اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری یزد خبر داد

ارسال شش اثر از حوزه هنری یزد به جشنواره فیلم رضوی

رئیس حوزه هنری یزد از ارسال شش مستند و فیلم کوتاه از سوی حوزه هنری یزد به هشتمین جشنواره فیلم رضوی خبر داد.

ارسال شش اثر از حوزه هنری یزد به جشنواره فیلم رضوی

سیدناصر امامی میبدی در گفت‌وگوی امروز با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: فیلم داستانی رضایت، وصال، یکی به اسم من، حکایت هشتم، مهمان و خدایی برای همه از آثار هنری تولید شده در حوزه هنری هستند که به جشنواره رضوی ارسال شده است.

وی ادامه داد: در روز پایانی تحویل آثار به جشنواره فیلم رضوی، فیلم داستانی رضایت به نویسندگی و کارگردانی علی حماسی و تهیه‌کنندگی سیدناصر امامی‌میبدی برای بازبینی هیئت انتخاب بخش داستانی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

رئیس حوزه هنری یزد با بیان اینکه مجری طرح این فیلم حوزه هنری یزد است افزود: امیررضا امیرخانی، مژگان طاووسی، مینا صدقی، دکتر رفیعا و ... در این فیلم نقش آفرینی کرده‌اند.

وی همچنین از تغییر نام فیلم داستانی نسیم و ارسال آن به جشنواره خبر داد و عنوان کرد: این فیلم داستانی به نام وصال تغییر نام داد که مهدی مرعشی نویسندگی و کارگردانی این فیلم را برعهده دارد.

امامی میبدی اضافه کرد: داستان این فیلم درباره زوجی است که درخصوص مراسم جشن عروسی خود بحث می‌کنند درحالی که صدایشان در حال ضبط شدن است و متوجه نیستند.

وی با اشاره به ارسال فیلم داستانی خدایی برای همه به جشنواره گفت: این اثر هنری به نویسندگی حجت الاسلام والمسلمین یوسف بدرالدین و کارگردانی جواد خادم‌زاده با مشارکت حوزه هنری استان یزد در شهرستان میبد تولید شده است.

وی داستان این فیلم را مربوط به خمره‌ای دانست که باید در حسینیه کار گذاشته شود اما مشکلاتی بر سر راه آن وجود دارد.

این مقام مسئول بیان داشت: این فیلم در مدت 30 دقیقه داستان پسربچه‌ای را روایت می‌کند که سعی دارد طبق تاکید پدربزرگش خمره‌ای را سالم به دست مشتری برساند.

وی حضور فیلم داستانی مهمان در جشنواره فیلم رضوی را یادآور شد و عنوان کرد: این فیلم به کارگردانی و نویسندگی محسن عالم‌زاده در 12 دقیقه تولید شده است.

امامی اضافه کرد: این فیلم کوتاه درباره پیرزنی است که عازم مشهد مقدس است اما هنگام خروج از منزل با یک مهمان ناخوانده روبرو می‌شود.

وی از حضور مستند حکایت هشتم به کارگردانی جعفر دل‌دل‌زاده و تهیه کنندگی سید‌ناصر امامی‌میبدی از حوزه هنری خبر داد و گفت: این مستند در مدت 30 دقیقه ساخته شده و مجری طرح آن حوزه‌هنری استان یزد است.

رئیس حوزه هنری یزد افزود: نویسندگی و گویندگی متن این مستند را کرامت یزدانی انجام داده و طراحی، تصویربرداری و صدابرداری آن را جعفر دل‌دل‌زاده به عهده داشته است.

وی موضوع این مستند را روایت افراد مختلفی دانست که همه ساله در ایام فاطمیه در قالب یک کاروان، با پای پیاده به مشهد مقدس می‌روند.

امامی میبدی در ادامه با بیان اینکه در بین آثار ارسالی به جشنواره فیلم کوتاه رضوی یک کار مشترک از حوزه هنری و زندان مرکزی یزد در این جشنواره حضور دارد گفت: فیلم داستانی یکی به اسم من به نویسندگی و کارگردانی سعید شهریار و تهیه کنندگی سید ناصر امامی میبدی نیز به جشنواره ارسال شد.

وی موضوع این فیلم 10 دقیقه‌ای را اعزام عده‌ای بر اساس قرعه‌کشی به مشهد مقدس دانست که در این میان دو نفر با تشابه اسمی در این قرعه کشی انتخاب می‌شوند.

به گزارش فارس، هشتمین جشنواره فیلم کوتاه و مستند رضوی 18 تا 20 شهریور ماه سال جاری در یزد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/90004/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول