی است و نمود آن را در مسابقات استانی و کشور می‌توان به وضوح دید.

شهرستان شوش در شمال استان خوزستان و دارای سه بخش با جمعیت بیش از 200 هزار نفر است که در سال‌ های اخیر رشد و شکوفایی بسیار خوبی در زمینه ورزشی را از خود نشان داده است و این را می ‌توان از درخشش تمام رده‌های سنی در استان و کشور دید.

لازم به ذکر است که با وجود این همه استعداد و پتانسیل بالقوه ولی متأسفانه امکانات در خور و شایسته این ورزشکاران در شهرستان مهیا نیست.

در همین راستا گفت‌وگویی با مردم و مسئولان در این شهرستان انجام داده‌ایم که به اختصار می‌خوانید.

* جوانان بی‌انگیزه و دلسرد شده‌اند

احمد یکی از شهروندان این منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش اظهار کرد: امکانات ورزشی در این شهرستان بسیار محدود است و در همین راستا توجه بیش از پیش مسئولان به رشته‌های مختلف ورزشی امری ضروری شمرده می‌شود.

وی اضافه کرد: بسیاری از جوانان این شهرستان به ویژه در ایام تابستان بلاتکلیف هستند و با وجود اینکه دوستدار ورزش هستند اما با کمبود امکانات وزشی دچار سرخوردگی می‌شوند.

این شهروند خوزستانی تصریح کرد: با وجود اینکه استعدادهای ورزشی بی‌نظیری در رشته‌های مختلف ورزشی این شهرستان چه در سطح استان و چه کشوری می‌درخشند اما باز هم بی‌توجهی به ورزش شوش کاملا مشهود است.

* لزوم اختصاص بودجه به ورزش بانوان

دیگر شهروند این شهرستان که 15 ساله است چنین اظهار کرد: همیشه برای ورزش آقایان توجه و احترام بیشتری نسبت به ورزش بانوان می‌شود.

سارا خاطرنشان کرد: با وجود اینکه بانوان در همه رشته‌های ورزشی، استان را بارز کرده‌اند و در همین راستا باید بودجه‌ای خاص به بخش ورزش آنان تعلق گیرد.

وی در پایان از مسئولان خواست هر چه بیشتر ورزش بانوان این شهرستان را دریابند و نواقص و کمبودهای این بخش را برطرف کنند.

* سطح کیفی ورزشکاران بسیار بالاست

رئیس ورزش و جوانان شوش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: سطح کیفی ورزشکاران شهرستان شوش بسیار بالاست و همواره در تمام میدان ورزشی جز مدال‌آوران استانی و کشور بودند.

عظیم آل‌کثیر اضافه کرد: در حال حاضر ورزشکاران شهرستان شوش در بسیاری از رشته‌ها خوش درخشیده و مدال‌های رنگارنگی کسب کرده‌اند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شوش با اشاره به برنامه‌ریزی دقیق برای ورزشکاران شهرستان تصریح کرد: برای ارتقای سطح کیفی ورزشکاران برنامه‌ریزی دقیقی برای تیم‌های پایه انجام گرفته است که این روند در ارتقای سطح کیفی ورزشکاران در آینده بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: توجه به تیم‌های پایه بسیار مهم است و اگر بتوانیم با شناسایی استعدادهای موجود آن‌ها را در مسیری قرار دهیم که بتوانند خوب پرورش یابند می‌توان در آینده‌ای نزدیک به عنوان سرمایه استانی و کشور از آنها استفاده کرد.

* راه اندازی پیست اسکیت و موتورسواری/ افتتاح 3 زمین چمن

آل‌کثیر افزود: در زمینه امکانات ورزشی هم اکنون پیست اسکیت شهرستان در حال اتمام است و در همین راستا در حال پیگیری راه‌اندازی پیست موتورسواری نیز هستیم.

وی از راه‌اندازی سه زمین چمن در شهرستان خبر داد و گفت: با تعاملی که با  شهرداری، بخشداری و دهیاری‌ها انجام داده‌ایم هم اکنون در حال راه‌اندازی سه زمین چمن هستیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شوش با اشاره به امکانات موجود در شهرستان عنوان کرد: این امکانات به عنوان امکانات درجه دو استان محسوب می‌شوند و امید آن است که مسئولان استانی عنایت ویژه‌ای در خصوص شهرستان شوش به دلیل وجود استعدادهای بالقوه داشته باشند.

آل‌کثیر در ادامه خاطرنشان کرد: رشته‌های کاراته، تکواندو، دوچرخه و سوار کاری جز رشته‌های مدال‌آور شهرستان هستند.

وی تصریح کرد: در صورتی که امکانات مورد نیاز سایر رشته‌ها را نیز فراهم کنیم می‌توانیم در رشته‌های دیگر نیز مدال‌آور باشیم زیرا شهرستان دارای استعدادهای فوق‌العاده‌ای در تمام رشته‌های ورزشی است.

وی با اشاره به درخواست‌های مردم از بخش ورزش شهرستان عنوان کرد: امکانات موجود شهرستان نمی‌تواند حجم درخواست‌های شهرستان را جواب گو باشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر برخی از رشته‌های ما از کمبود امکانات رنج می‌‌برند و باید هرچه سریع تر برای آن‌ها اعتباری تخصیص داده شود.

شهرستان شوش جزو شهرستان‌های برتر در زمینه کسب مقام‌های نخست استانی و کشور است که نیازمند توجه هر چه بیشتر مسئولان استانی برای رفع برخی از کمبودهاست.

انتهای پیام/72001/صا40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول