اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه برگزاری جشنواره رضوی

راه‌یافتگان مرحله پایانی جشنواره رضوی در اردبیل معرفی شدند

در آستانه برگزاری هشتمین جشنواره مدیحه‌سرایی، چاووشی‌خوانی، ابتهال و تواشیح رضوی گروه‌های راه یافته به مرحله پایانی معرفی شدند.

راه‌یافتگان مرحله پایانی جشنواره رضوی در اردبیل معرفی شدند

مسئول دبیرخانه جشنواره رضوی در اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: کمیته انتخاب و گزینش آثار هشتمین جشنواره ملی مدیحه‌سرایی، چاوشی خوانی، ابتهال و تواشیح رضوی از بین 46 اثر ارسالی از استان‌های مختلف کشور در رشته تواشیح 12گروه را برای اجرا در مرحله پایانی انتخاب کردند.

سعید نوریان خاطرنشان کرد: این 12 گروه در روزهای 19 تا 21 شهریور ماه 92 در شهر اردبیل به صورت حضوری و زنده به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

وی یادآور شد: گروه‌های تواشیح شمیم الجنه و طاها از استان مازندران، گروه‌های تواشیح ثامن‌الحجج، نور الثقلین و بصایر از یزد، گروه انوار رضوی از خراسان رضوی، گروه سبحان از مشگین‌شهر، گروه‌های مصباح‌الهدی، دانیال نبی، مشکات و العباد از استان خوزستان و گروه بشری از استان آذربایجان شرقی، گروه‌های منتخب راه یافته به مرحله پایانی هشتمین جشنواره ملی مدیحه‌سرایی، چاووشی‌خوانی، ابتهال و تواشیح رضوی هستند.

نماینده جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در اردبیل گفت: این 12 گروه منتخب در بخش پایانی جشنواره به صورت حضوری به رقابت خواهند پرداخت و هیئت داوران از بین این 12 گروه، گروه‌های منتخب را به عنوان برترین‌های بخش تواشیح هشتمین جشنواره مدیحه‌سرایی، چاووشی‌خوانی، ابتهال و تواشیح رضوی معرفی خواهند کرد.

نوریان در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل عنوان کرد: همچنین کمیته انتخاب و گزینش آثار ارسالی به هشتمین جشنواره ملی مدیحه‌سرایی، چاووشی‌خوانی، ابتهال و تواشیح رضوی اسامی راه‌یافتگان به مرحله پایانی این جشنواره را در رشته چاووشی‌خوانی اعلام کرد.

این مسئول بیان داشت: با انتخاب کمیته انتخاب و گزینش آثار از بین 38 اثر واصل شده به دبیر خانه 15 گروه و چاووش‌خوان توانستند به مرحله رقابت حضوری راه یابند.

مسئول دبیرخانه دایمی مدیحه‌سرایی، چاووشی‌خوانی، ابتهال، تواشیح رضوی افزود: گروه  چاووشی‌خوانی ثامن‌الحجج (ع) از شهرستان تفرش، گروه سادات بنی فاطمه از اراک، گروه صدف الف از میناب، مالک رنجبری از میناب، محمد اختیاری از میناب، محمد خسرو پرویز از آستانه اشرفیه، کریم جماعتی از اردبیل، مصطفی راغب از یزد، مهرداد گلپرون از میناب، محمد حسن باغبانی از جویبار، مهران نوروزی از اردبیل، علی محرابیان از اردبیل، نقی بیاتی از تفرش، یاسر اسماعیلی از اراک و مرتضی شاه حسینی از تفرش راه‌یافتگان به بخش نهایی این جشنواره هستند.

نوریان تصریح کرد: در این جشنواره در رشته مداحی نیز از بین 117 اثر ارسالی از استان‌های مختلف کشور 28 نفر را برای اجرا در مرحله پایانی انتخاب شدند.

وی اسامی راه‌یافتگان به این بخش از جشنواره را محمد حسین چاوشی‌زاده  از قم، محمد مهدی روحی از همدان، علی اصغر رسولیان از  سبزوار، جواد سلیمانی تربتی از مشهد، علی داداش‌زاده، مسعود غفرانی، محسن بایرام‌زاده، مهران نوروزی، سعید دوستان،علی مهدوی، افشین خاکی‌زاده، محمد صادق درآبادی، محمد پناهنده و علی محرابیان از اردبیل، سید عباس سجادی، سید محمد سجادی و سید محسن سجادی از اراک، مصطفی راغب از یزد، محمد خسرو پرویز از آستانه اشرفیه، همت قاسمی و محمد حسن باغبانی از جویبار، جلال و محمد اسماعیلی از مشگین‌شهر، محمد خسروان و سید مهدی موسوی‌زاده از تهران، محمود نوروزی و ابوالفضل صابری از تفرش و هادی آب روشن از زاهدان اعلام کرد.

دبیر اجرایی جشنواره رضوی در اردبیل ادامه داد: این 28 مداح اهل بیت منتخب در بخش پایانی جشنواره به صورت حضوری به رقابت خواهند پرداخت و هیئت داوران از بین آنها 8 نفر را به عنوان افراد حائز رتبه برتر بخش مداحی  هشتمین جشنواره مدیحه‌سرایی، چاووشی‌خوانی، ابتهال و تواشیح رضوی معرفی خواهند کرد.

نوریان گفت: حمید منتظر، سید محمد عاملی، شهروز حبیبی و قاسم رفعتی داوران بخش مداحی این جشنواره هستند.

این مسئول تاکید کرد: در مجموع و در رشته ابتهال نیز 47 مبتهل از سراسر کشور آثار خود را با موضوع حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) به دبیرخانه این جشنواره در اردبیل ارسال کرده بودند که در مرحله اول انتخاب آثار کمیته انتخاب و بررسی 22 اثر را برای حضور در مرحله دوم انتخاب کردند.

مسئول دبیرخانه جشنواره رضوی با اعلام اینکه این جشنواره در بخش‌های مختلف مورد استقبال محبان و دوستداران حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع)  همراه بوده است، ابراز داشت: از 22 اثر راه یافته به مرحله دوم هم 15 مبتهل برای حضور در اردبیل و اجرای زنده در روزهای 19 تا 21 شهریورماه جاری انتخاب شده‌اند.

نوریان یادآور شد: پیمان کاظمی، حسن شکری  و شهرام رحمانی از استان اردبیل، رسول دوست محمدی و حسن مختاری از استان کرمان، حسن سعیدی، مرتضی طرفی و سید جاسم موسوی از استان خوزستان، محمد رمضانی، مصطفی قاسمی  و حسین ایزی از مازندران، جواد سلیمانی تربتی از خراسان رضوی، محمد حسن حسن‌زاده و مهدی منجی از استان یزد و مسعود صرامی از اصفهان راه یافتگان به مرحله اصلی و حضوری هشتمین مدیحه‌سرایی، چاووشی‌خوانی، ابتهال، تواشیح رضوی هستند.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره از 19 الی 21 شهریورماه 92 در مشگین‌شهر و اردبیل برگزار خواهد شد.

نماینده جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در اردبیل افزود: عصر روز 19 شهریور، صبح و عصر روز 20 شهریور و قبل از ظهر روز 21 شهریور ماه مسابقات در محل هتل کوثر اردبیل به صورت حضوری و زنده برگزار شده و راه‌یافتگان به مرحله پایانی جشنواره به رقابت می‌پردازند.

نوریان در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل از سید محمد عباسی، حسین سبزعلی، عباس امام جمعه و حسن محمدپور به عنوان داوران بخش نهایی جشنواره رضوی در رشته ابتهال یاد کرد و اذعان داشت: منتخبین بخش ابتهال در روز 21 شهریور  در محل مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/62007/س40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول