اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط مدیرکل ارشاد بوشهر؛

خبرنگار فارس در دشتی تجلیل شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و رئیس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی دشتی از اسماعیل حاجیانی خبرنگار خبرگزاری فارس در دشتی به پاس تلاش‌ها و زحماتش قدردانی کردند.

خبرنگار فارس در دشتی تجلیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی در نشستی با خبرنگار فارس گفت: در دنیای امروز که تک تک افراد جامعه سرگرم زندگی روزمره خود هستند، خبرنگاران و اصحاب قلم و اندیشه با جدیت تمام پیگیر مسائل و مشکلات پیرامونی ما هستند، آنها با تلاش و کوشش فراوان وبا پذیرش همه خطرات جانبی به دنبال یافتن حقایق موجود در جامعه و دادن احبار و اطلاعات لازم به آحاد مردمند.

اردشیر محمودی افزود: در روزگار ما که عصر اطلاعات و فناوری است، قطعاً نقش رسانه‌ها و بویژه خبرنگاران به عنوان رکن اصلی تهیه و تولید خبر بسیار مهم و حیاتی است.

وی ادامه داد: این را همه پذیرفته‌اند که اگر اطلاعات و اخبار در یک جامعه مختل شود، چه از نظر صحت و سقم خبر و چه از نظر مجرای ارتباطی مطمئناً تأثیر منفی و جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت، به همین دلیل در جوامع پیشرفته نقش خبر و اطلاع رسانی و بویژه خبرنگاران را در اداره سلامتی جامعه بسیار مهم تلقی می‌کنند.

وی ادامه داد: در کتاب آسمانی ما - قرآن کریم، به قلم و آنچه می‌نگارد قسم یاد شده است ... که این خود جایگاه و منزلت قلم و نگارنده آن را نشان می‌دهد.

محمودی خاطرنشان کرد: در ایران اسلامی خبرنگاران و اصحاب رسانه با تأسی از آیه شریفه بالا، رخدادها، حوادث، وقایع و هشدارهای موجود در جامعه را با تیزبینی تمام وبا زبانی گویا و رسا به تصویر می‌کشند و به آگاهی عمومی جامعه کمک می‌کنند که این جزئی از رسالت این عزیزان است و اما چیزی که باید توسط خبرنگاران مورد توجه قرار  گیرد، رعایت شئونات خبرنگاری و صداقت در گفتار و نوشتار است که مطمئناً به جلب رضایت مخاطب کمک می‌کند. اما هنوز جایگاه و منزلت این عزیزان، آنطور که شایسته و بایسته است در نزد مسئولان و مردم شناخته شده نیست.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی گفت: اما در جمهوری اسلامی ایران، 17 مرداد ماه - سالگرد شهادت یکی از اصحاب رسانه، یعنی شهید محمود صارمی بهانه‌ای است تا از مقام شامخ خبرنگاران پرتلاش این سرزمین تقدیر و تشکر شود.

وی اضافه کرد:  ما هم بر خود لازم می‌دانیم که از این عزیزان تشکر و قدردانی کنیم. بخصوص خبرگزاری فارس در شهرستان دشتی با آنکه از تولدش زمان زیادی نمی‌گذرد، اما با تلاش و پشتکار اسماعیل حاجیانی بسیار فعال ظاهر شده است تا آنجا که من اطلاع دارم، چه در بخش دهکده قرآنی چارک و چه در زمان حادثه دلخراش زلزله شهرستان دشتی بویژه بخش شنبه و طسوج، نقش خبرگزاری فارس بسیار مؤثر و قابل توجه بوده است.

محمودی بیان داشت: چه بسا اگر اطلاع رسانی این خبرگزاری، هفته نامه سراج و رسانه‌های دیگر همچون صدا و سیما نمی‌بود، انعکاس حادثه تلخ زلزله بخش شنبه و طسوج و تلاش‌های مدیریت بحران استان و هموطنان خوبمان در کمک رسانی و بازسازی منازل آسیب دیده به آن خوبی به تصویر کشیده نمی‌شد.

وی تصریح کرد: پس به پاس تلاش‌های بی دریغ طلایه داران عرصه آگاهی و معرفت، بویژه خبرگزاری فارس، جنوب پرس، هفته نامه سراج، و دو هفته نامه موج خورشید که در شهرستان دشتی مشغول فعالیتند، تقدیر و تشکر به عمل می‌آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در پیام قدردانی به اسماعیل حاجیانی خبرنگار فارس گفت: به خاطر فعالیت‌های صادقانه و کوشش‌های بی شائبه و بی دریغی که جنابعالی در عرصه اطلاع‌رسانی مبذول داشته‌اید از شما تشکر می‌کنم.

سید یونس محمدی افزود: امید است در پناه ایزد متعال در تمامی شئونات زندگی و در راه اعتلای فرهنگ ایران اسلامی بر اساس آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سرفراز و سربلند باشید.

در پایان نیز با اهدای لوح تقدیر، چند جلد کتاب و هدایایی، از خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان دشتی تقدیرشد.

انتهای پیام/66001/س40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول