اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیش از ظهر امروز

شانزدهمین جشنواره شهید رجایی در کرمان برگزار شد

شانزدهمین جشنواره شهید رجایی استان کرمان با حضور استاندار، فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان کرمان برگزار شد.

شانزدهمین جشنواره شهید رجایی در کرمان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، پیش از ظهر امروز شانزدهمین جشنواره شهید رجایی استان کرمان با حضور استاندار و معاونان استانداری کرمان، مدیران و معاونان دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران، فرماندهان انتظامی و نظامی در تالار برق کرمان برگزار شد.

کریم مهرشاد معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کرمان در این مراسم اظهار داشت: جشنواره شهید رجایی به استناد قانون هر ساله برگزار می‌شود و استنباط ما این است که به عنوان کارکنان دولت باید خودمان عملکرد دستگاه را برای مردم ارائه دهیم.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای سطح خدمات باید به صورت روزانه انجام گیرد، ابراز داشت: شاخص‌های ارزیابی جشنواره به صورت سالانه ارتقا پیدا می‌کند تا دستگاه‌های اجرایی در یک نقطه متوقف نشوند.

مهرشاد با اشاره به آغاز به کار دولت یازدهم عنوان کرد: نخستین آثار عملکرد دولت تدبیر و امید در جشنواره شهید رجایی سال آینده اعلام می‌شود.

وی افزود: بخشی از سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری مربوط به استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد است که در این راستا 10 برنامه تحول اداری پیش‌بینی شده است.

مهرشاد توسعه و ترویج فرهنگ عدالت‌گستری و مهرورزی، ارتقای فرهنگ تیمی را از جمله اهداف برگزاری جشنواره شهید رجایی عنوان و تصریح کرد: آگاهی مردم از وضعیت عملکرد دستگاه‌ها و در نتیجه افزایش اعتماد عمومی از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی خاطر نشان کرد: حق مردم است که اگر دستگاهی ضعیف عمل کرده انتقاد داشته و مطالبه خدمت‌رسانی کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کرمان اذعان داشت: نظام‌مند کردن فعالیت‌ها و اقدامات دستگاه‌های اجرایی، تقویت وجدان کاری، انضباط اجتماعی و اقتصادی و روحیه جهادی در کار به عنوان دیگر اهداف این جشنواره در نظر گرفته شده است.

وی ابراز داشت: ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در جشنواره شهید رجایی بر اساس دو شاخص عمومی و اختصاصی هر کدام با یک هزار امتیاز انجام شده است.

مهرشاد افزود: شاخص‌های عمومی در هشت محور شامل استقرار و توسعه دولت الکترونیک، عدالت استخدامی، ساماندهی نیروی انسانی، اصلاح ساختارها و تمرکززدایی، توانمندسازی منابع انسانی، خدمات رسانی به مردم و شهروندمداری و ... است. 

وی عنوان کرد: شاخص‌های اختصاصی نیز شامل میزان تحقق اهداف و وظایف سازمانی، میزان تحقق سیاست‌ها و ماموریت‌های مهم دولت، میزان تحقق سیاست‌های محوری و جهت‌گیری کلی برنامه پنجم توسعه، میزان موفقیت در اجرای طرح‌های عمرانی، میزان تحقق اهداف کمی برنامه‌های توسعه و ... است.

مهرشاد با اشاره به اینکه ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در مدت زمان شش ماهه صورت گرفته است، تصریح کرد: در مجموع 96 دستگاه مشمول شرکت در جشنواره شهید رجایی بودند که 74 دستگاه شرکت کردند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس بخشنامه کشوری جشنواره شهید رجایی 10 دستگاه برتر استانی در چهار گروه، سه دستگاه برتر شاخص‌های عمومی و اختصاصی، سه دستگاه برتر در شاخص‌های اختصاصی و سه دستگاه برتر در زمینه دولت الکترونیک، ساماندهی نیروی انسانی و خدمت‌رسانی به مردم و تکریم ارباب رجوع و یک دستگاه برتر از بعد معیارهای مورد نظر استانداری معرفی می‌شوند.

مهرشاد بیان داشت: 9 دستگاه نیز به عنوان دستگاه‌های قابل تقدیر معرفی می‌شوند که خارج از بخشنامه کشوری جشنواره شهید رجایی است.

انتهای پیام/80017/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول