اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی آبرسانی خلاقانه به روستاهای ممبی صورت گرفت

تجلیل استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اقدام خلاقانه آب و فاضلاب روستایی استان

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد در آبرسانی به روستاهای ممبی کار خلاقانه‌ای انجام داده که می‌تواند الگویی برای آبرسانی روستایی در کشور و استان باشد.

تجلیل استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اقدام خلاقانه آب و فاضلاب روستایی استان

 سید حسین صابری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: آبرسانی به روستاها از باقیات صالحات است که به نظر من کاری مهم‌تر و با ارزش‌تر از این کار برای مسئولان نخواهد بود.

وی آب را مایه آبادانی دانست و گفت: مردم در روستاهایی که آب ندارند با سختی و مشقت این مایه حیات را فرسنگ‌ها دورتر از خانه و کاشانه خود تأمین می‌کنند که زجر و مشقتی بزرگ برای آن‌ها به دنبال دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این گفت‌وگو به آبرسانی روستاهای ممبی از توابع شهرستان بهمئی اشاره کرد و گفت: کار بسیار خوب و مبتکرانه‌ای را از سوی مسئولان آب و فاضلاب روستایی استان دیدم که به نوبه خود می‌تواند الگویی در استان و کشور شود.

صابری در توضیح این اقدام افزود: در منطقه ممبی آب‌های زیادی در قالب چشمه از کوه‌های منطقه به سمت پایین سرازیر می‌شود و هر چند که این آب‌ها اندک است اما اگر در یک جا جمع شود قابلیت آب‌دهی به مناطقی با جمعیت بسیاری را دارد.

وی سرآغاز این ابتکار جالب آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد را از همین ایده دانست و گفت: آن‌ها به کمک مقنی‌های زابلی و با حفر 200 متر تونل در این مناطق همه آب‌های سرگردان و روان را در یک جا جمع کردند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: به مصداق ضرب‌المثل معروف قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود، این آب را در منبعی 500 متر مکعبی انتقال داده و با سه خط پمپاژ آب را به روستاهایی که آب نداشتند انتقال دادند.

صابری با تقدیر از این اقدام آبفار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این آب به دلیل این که در هیچ کجا روباز نیست، مشکل بهداشتی ندارد و آبی کاملاً بهداشتی، خنک و با کیفیت برای مردم روستاهای این مناطق است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در دوره‌ای که اعتبارات بسیار ناچیز بود، انجام آن در بازه زمانی 8 ماهه توسط آبفار کهگیلویه و بویراحمد مجاهدتی از سوی مسئولان این دستگاه بود.

صابری خاطرنشان کرد: این طرح باید الگویی برای آبرسانی به تمام کشور شود و من نیز به خاطر این اقدام از دست‌اندرکاران پروژه به صورت رسمی تقدیر و تجلیل خواهم کرد.

انتهای پیام/2571/ب30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول