اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش خبر داد

توزیع 25 هزار کیسه کود شیمیایی بین کشاورزان آبپخش

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش از توزیع 25 هزار کیسه کود شیمیایی بین کشاورزان آبپخش خبر داد.

توزیع 25 هزار کیسه کود شیمیایی بین کشاورزان آبپخش

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، محمداسماعیل شفیعی دوشنبه‌شب در دیدار مسئولان با شهروندان آبپخش اظهار داشت: گسترش خدمات در عرصه کشاورزی از اهدافی است که جهادکشاورزی آبپخش در سال‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای در این خصوص انجام داده است.

وی افزود: آبپخش یکی از قطب‌های مهم استان بوشهر در عرصه کشاورزی است و سهم بالایی از تولیدات کشاورزی استان را به خود اختصاص داده و در چند سال اخیر شاهد روند رو به رشد کشاورزی در این منطقه هستیم.

رئیس جهادکشاورزی آبپخش خاطرنشان کرد: بهبود وضعیت کشاورزی و رشد شاخص‌های کشاورزی از مهم‌ترین مسائلی است که مسئولان جهادکشاورزی آبپخش به منظور کیفیت‌بخشی به تولیدات کشاورزی و افزایش سطح تولیدات به طور جدی به آن توجه داشته‌اند.

شفیعی بیان داشت: در بحث کانال‌های اداری وزارت نیرو و وزارت جهادکشاورزی نقش دارند که مسئولیت کانال‌های درجه یک و دو بر عهده وزارت نیرو و بقیه کانال‌ها برعهده وزارت جهادکشاورزی است.

وی با بیان اینکه حراست از کانال‌های درون نخیلات برعهده باغداران و کشاورزان است، اضافه کرد: وزارت جهادکشاورزی در مناطق مختلف اقدام به احداث و بتنی کردن کانال‌های آبیاری درجه سه و چهار می‌کند و عملیات مرتبط با حفاظت و نگهداری از این کانال‌ها بر عهده کشاورزان است.

این مسئول اذعان داشت: کانال‌های مربوط به جهادکشاورزی کانال‌های کوچک با دبی 500 لیتر بر ثانیه هستند و عملیات نگهداری از آنها عموما به‌صورت دستی انجام می‌شود و ماشین‌آلات مکانیکی و کشاورزی مناسب با وضعیت آنها موجود نیست.

رئیس جهادکشاورزی آبپخش عنوان کرد: در بحث هدفمندی یارانه‌ها شاهد افزایش قیمت کودهای شیمیایی مورد استفاده کشاورزان بوده‌ایم و بر اساس مواد این طرح، قیمت کودها و برخی نهاده‌های کشاورزی به‌صورت سلسله مراتبی افزایش می‌یابد، تا به قیمت آزاد این اقلام در بازار برسد.

شفیعی ابراز داشت: در منطقه آبپخش سالانه 25 هزار کیسه انواع کود وارد می‌شود که بر اساس شاخصه‌هایی همچون مساحت اراضی کشاورزی و تعداد نخیلات بین کشاورزان توزیع می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت کاهش مصرف کودهای شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی، افزود: در سال‌های اخیر شاهد شکل‌گیری کمیته راهبردی تولید محصولات سالم در مجموعه جهادکشاورزی بوده‌ایم و حذف و کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی از مسائلی است که این کمیته به آن تاکید دارد.

رئیس جهادکشاورزی آبپخش گفت: استفاده از کودهای شیمیایی کمیت تولید محصولات کشاورزی را افزایش می‌دهد، ولی در کنار آن سبب کاهش کیفیت محصولات کشاورزی می‌شود.

شفیعی بیان داشت: کشاورزان باید به نحوی برنامه‌ریزی کنند که مصرف کود‌های شیمیایی به‌طور سالانه کاهش یابد و به‌جای آن شاهد استفاده از کودهای زیستی که در کیفیت و کمیت تولید محصولات کشاورزی اثرات مطلوبی دارد، باشیم.

انتهای پیام/2452/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول