اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جشنواره شعرخوانی رضوی خبر داد

حضور 4 هزار نفر در جشنواره مشاعره رضوی

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران و دبیر جشنواره مشاعره و شعرخوانی رضوی از شرکت و حضور 4 هزار نفر در جشنواره مشاعره رضوی خبر داد.

حضور 4 هزار نفر در جشنواره مشاعره رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری، قاسم عزیزاده گرجی پیش از ظهر امروز در دومین جلسه داوری بخش مشاعره جشنواره مشاعره و شعرخوانی رضوی اظهار داشت: این کانون در نخستین تجربه برگزاری جشنواره مشاعره و شعرخوانی رضوی به صورت کاملا جدی آغاز به کار کرده و با ایجاد دبیرخانه منسجم کمیته محتوایی، جلسات هماهنگی مداوم و جلسات توجیهی داوران به نتایج مؤثری در نخستین دوره برگزاری رسیده است.

وی با اشاره به آمار قابل ملاحضه شرکت علاقه‌مندان در این جشنواره افزود: بیش از 4 هزار نفر تاکنون در این جشنواره شرکت کردند و این در حالی است که هنوز برخی از مراکز در حال جمع‌بندی نهایی آثار ارسالی خود به دبیرخانه هستند و پیش‌بینی می‌شود آمار نهایی بیش از این شود.

دبیر جشنواره مشاعره و شعرخوانی رضوی خاطر نشان کرد: دقت در انتخاب شرکت‌کنندگان و آثار آنها نکته مهمی در داوری‌ها بوده که مورد نظر قرار گرفت.

گرجی اظهار داشت: بیان نقطه نظرات داوران در بررسی و داوری‌های شرکت‌کنندگان و آثار آنان نیز مسئله حائز اهمیتی است که نمود آن در بیانیه هیئت داوران باید متجلی شود و به عنوان تجربه‌ای به دست آمده در جشنواره بعدی مورد نظر واقع شود.

وی با اشاره به اینکه در بخش مشاعره جشنواره از همه استان‌های کشور شرکت‌کننده داشتیم، افزود: با توجه به اینکه منابع چندان مؤثری در خصوص اشعار رضوی موجود نبود با ایجاد کمیته محتوایی در دبیرخانه نسبت به جمع‌آوری و شناسایی اشعار مرتبط با امام رضا(ع) اقدام شد که در قالب منبع جشنواره در سایت و وبلاگ جشنواره در اختیار علاقمندان قرار گرفت.

دبیر جشنواره مشاعره رضوی ادامه داد: همچنین درصدد هستیم تا با جمع‌آوری و گسترش منابع مرتبط نسبت به ایجاد ظرفیتی مؤثر در این باره اقدام کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران یادآور شد: در مرحله اولیه داوری بخش مشاعره 72 نفر انتخاب شدند و به مرحله بعد راه یافتند که در این مرحله توسط هشت داور مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت تا از این میان 9 نفر در سه بخش مجزای کودک، نوجوان و جوان برای شرکت در بخش نهایی جشنواره انتخاب شوند.

گرجی با تاکید بر اینکه در هر گروه سنی از سه نفر برگزیده در روز جشنواره تقدیر خواهد شد، اظهار داشت: از نگاه ما همه کسانی که در این جشنواره حضور داشتند برنده‌اند چرا که هدف اصلی ما گسترش فرهنگ رضوی و فضای دینی است و به همین منظور همه شرکت‌کنندگان در این خصوص شریک‌اند و به همه آنان گواهی شرکت داده می‌شود و برگزیدگان مرحله اولیه نیز لوح تقدیر دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/2296/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول