اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

هیچ ورزشی معنویت گود زورخانه را ندارد

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: هیچ ورزشی معنویت گود زورخانه را ندارد و باید این جنبه‌ها توسط مسئولان و دست‌اندرکاران این رشته برای نوجوانان و جوانان الگوسازی شود.

هیچ ورزشی معنویت گود زورخانه را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در مراسم روز فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای در زورخانه پهلوان علی‌میرزا برگزار شد، اظهار کرد: ورزش باستانی علاوه بر ورزش، درس پهلوانی و افتاده‌حالی در عین قدرت را از امیرالمومنین(ع) و فرزندان پاک‌ ایشان آموزش می‌دهد.

وی افزود: ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی میراث فرهنگی ارزشی است که از گذشتگان و پهلوانان نام‌آور مسلمان و بزرگان دینی به ما رسیده و حفظ آن برای آیندگان بسیار مهم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه هیچ ورزشی قداست و معنویت باستانی و پهلوانی را ندارد، خاطرنشان کرد: گود زورخانه یک درس بزرگ ولایت‌مداری و علی‌شناسی و مملو از ذکر خدا و اهل‌بیت(ع) بوده و این امر بر قداست این رشته ورزشی افزوده است.

به گفته وی مدح و اشعاری که مرشد در ورزش باستانی همراه با حرکات این رشته می‌خواند بسیار زیبا و با مفهوم بوده و باید در راستای نهادینه کردن این رشته ورزشی در بین آحاد مردم به خصوص مدارس و دانشگاه‌ها تلاش شود.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی با بیان اینکه سنت‌ها و آداب بسیار زیبا و ارزشمندی در این رشته وجود دارد که با فرهنگ ایرانی اسلامی ما عجین شده ابراز داشت: با توجه به ارزشی بودن این رشته باید این ورزش را به دیگر کشورهای جهان معرفی کنیم تا تمام مسلمانان و جهانیان با این رشته آشنا شوند.

وی با بیان اینکه بهتر است انجام ورزش باستانی در مکان‌های عمومی و در مرکز شهر باشد، یادآور شد: همگانی کردن رشته باعث می‌شود تا عموم مردم با فواید جسمی و روحی این ورزش بیشتر آشنا شوند.

امام جمعه همدان اضافه کرد: از راه‌های پیشنهادی برای آشنایی بیشتر و بهتر مردم بهتر است این ورزش در فضای باز به خصوص در طبقه فوقانی مقبره ابوعلی سینای همدانی این برنامه اجرا شود.

وی یا خرسندی از حضور بانوان در این مراسم تصریح کرد: لباس ورزشکاران حاضر نیز بسیار مناسب و بدون هیچ شبهه‌ای بوده و این خود باعث ترویج و انعکاس مطلوب سنت‌های زیبای این رشته در بین خانواده‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/89020/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول