اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شرکت آبفا گلستان خبر داد

نصب 2480 انشعاب فاضلاب در گرگان

سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری گلستان گفت: در سال گذشته تعداد 2 هزار و 480 فقره انشعاب فاضلاب در مناطق مختلف توسط پیمانکاران طرح فاضلاب و پیمانکار فاینانس داخلی نصب و اجرا شد.

نصب 2480 انشعاب فاضلاب در گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدمنصور هاشمی عصر امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: در سال 1391 بالغ بر 32 کیلومتر شبکه فاضلاب اعم از خطوط فرعی و اصلی در استان گلستان اجرا شده که حدود 186 کیلومتر آن خط فرعی و باقی خطوط اصلی و انتقال هستند.

وی ادامه داد: از مجموع 18 کیلومتر خط فرعی 15 کیلومتر به روش ترانشه، سه کیلومتر به روش میکروتونیلینگ و 40 متر بروش تونل‎زنی (نقب) است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری گلستان اضافه کرد: 18 کیلومتر خط اصلی شامل 500 متر به روش ترانشه باز، 850 متر لوله رانی و یک‌هزار و 250 متر به روش نقب انجام شده است.

اضافه شدن 25 کیلومتر به شبکه فاضلاب گرگان

هاشمی بیان  کرد: در شهر گرگان بالغ بر 2 هزار و 500 متر نقاط انفصالی اجرا شده که با اجرای خطوط انفصالی فوق در سال 1391 حدود 25 کیلومتر به مسیرهای قابل بهره‎برداری شبکه فاضلاب گرگان اضافه شده است.

وی گفت: در سال 1391 تعداد 2 هزار و 480 فقره انشعاب فاضلاب در مناطق مختلف توسط پیمانکاران طرح فاضلاب و پیمانکار فاینانس داخلی نصب و اجرا شد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری گلستان ابراز داشت: در مناطقی که امکان اجرای مسیر بروش ترانشه‎باز میسر نبوده از روش‎های جایگزین همانند نقب و میکروتونل استفاده شده است.

وی عنوان کرد: به طور مثال در شهر گرگان و در خیابان نشاط به دلیل عمق بالا و شیب زیاد مسیر، در خیابان لاله نهم به دلیل عرض کم معبر، در خیابان‎های پاسرو مهر آیین به دلیل ترافیک زیاد از روش میکروتونیلینگ و همچنین در مسیر میدان وحدت (شهرداری) به میدان ولیعصر (عج)، اطراف میدان وحدت و بلوار جانبازان به دلیل ترافیک سنگین و عدم مسدود کردن مسیر امکان اجرا به روش ترانشه‎باز میسر نبوده و از روش نقب استفاده شده است.

هاشمی تاکید کرد: برای نخستین بار در کشور طرح نصب انشعابات خانگی به صورت فاینانس داخلی به سرمایه‎گذار خصوصی واگذار شده و در سال گذشته حدود یک‌هزار و 120 فقره انشعاب نصب شده است.

فعالیت شبانه‎روزی اکیپ‎های شرکت آب و فاضلاب در گلستان

سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت زمانی در مجوزهای صادره از سوی شهرداری در صورت نیاز، اکیپ‎های اجرایی و نظارت به صورت شبانه‌روزی در دو یا سه شیفت مشغول فعالیت بوده و همچنین برای تسریع در اجرا از منهول‎های پلی‎اتیلن و لوله‎های بتنی بجای احداث منهول در محل استفاده شد تا هم سریع‎تر مسیر به اتمام برسد و هم با توجه به ترافیک و مشکلات موجود نیاز به تمدید چند باره مجوزها نباشد.

هاشمی گفت: در شهر گرگان با توجه به برنامه‎ریزی که در سال گذشته تدوین شده مقرر شده بود نقاط بحرانی شهر به سرعت به مرحله اجرا درآید که مسیرهای صدا و سیما تا میدان 15 خرداد، کوی بازرگانی و بلوار قدس و بلوار حسام و خیابان پنج آذر تا میدان 15 خرداد و از میدان 15 خرداد تا چهارراه شهدا و همچنین اجرای شبکه اصلی بلوار صیاد شیرازی تا میدان باهنر و خیابان جمهوری جنب هتل معروف از جمله مسیرهای برنامه‎ریزی شده است.

وی متذکر شد: این برنامه به دلیل عدم تخصیص منابع مالی تاکنون پیشرفت قابل ملاحظه‎ای نداشته است.

هاشمی در پایان ابراز داشت: کیفیت کارهای انجام شده هم به لحاظ کیفیت مواد و مصالح مصرفی و هم اجرای شبکه مطلوب بوده، به طوری که با تغییرات انجام شده در خصوص نحوه مرمت برخی مسیرهای اصلی، خوشبختانه هیچگونه گزارشی در خصوص نشست مسیر اجرا شده، نشده است.

انتهای پیام/83004/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول