اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول آموزش دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر خبر داد

ایجاد طرح جامع شهری برای تمامی شهرهای استان بوشهر

مسئول آموزش دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر از ایجاد طرح جامع شهری برای تمامی شهرهای استان بوشهر که طرح هادی آن‌ها پایان یافته است، خبر داد.

ایجاد طرح جامع شهری برای تمامی شهرهای استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، رحیم جمالی صبح امروز در دومین کارگاه آموزشی ـ توجیهی منتخبین شوراهای اسلامی دشتستان اظهار داشت: بحث شهرسازی از موضوعات مهمی است که شوراهای اسلامی باید به آن توجه اساسی داشته باشند.

وی افزود: توجه به علم شهرسازی موضوع مهمی است که در مدیریت شهرها باید به آن توجه شود و مبلمان شهری موضوع مهمی است که به‌ منظور جلوگیری از بی‌نظمی فضای شهرها باید مورد توجه قرار گیرد.

مسئول آموزش دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها تمامی برنامه‌ها و اقدامات خود را باید بر اساس طرح هادی شهری، طرح جامع و طرح تفصیلی شهرها انجام دهند.

جمالی گفت: طرح جامع شهری با افق 10 ساله روند توسعه شهرها را ترسیم می‌کند و جامعیت، کلی بودن و درازمدت بودن از ویژگی‌های آن محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: بر اساس طرح جامع شهری تمامی شهرها باید 50 درصد از فضای خود را به فضای مسکونی، 25 درصد به شبکه سواره و پیاده، 15 درصد به فضای سبز و ورزشی و 10 درصد به فضای عمومی مورد نیاز شهرها اختصاص یابد و شهرداری‌ها در برنامه‌های خود باید به آن توجه داشته باشند.

این مسئول اظهار داشت: به هم خوردن پازل طرح جامع شهری مشکلات متعددی در ارتباط با فضای مورد نیاز منازل مسکونی ایجاد کرده است.

مسئول آموزش دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر عنوان کرد: مشروح و جزییات طرح جامع شهری در طرح تفصیلی شهرها در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد و نقشه حرکت را در اختیار ایشان قرار می‌دهد.

جمالی اظهار داشت: تراکم جمعیتی و تراکم ساختمانی دو رکن اساسی است که در قوانین شهرسازی مورد توجه قرار می‌گیرد و این ارقام در نقشه جامع شهرها مشخص شده است.

وی افزود: در بحث تراکم ساختمانی به منافع آینده و درازمدت شهروندان توجه شده و شهرداران و شوراهای اسلامی باید از این موضوع که حقوق شهروندان را به دنبال دارد، صیانت کنند.

مسئول آموزش دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر یادآور شد: تعریف طرح جامع شهری برای تمامی شهرهایی که طرح هادی آن‌ها به پایان رسیده از اقداماتی است که با همت مسئولان استانداری بوشهر شاهد آن هستیم.

جمالی افزود: شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی از لحاظ قانونی حق دخالت در طرح جامع شهری را ندارند و این طرح در سطوح کارشناسی و ملی مورد بررسی قرار گرفته است.

انتهای پیام/2452/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول