اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر:

وجود نیروهای ناکارآمد مشکل شهرداری‌های استان بوشهر است

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر گفت: تورم و انباشت نیروی انسانی مشکل شهرداری‌های استان بوشهر است.

وجود نیروهای ناکارآمد مشکل شهرداری‌های استان بوشهر است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، عزیزالله خورشیدی صبح امروز در دومین کارگاه آموزشی ـ توجیهی منتخبین شوراهای اسلامی دشتستان گفت: حضور در شوراها فرصت طلایی و ارزشمندی است که نصیب برخی افراد شده و باید تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم در این فرصت به‌کار گیرند.

وی افزود: در روزهای گذشته دفتر امور شهری و شوراهای استانداری بوشهر در شهرستان‌های ده‌گانه استان اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی و توجیهی برای منتخبین شورای چهارم داشته و استقبال منتخبین از کارگاه‌های آموزشی اشتیاق ایشان به خدمت را نشان می‌دهد.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر خاطرنشان کرد: ارائه آموزش در ارتباط با مسائل و حواشی مرتبط با شوراهای اسلامی اساسی‌ترین رویکردی است که در برگزاری دوره‌های آموزشی شوراهای اسلامی شهرهای استان به‌طور تخصصی دنبال کرده‌ایم.

خورشیدی ادامه داد: دفتر امور شهری و شوراهای استانداری بوشهر نارسایی شوراهای اسلامی در ادوار گذشته را به‌صورت دقیق و علمی بررسی کرده است.

ضرورت آشنایی شوراهای اسلامی با قوانین شورایی

وی آشنایی با مقررات را فاز اول ماموریت شوراها دانست و گفت: آشنایی با قوانین و مقررات شورایی برای تمامی منتخبین شوراهای چهارم امری ضروری است و در حقیقت می‌توان آشنایی با مقررات شوراها را فاز اول ماموریت تمامی شوراهای اسلامی دانست.

این مسئول اظهار داشت: در سال‌جاری مشکلات و معضلات اداری و پرسنلی همه شهرداری‌ها را مورد مطالعه قرار داده‌ایم و کم و کیف و وضعیت تمام نیروهای شهرداری‌ها را می‌دانیم.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر عنوان کرد: شهرداری‌های استان در سه دوره فعالیت شوراهای اسلامی نیروهای فراوانی را بدون واسطه جذب کرده‌اند و این موضوع توقعاتی را به‌دنبال داشته است.

خورشیدی ادامه داد: تورم و انباشت نیروی انسانی و گاهاً وجود نیروهای ناکارآمد در حوزه تخصصی وظایف شهرداری‌ها از مشکلاتی است که امروز شهرداری‌های استان با آن مواجه هستند.

وی عنوان کرد: شهرداران باید در به‌کارگیری نیروهای جدید دقت و حساسیت لازم را داشته باشند و از جذب و به‌کارگیری نیروهای بدون مجوز خودداری کنند.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر گفت: در زمینه فروش تراکم و انجام معاملات شهرداری‌ها صرفاً باید بر اساس قوانین موجود عمل کنند.

خورشیدی اظهار داشت: در زمینه ساخت و ساز در شهرهای ساحلی از شهرداران انتظار داریم با مطالعه و با رعایت قوانین و مقررات کارها را انجام دهند تا احیاناً مشکلاتی با دستگاه‌های ذیربط به‌وجود نیاید.

افزایش سطح سواد شورای چهارم نسبت به ادوار قبل

وی افزود: در انتخابات با احتساب عالی‌شهر شاهد انتخاب اعضای شوراهای اسلامی در 37 شهر استان بوشهر بوده‌ایم و مجموعاً 209 نفر به‌عنوان اعضای اصلی و 95 نفر به‌عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر گفت: افزایش سطح سواد منتخبین شوراهای اسلامی شهرهای استان بوشهر نسبت به ادوار قبل از موضوعاتی است که در انتخابات شورای چهارم شاهد آن بوده‌ایم.

خورشیدی با تشریح سطح سواد 209 عضو شوراهای اسلامی شهرهای استان بوشهر عنوان کرد: 11 درصد دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس، 49 درصد لیسانس، 37 درصد فوق دیپلم و مابقی دیپلم و زیر دیپلم هستند.

وی ادامه داد: 62 نفر شاغل در آموزش و پرورش، 35 نفر دارای شغل آزاد، پنج نفر نظامی، دو نفر کشاورز، 20 نفر بازنشسته و سایرین نیز در دیگر مشاغل اداری مشغول هستند.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر در ارتباط با ترکیب جنسیتی شوراهای اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: 94 درصد از منتخبین شوراهای چهارم به آقایان و 6 درصد نیز به بانوان اختصاص دارد.

انتهای پیام/2452/م40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول