اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم:

ارسال 3200 اثر به «جشنواره خاطرات یک زیارت رضوی»

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم از ارسال سه هزار و 200 اثر به جشنواره «خاطرات یک زیارت رضوی» خبر داد.

ارسال 3200 اثر به «جشنواره خاطرات یک زیارت رضوی»

محمد مخلصی امروز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس قم بیان کرد: نخستین جشنواره سراسری «خاطرات زیارت رضوی» از سری برنامه‌های یازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است که توسط کانون فرهنگی کودکان و نوجوانان استان قم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره به کودکان هفت تا 17 ساله اختصاص دارد، افزود: آثار ارسال شده در چهار گروه سنی، 7 تا 9 سال، 10 تا 11 سال، 12 تا 14 سال و 15 تا 17 سال ارزیابی می‌شوند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم با اشاره به ارسال سه هزار و 200 اثر به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم گفت: در ارزیابی اولیه 600 اثر برگزیده و به مرحله دوم راه پیدا کرد و هم‌اکنون در حال ارزیابی نهایی آثار ارسالی هستیم.

مخلصی با بیان اینکه مراسم تقدیر هم‌زمان با ولادت حضرت معصومه (س) با حضور مقامات استانی و کشوری برگزار می‌شود افزود: به برگزیدگان اول تا سوم هر گروه سنی کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا می‌شود.

وی گفت: مراسم افتتاحیه کارگروه کودک و نوجوان یازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) نیز هم‌زمان با تقدیر از برگزیدگان جشنواره «خاطرات یک زیارت رضوی» روز 16 شهریور در استان قم برگزار خواهد شد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم گفت: با توجه به اینکه انسان برای کسب مهارت زندگی نیاز به استفاده از سیره انبیا و قرآن دارد جای خالی برنامه‌هایی برای مناسب سازی فهم کودکان و انتقال این فرهنگ احساس می‌شد.

مخلصی افزود: برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) به منظور ترویج فرهنگ و معارف رضوی و شناسایی کودکان مستعد فراگیری این علوم است.

وی از دیگر اهداف جشنواره را ترغیب کودکان و نوجوانان برای ثبت خاطرات رضوی، ‌شناسایی، پرورش کودکان و نوجوانانی که مستعد خاطره نویسی هستند و ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه در زمینه ادبیات رضوی عنوان کرد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم با بیان اینکه این 16 جشنواره ذیل کارگروه کودک و نوجوان جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار می‌شود ادامه داد: شعر رضوی در کرمان، یک تصویر از یک حدیث رضوی در کردستان، داستان کوتاه رضوی در کرمانشاه، مشاعره و شعرخوانی رضوی در مازندران، سرود رضوی در یزد، کتاب سازی رضوی در سیستان و بلوچستان، پویا نمایی رضوی در فارس، نمایشنامه خوانی رضوی در همدان، نشریه نگاری رضوی در تبریز، پرده خوانی رضوی در خراسان رضوی، پژوهش‌های رضوی در تهران، قصه گویی بین‌المللی در اصفهان، نمایه‌ها و نشانه‌های رضوی در آذربایجان غربی، کتابخانه الکترونیکی و عکاسی در خوزستان و خاطرات یک زیارت رضوی در قم برگزار خواهد شد. 

جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، بزرگ‌ترین جشنواره فرهنگی، هنری و ولایی کشور است که همه ساله به مناسبت میلاد با سعادت امام علی ابن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) در «دهه‌ کرامت» (از یکم تا یازدهم ذیقعده) با هدف گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره معصومین، شناسایی و معرفی تولید کنندگان برتر آثار فاخر فرهنگی، ادبی و هنری مرتبط با فرهنگ رضوی و کمک به تولید و انتشار آثار برتر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2258/ع30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول